Vozíme sa a nahrávame – test 4 kamier do auta

 
Hoci je dovolenková sezóna za nami, automobily sú stále každodennou súčasťou našich životov. Na našich cestách jazdí mnoho neporiadnych šoférov a občas je tak užitočné mať niekoho pri sebe ako svedka. Dnes si preto otestujeme štvoricu takzvaných čiernych skriniek do áut. 2 kamery budú zastupovať značku Transcend v podobe modelov DrivePro 520 a 220, tretia kamera nesie meno TrueCam A5s a posledným modelom je Lamax Drive C7.

Lamax Drive C7 – Predstavenie, špecifikácie

 

Balenie, príslušenstvo

 
Začnime poslednou menovanou kamerou, ktorá je zároveň najlacnejšia z celého testu. Lamax Drive C7 totiž v našich e-shopoch kúpite za cenu okolo 80€. Kameru nám dodal obchod Alza, v ktorom bol navyše produkt označený ako „Rozbalený“ takže balenie je trochu ošúchané a prelepené nálepkami z obchodu. 
 
 
Vo vnútri škatuľky sa ukrýva samotná kamera uložená v papierovej vaničke. Pod ňou nájdeme príslušenstvo: návod, držiak na čelné sklo, USB dátový kábel, napájací kábel do 12V zásuvky v aute, manuál, vrecúško. Voliteľným príslušenstvom je GPS modul, ktorý žiaľ v našom prípade chýba. Ku kamere výrobca nepribaľuje pamäťovú kartu a musíte si tak zaobstarať vlastnú. Odporúčaná je microSD karta triedy 6 a vyššej. Dobrou vizitkou nie je ani absencia HDMI kábla. 
 
 

Špecifikácie

Lamax Drive C7
Displej
2,4" HD
Zorný uhol snímania
150°
Rozlíšenie videa
1920x1080@30fps
1280x720@30fps
1280x720@60fps
640x480@30fps
Formát videa
AVI
Typ kariet
microSDHC, najviac 32GB
Frekvencia
50Hz/60Hz
GPS
nie, treba dokúpiť zvlášť
Parkovací režim
áno
Bateria
Li-Pol, kapacita nedefinovaná
Napájanie
5,5V, 1A
Cena
Kde kúpiť LAMAX DRIVE C7?
v e-shopech
od
(Zdroj: Heureka.sk)

 

 
 

Dizajn

 
Neveľkú kameru zdobí z prednej strany najmä objektív, ktorý má na jednej strane výraznú LED, ktorá pomáha pri zaostrovaní v noci a na druhej strane dierku pre reproduktor.
 
 
Zadnú stranu okupuje 2,4“ HD displej, pod ktorým je 5 tlačidiel pre ovládanie. Význam väčšiny je intuitívny, spomeniem snáď len tlačidlo s výkričníkom celkom vpravo, ktoré spúšťa okamžitý záznam SOS videa. Červené tlačidlo P je vyhradené pre aktiváciu parkovacieho režimu. Spodná hrana obsahuje iba dierku pre mikrofón. Kamera okrem obrazu vie zaznamenávať aj zvuk, čo je však normálne.
 
 
 
 
 
Na ľavej hrane nájdeme USB port, AV port a Mini HDMI port pre pripojenie k televízoru alebo pre spojenie s externým GPS modulom.
 
 
Pravá hrana obsahuje tlačidlo zapnutia/vypnutia, slot pre microSD karty (max. 32GB) a tlačidlo pre zobrazenie/skrytie menu.
 
 

Lamax Drive C7 - Inštalácia, funkcie

 
Pre inštaláciu kamery do auta máte všetko potrebné v balení. Kamera využíva iba 1 diel, ktorý sa prísavkou prisaje na čelné sklo a potočením zámky uzamkne. Teda mal by. V mojom prípade však prísavka na čelnom skle vôbec nechcela držať a ihneď odpadávala. Po niekoľkých pokusoch som to vzdal a provizórne prichytil kameru k držiaku, ktorý je pribalený k druhej testovanej kamere TrueCam A5s. Neskôr som sa dočítal, že nie som jediný kto má problém s upevnením kamery a Lamax o probléme s prísavkou vie a ponúka zákazníkom výmenu zdarma. Zrejme bude problém v nekvalitnej gume. Inak však stačí po upevnení držiaka kameru zasunúť do koľajničiek a stlačením zobáčika uzamknúť aby náhodou nevypadla.
 
