Súboj troch GeForce GTX 670: ASUS, GIGABYTE