  
 
Po prvom spustení vás privíta výzva k nastaveniu jazyka, dátumu a času. Jazykovo menej obratných používateľov poteší, že prítomná je aj čeština. Po úvodných nastaveniach a zasunutí pamäťovej karty do kamery je kamera pripravená na nahrávanie. Stačí kameru zapojiť dlhým káblom do zapaľovača auta a po naštartovaní začne automaticky nahrávať.
 
Na výber je viacero nastavení. Tým hlavným je rozlíšenie, ktoré kamera ponúka 4: 1920x1080px pri 30fps, 1280x720px pri 30 fps, ako jediná z testu aj 1280x720px pri 60fps a nakoniec 640x480 pri 30 fps. Uložené videá majú formát AVI. Kamera vie aj vyrábať fotografie, avšak nie počas nahrávania. Do režimu fotenia je potrebné sa prepnúť manuálne a potom je možné robiť iba fotky. Pre nahrávanie videa je potrebné prepnúť sa znova späť do režimu videa.
 
Drive C7 podporuje aj parkovací režim, kedy kamera po detegovaní nárazu automaticky spustí nahrávanie. Ak sa do 20s náraz nezopakuje, kamera sa vypne. O detekciu nárazu sa stará G-senzor, ktorého citlivosť je možné regulovať. Kamera vie v parkovacom režime nahrávať aj timelapse video čím šetrí priestor na pamäťovej karte. Ďalšou funkciou je možnosť zapnutia nahrávania v prípade, že kamera identifikuje pohyb. Ak sa tento pohyb do určitej doby nezopakuje, automaticky sa nahrávanie vypne čím sa šetrí miesto na karte.
 
Cyklické nahrávanie kamery slúži pre kontinuálne nahrávanie. To znamená, že ak je už pamäťová karta plná no máte aktívne cyklické nahrávanie, kamera začne od začiatku prepisovať uložené súbory. Prepisujú sa však iba tie súbory, ktoré nie sú označené ako uzamknuté. Uzamknuté môžu byť súbory buď automaticky, keď kamera deteguje náraz, alebo manuálne, keď ich ako uzamknuté označí používateľ. Tieto súbory sú chránené proti prepisu a majú aj iné meno.
 
Menu umožňuje aj tradičné nastavenia ako zmenu vyváženia bielej, čas, po ktorom sa má kamera vypnúť a podobne. Čo ma však viac zaujalo a sklamalo bola plynulosť menu. Pohyb cez menu je pomalý, kamera na príkazy používateľa nereaguje hneď ale asi s pol sekundovým oneskorením.
 

Lamax Drive C7 – Ukážkové videá a fotky

 
 

 
 
 
 
 

TrueCam A5s – Predstavenie, špecifikácie

 
Aj druhú testovanú kameru nám poskytol obchod Alza takže aj tu platí to čo u predošlého modelu – ošúchané balenie, neestetické nálepky. Novú kameru v obchode však takéto „okrasy“ nebudú sprevádzať. Kamera sa predáva asi za cenu 100€
 
 
V mojom prípade nebolo v balení takmer nič. Iba držiak, GPS modul a kamera. Žiadna nabíjačka do auta ani manuál, no podľa manuálu na produktovej stránke by v balení mala byť kamera, držiak na sklo, nabíjačka, prísavka, samolepiaca plocha, HDMI kábel, USB kábel, GPS modul a manuál. Voliteľným príslušenstvom je UV filer a CPL filter. Príslušenstvo je teda pomerne bohaté, no ku kamere by som uvítal aspoň 16GB pamäťovú kartu nech môžete kameru ihneď po vybalení používať.
 

Špecifikácie

TrueCam A5s
Displej
2,7" 16:9
Zorný uhol snímania
130°
Rozlíšenie videa
1920x1080@30fps
1280x720@30fps
Formát videa
MOV, H.264 kompresia
Typ kariet
microSDHC, najviac 32GB
Frekvencia
50Hz/60Hz
GPS
áno, spolu s detektorom radarov
Parkovací režim
nie
Bateria
400mAh
Napájanie
5V, 1A
Objektív
2.0 Mega CMOS senzor OV2710
Fotografie
3,7Mpx, JPEG
Rozmery
103x51x40mm
Hmotnosť
97g
Cena
Kde kúpiť TrueCam A5s?
v e-shopech
od
(Zdroj: Heureka.sk)

 

Dizajn

 
Na čelnej strane samozrejme dominuje objektív. Po oboch stranách mu robia spoločnosť prisvetlovacie LED a vpravo dolu je dierka pre reproduktor.
 
 
Zadná strana patrí najmä veľkému 2,7“ TFT displeju. Musím povedať, že jeho farebné podanie je pekné a dobre sa na neho pozeralo aj na priamom Slnku. Vpravo sú 3 navigačné tlačidlá, vľavo je tlačidlo pre vyvolanie menu, tlačidlo s logom trojuholník slúži pre ochranu súborov proti vymazaniu a posledné tlačidlo M je pre režim M (bude reč neskôr). Vľavo od displeja sú ešte 2 malé LED, ktoré nie sú pri vypnutej kamere vidieť. Modrou signalizuje kamera aktivitu, červenou stav nabíjania.
 
 
Horná hrana má okrem slotu pre pripojenie k držiaku aj tlačidlo pre vypnutie/zapnutie a tlačidlo pre urobenie fotky. Fotiť je možné aj počas nahrávania videa a to s rozlíšením 3,7Mpx.
 
 
Ľavá hrana patrí slotu pre microSD kartu (najviac 32GB) a mini HDMI portu.
 
 
Spodná hrana obsahuje tlačidlo pre reštartovanie kamery a USB port pre napájanie.
 
 
Zaujímavým doplnkom karty je externý GPS modul, ktorý sa k držiaku pripája cez USB port. Obsahuje aj mikrofón s dvojicou tlačidiel pre regulovanie hlasitosti.
 
  
  

TrueCam A5s - Inštalácia, funkcie

 
Základná inštalácia kamery je jednoduchá a tentokrát nebol žiadny problém s prísavkou. Tu stačí nalepiť na čelné sklo a zamknúť páčkou pri držiaku. Následne stačí cez prípojku zasunúť kameru do držiaka a je to. Držiak však obsahuje USB port, do ktorého môžete, no nemusíte pripojiť GPS modul s reproduktorom. Následne stačí pripojiť kameru cez USB kábel do zapaľovača. Ibaže ak pripojíte iba samotnú kameru, nebude vám fungovať GPS modul. Preto odporúčam zapájať napájanie do USB portu v nástavci.
 
  
 
Po prvom spustení vás privíta český hlas, ktorý vám popraje bezpečnú cestu a vyzve vás k zapnutiu pásov. Následne je potrebné vybrať jazyk a nastaviť dátum a čas. Opäť nechýba v menu čeština a to ani v hlasových poveloch. Po nastavení začne kamera automatické nahrávanie.
 
Kamera ponúka širokú škálu nastavení, väčšinu asi však zaujímajú možnosti videá. To môže byť FullHD 1920x1080px pri 30fps alebo v rozlíšení 1280x720px pri 30fps. Kamera vyrába videá vo formáte MOV a používa H.265 kompresiu. Fotografie je možné vykonávať aj počas nahrávania bez jeho prerušenia pričom najväčšia fotka bude mať 2560x1440px.
 
Podobne ako predošlej kamere ani tejto nechýba detekcia pohybu, kedy kamera automaticky spustí nahrávanie ak zaregistruje pohyb. Citlivý G-Senzor zaznamená smer a intenzitu nárazu a všetko uloží na kartu spolu s videom, ktoré uzamkne proti nechcenému prepis. Aj u tejto kamery je totiž možné nastaviť nahrávanie v slučke. 
 
Ku kamere by mal byť pribalený aj softvér DVR, s ktorým je možné zobraziť si trasu na Google mapách podľa GPS súradníc zaznamenaných kamerou. Môžete si tak prehrať svoju trasy či presne na mape vyhľadať miesto kde sa nehoda stala. V mojom prípade chýbalo v balení CD s programom a tak som ho stiahol z Internetu. Pri pokuse o spustenie vo Windows 10 a však zakaždým hneď schladila hláška „Program prestal pracovať“. 
 
V externom GPS module je aj detektor rýchlostných radarov. Počas môjho testovania som nemal možnosť túto funkciu vyskúšať, v mojom okolí neviem o žiadnom stacionárnom radare. Kamera má aj možnosť podsvietenia tlačidiel pre ľahšie ovládanie v noci.
 
Tlačidlom M je možné prepínanie medzi hlavnými režimami kamery, ktorým je prezeranie video zbierky, alebo zhotovených fotografií. Ak stlačíte tlačidlo M počas nahrávania, nič sa nestane. Prekvapilo ma však viac to, že táto kamera nemá parkovací režim.
 

TrueCam A5s – Ukážkové videá a fotky

 
 
 

Transcend DrivePro 220 – Predstavenie, špecifikácie

 
Priamu konkurenciu, aspoň čo sa ceny týka pre TrueCam A5s predstavuje model DrivePro 220 od Transcend. Kamera je totiž v priemer asi len o 5€ drahšia. Túto kameru nám poskytol priamo Transcend a vidíme tak nepoškodené balenie s kompletným príslušenstvom.
 
  
 
To je uložené v samostatnej krabičke a pozostáva z propagačných letáčikov Transcend, manuálu, USB nabíjačky do auta a prísavky na sklo. Transcend dokonca k tejto kamere pribaľuje aj 16GB microSD pamäťovú kartu High Endurance triedy 10. Palec hore, tak to má byť.
 
  
 

Špecifikácie

 

Transcend DrivePro 220
Displej
2,4" LED
Zorný uhol snímania
130°
Rozlíšenie videa
1920x1080@30fps
1280x720@30fps
Formát videa
MP4, H.264 kompresia
Typ kariet
microSDXC, najviac 64GB
Frekvencia
50Hz/60Hz
GPS
áno
Parkovací režim
áno
Bateria
Li-Pol 430mAh
Napájanie
5V, 1A
Objektív
3Mpx CMOS, f/1.8
Wi-Fi
802.11b/g/n
Rozmery
70,2x63,1x34,5mm
Hmotnosť
90g
Cena
v e-shopech
od
(Zdroj: Heureka.sk)

 

 

Dizajn

 
Kamera nie je väčšia ako Lamax Drive C7, no na rozdiel od nej má všetko podstatné v sebe vrátane GPS modulu. Ten je neviditeľne schovaný pod predným krytom. Vpredu nájdeme tradične objektív s clonou f/1.8 a CMOS snímačom, vľavo dolu je reproduktor, vpravo hore mikrofón. Nepovšimnuté nezostane ani logo Wi-Fi, ešte sa k nemu dostaneme.
 
 
Vzadu je hlavným prvkom 2,4“ LCD displej, pod ktorým sú 4 tlačidlá. Vľavo od nich je maličká LED, ktorá signalizuje stav kamery.
 
 
Na ľavej hrane je USB port pre nabíjanie. Kamera má vstavanú Li-Pol batériu s kapacitou 430 mAh.
 
 
Na opačnej hrane je slot pre microSD karty (max. 64 GB) a červené tlačidlo pre núdzové nahrávanie. Po jeho stlačení kamera začne 1-minútový záznam chránený proti prepísaniu. Ten začne aj v prípade, že G-senzor zaznamená náraz.
 
 

Transcend DrivePro 220 – Inštalácia, funkcie kamery

 
Montáž kamery je triviálna. Prísavku stačí umiestniť na okno a páčkou zafixovať. Následne treba kameru nasunúť na držiak a pripojiť ju k 12V napájaniu v aute a je to hotové. Pri prvom zapnutí treba prejsť obligátnymi nastaveniami –  dátum, čas.
 
  
 
Ako aj predošlé kamery, tak i DrivePro 220 začne svoju činnosť ihneď po naštartovaní. Kamera vie nahrávať video vo FullHD 1920x1080@30fps, alebo v 1280x720@30fps. Vyrobené videá sú uložené vo formáte mp4 s H.264 kompresiou. Počas nahrávania je možné zhotovovať aj fotografie.
 
Kamera má aj parkovací režim a 2 vychytávky. Prvou je Lane Departure Warning System, ktorý sleduje čiary na vozovke a hlasným pískaním vás upozorní, keď sa kamere zdá, že vybočujete zo svojho pruhu. Na to, aby to však fungovalo dobre by sme na Slovensku museli mať všade kvalitne označené cesty. Na druhej strane by som však nechcel, aby mi kamera nepríjemne pípala za ušami pri každom odbáčaní a predbiehaní a tak je dobré, že sa funkcia dá deaktivovať.
 
Druhou funkciou je Forward Collision Warning System, ktorý šoféra upozorní ak prekročí nastavenú maximálnu povolenú rýchlosť, alebo ak si nedodrží bezpečný odstup od vozidla pred ním. Aj túto funkciu je možné deaktivovať.
 
Nadštandardnou funkciou je aj možnosť ovládania cez Wi-Fi. Tá je v kamere natívne vypnutá, no jediným stlačením tlačidla je ju možné zapnúť. Potom sa smartfónom stačí pripojiť ku kamere a cez aplikáciu DrivePro je možné prehľadne vykonávať tie isté nastavenia, aké by ste našli v menu kamere. Taktiež je možné stiahnuť z kamery do mobilu cez túto aplikáciu nahrané videá a fotky a spravovať ich. Musím uznať, že na veľkej obrazovke smartfónu sa s kamerou pracovalo pohodlnejšie, no na ovládanie počas jazdy to samozrejme nie je vhodné. Samotný systém kamery je dostatočne svižný a prehľadný na ovládanie priamo na kamere.
 

Transcend DrivePro 220 – Ukážkové videá a fotky

 
 
 

Transcend DrivePro 520 – Predstavenie, špecifikácie

 
Posledná testovaná kamera taktiež nesie logo od Transcend. Ide konkrétne o najvyspelejší model, ktorý tento výrobca momentálne má v ponuke, čomu zodpovedá aj cena. Kameru pod 170€ nezoženiete a ide tak o drahý doplnok do auta.
 
  
 
Balenie a príslušenstvo pritom nie je odlišné od modelu DrivePro 220 s jedným malým rozdielom. Pribalená microSD karta má 32 GB.
 
  

Špecifikácie

Transcend DrivePro 520
Displej
2,7" 16:9
Zorný uhol snímania
vonkajší objektív 130°
vnútorný objektív 110°
Rozlíšenie videa
1920x1080px + 848x480px, obe pri 30fps
1440x1080px + 1280x720px, obe pri 30fps
1280x720px + 1280x720px, obe pri 30fps
Formát videa
MOV, H.264 AVC kompresia
Typ kariet
microSDXC, najviac 64GB
Frekvencia
50Hz/60Hz
GPS
áno
Parkovací režim
áno
Bateria
Li-Pol 430mAh
Napájanie
5V, 1A
Objektív
vonkajší: 3Mpx CMOS, f/1.8
vnútorný: f/2.8
Wi-Fi
802.11b/g/n
Rozmery
96,2x64,5x43,9mm
Hmotnosť
108g
Cena
cca 170€

 

 

Dizajn

 
Už pri pohľade na DrivePro 520 je zreteľných niekoľko rozdielov oproti DrivePro 220. Čelnú stranu okupuje najmä objektív so 130° uhlom snímania a so svetelnosťou f/1.8. Tu sa tak rozdiel oproti DrivePro 220 nekoná. V ľavom hornom rohu je vstavaný mikrofón, vedľa objektívu je reproduktor.
 
 
Zadná strana je displejom a tlačidlami úplne totožná s DrivePro 220 avšak máme tu akýsi valec. Tento valec vľavo od displeja je otočný o 180° a predstavuje druhú kameru. Áno, DrivePro 520 má 2 objektívy, pričom tento druhý je určený pre snímanie interiéru auta. Má výrazne horšiu svetelnosť a to f/2.8 a 110° pozorovací uhol. V rohoch má však 4 infračervené snímače, ktoré sa v tme rozsvietia a vnútorná kamera sa prepne do nočného režimu. Li-Pol batéria má kapacitu 430 mAh.
 
 
Na spodnej hrane narazíme na tlačidlo núdzového nahrávania a tlačidlo pre reset.
 
 
Ľavá hrana ukáže USB port pre nabíjanie a slot pre pamäťové karty (najviac 64GB).
 
 

Transcend DrivePro 520 – Inštalácia, funkcie kamery

 
Inštalácia je identická s DrivePro 220, nebudem ju preto znova opisovať. Aj úvodné kroky s nastaveniami sú úplne rovnaké, žiadne prekvapenie sa nekoná. Po naštartovaní kamera začína automaticky nahrávať.
 
  
 
Nastavenia sú podobne bohaté ako u DrivePro 220. Nastavenie rozlíšení je však súčasné pre oba objektívy. Dostupné sú tieto 3 možnosti:
  • FHD + 480p: 1920x1080px + 848x480px, obe pri 30fps
  • 1080p + 720p: 1440x1080px + 1280x720px, obe pri 30fps
  • HD + 720p: 1280x720px + 1280x720px, obe pri 30fps
Ako vidíte, nedá sa používať iba jedna kamera a vždy nahrávajú obraz obe naraz čo sa postará o rýchlejšie zaplnenie pamäťovej karty. Škoda, že sa nedá vypnúť nahrávanie z vnútornej kamery, nie vždy je to totiž potrebné. Výsledné videá oboch kamier sú uložené vo formáte MOV s H.264 kompresiou. Počas nahrávania je možné vykonávať aj fotenie, ale len cez predný objektív smerujúci von z auta.
 
U tejto kamery sa výrobca rozhodol neimplementovať funkcie pre sledovanie jazdných pruhov, rýchlosti a odstupu od vozidiel. Zvláštny ťah, že práve drahší model tieto funkcie nemá. Pripojenie cez Wi-Fi však nechýba, na spárovanie s touto kamerou však budete potrebovať inú aplikáciou s názvom DrivePro New. V princípe však ponúka to isté.
 

Transcend DrivePro 520 – Ukážkové videá a fotky

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Zhodnotenie, záver

 

Lamax Drive C7

 
Najlacnejšia kamera z testu nesie niekoľko nedostatkov, ktoré by som od čiernej skrinky do auta neočakával. Za ten najzávažnejší považujem absenciu GPS. Kamera tak neukazuje súradnice ani rýchlosť jazdy. GPS modul sa dá síce dokúpiť zvlášť, ale stojí asi 12€ a pripája sa externe cez HDMI čo je nepraktické. Druhú výčitku smerujem k nemožnosti zhotovovať jednoducho fotky počas nahrávania videozáznamu. Vadila mi tiež plynulosť systému, ktorý na moje ovládanie reagoval s oneskorením. Posledný problém spočíva v prísavke, ktorá je chybná a nedrží na čelnom skle. Aspoň, že tu výrobca poskytuje bezplatnú výmenu.
 
Čo sa týka nahrávania videa, v noci to nie je žiadna sláva a ŠPZ áut si neprečítate. Počas rýchlejšej jazdy je problém aj s niektorými značkami, ktoré obsahujú text. Na druhej strane však oceňujem, že kamera dokáže nahrávať video pri 60fps. Počas dňa je video pekné.
 
Lamax Drive C7
Plusy
Mínusy
- ako jediná ponúka 60fps
 
- pre niekoho české menu
 
- prijateľná cena
- absencia GPS
 
- nemožnosť robiť rýchlo fotky počas nahrávania
 
- problémy s prísavkou
 
- pomalé reakcie systému
 
 
 
 
Graf ceny produktu LAMAX DRIVE C7 poskytuje server Heureka.sk
 

TrueCam A5s

 
Druhá testovaná kamera ma najprv potešila príslušenstvom, v ktorom je napríklad aj HDMI kábel, no na druhej strane výrobca mohol pribaliť aspoň 16GB pamäťovú kartu. Kamere nechýba GPS modul, v ktorom je detektor radarov, ktorý ponúka máloktorá konkurencia. Menu je prehľadné, plynulé a ponúka širokú škálu nastavení. Záznam FullHD videa sa mi zdá o chlp lepší ako u Lamax Drive C7, ale na čítanie ŠPZ v noci to stále nie je. Kamera ako jediná z testu neponúka parkovací režim čo je asi najväčšia slabina kamery.
 
TrueCam A5s
Plusy
Mínusy
- GPS a detektor rýchlostných radarov
 
- kvalitné FHD videá
 
- možnosť fotenia počas nahrávania
 
- HDMI kábel v balení
 
- pre niekoho české menu a hlasové pokyny
- nemá parkovací režim
 
- bez pamäťovej karty
 
 
 
 
 
Graf ceny produktu TrueCam A5s poskytuje server Heureka.sk

Transcend DrivePro 220

 
TrueCam A5s to má ťažšie o to viac, že konkurent Transcend DrivePro 220 je asi iba o 5€ drahší. V balení má pritom 16GB kartu a obsahuje aj parkovací režim. Tento model vyniká aj kontrolou jazdných pruhov a odstupu od iných vozidiel. Ovládanie cez Wi-Fi je taktiež zaujímavou funkciou. Nechýba GPS integrované priamo do kamery takže kamera je malá.
 
Kvalita záznamu je podobná predošlem kamerám. Široké uhly objektívu sa postarajú o to, že kamera zaberie veľké zorné pole a cez deň nie je problém s čítaním dopravných značiek. 
Transcend DrivePro 220
Plusy
Mínusy
- vstavaný GPS modul
 
- pribalená 16GB pamäťová karta
 
- kontrola jazdných pruhov a odstupu, ktoré je  možné vypnúť
 
- pekné video počas dňa
 
- parkovací režim
 
- možnosť fotenia počas nahrávania
 
- možnosť ovládania cez smartfón
 
- cena za kvalitu
 
 
 
Graf ceny produktu Transcend DrivePro 220 poskytuje server Heureka.sk
 

Transcend DrivePro 520

 
Najdrahší model v teste má vysokú cenovku asi len vďaka dvojici objektívov. Vonkajší objektív je totiž totožný s DrivePro 220 a kamera navyše nemá kontrolu jazdných pruhov a odstupu. Vnútorný objektív, ktorý je možné natáčať o 180° a má IR snímače je praktický napríklad na dokazovanie toho, že počas nehody ste sa plne venovali riadeniu vozidla a nie ladeniu rádia či písaniu SMS. Uvítal by som však možnosť vypnutia tohto objektívu aby sa na pamäťovú kartu zmestilo viac záznamu. Výrobca mimochodom pribaľuje ku kamere 32GB kartu čo je naozaj pekné gesto. 
 
Čo sa kvality videozáznamu týka, tak pre vonkajší objektív platí to isté čo u DrivePro 220 nakoľko ide o totožný objektív. Vnútorný objektív nemusí poskytovať tak vysokú mieru detailov čo sa aj deje a pre svoj účel je úplne dostačujúcu. Páčila sa mi rýchla aktivácia IR snímaču a prepnutie do nočného režimu. Aj po jazde na neosvetlených cestách je dobre vidieť osoby v kabíne auta.
 
Transcend DrivePro 520
Plusy
Mínusy
- dvojica objektívov
 
- kvalitný FullHD záznam
 
- 32GB pamäťová karta v balení
 
- prehľadné menu, jednoduché ovládanie
 
- vstavaný GPS modul
 
- možnosť ovládania cez smartfón cez Wi-Fi
 
- vnútorný objektív dostatočne sníma ľudí aj  počas úplnej tmy
- vysoká cena
 
- niekomu môžu chýbať asistenčné technológie  pre sledovanie pruhov a odstupu
 
- nedá sa vypnúť vnútorná kamera
 
 
 
 
 
Kamere Transcend DrivePro 220 len ťažko niečo vytknúť. Nie je najlacnejšia, no za svoju cenu ponúka kvalitný záznam videa, nadštandardné funkcie v podobe sledovania jazdných pruhov či odstupu a možnosť ovládania cez Wi-Fi. Ak hľadáte strážcu do svojho auta určte stojí za silné zváženie. Od nás si odnáša ocenenie tip redakcie.
 
 
 
 
Kameru Lamax Drive C7 a TrueCam A5s požičal internetový obchod Alza.

 
Testovaciu vzorku kamier DrivePro 220 a DrivePro 520 poskytla spoločnosť Transcend.
 
 
Spodná hrana obsahuje iba dierku pre mikrofón. Kamera okrem obrazu vie zaznamenávať aj zvuk, čo je však normálne.
Komentáre (8)
Lovap
Niekoľko poznámok: Nebolo by odveci robiť test za svetla tak aby sa zistilo ako sa kamery vyporiadajú s protisvetlom. takže treba nájsť taký úsek cesty aby bolo slnko nízko proti kamere. Lacnejšie kamery obraz v protisvetle veľmi ztmavujú a nič nie je vidieť. V noci by bolo dobré zabezpečiť aby sa skúšalo na rovnakom mieste - ideálne bez vonkajšieho zdroja svetla. Mám taký dojem, že jedna z testovaných kamier nebola takto testovaná, ostatné áno. GPS modul: nie je to záležitosť "must have". Na to na čo je kamera dobrá, teda zdokumentovanie nehody, je GPS viac-menej zbytočné, pretože viete, kde sa tá nehoda stala - tam kde ste skončili :-) Ak do vás len niekto drcol a ušiel, dá sa to dohľadať podľa videa samotného. Takže nie je potrebné, podľa mňa, vyhadzovať prachy za GPS. Parkovací mód: podľa mňa takisto nie až tak moc užitočná vec. Keď do vášho zaparkovaného auta niekto nabúra, musel by ísť alebo kolmo na kameru, alebo z hodne tupého uhla aby bolo možné prečítať EČV. Inak uvidíte iba nejaké auto nejakej farby - možno sa vám podarí určiť typ. Pri krádeži detto - zlodej by musel prichádzať z diaľky v uhle vhodnom na rozpoznanie tváre. Ak vám rozbije okienko, kamera vám je nanič a ešte vám ju ukradne. Pri poškriabaní auta detto - prosto to na kamere neuvidíte - alebo iba za veľmi príhodných, takmer nereálnych podmienkach.
Petos
je GPS viac-menej zbytočné...ako pre koho.....hlavne pre toho kto prekrocil rychlost je gps nezelane.....S tym trnendom nehod sa dopracujeme k povinnym ciernym skrinkam v autach......
Seraphim
test bez aspoň jednej kamery DOD je zbytočný. To sú totiž najlepšie kamery na trhu.
etpozemstan
Na šupu som zistil že video je od Bojníc :) Behám tam bežne na motorke a som pritom z Bratislavy :D tých 1920 x 1080 mi príde ako prerátaná rozlišovačka z 1280 x 720 :(
Vladys
Áno, nejaké videá boli točené na ceste z Bojníc :)
Poldi
Skuste nabuduce tocit cez ciste predne sklo.
TP
nazdar, nič lepšie ako DOD 470+ teraz nie je na trhu. síce drahšia ale bezkonkurenčná...
PIOTR

LAMAX C7-v lete je absolutne na dve veci...kedze na nu svieti slnko sa prehreje a jedine co sa da spravit je odpojit a nechat vychladnut.

Pridať nový komentár
TOPlist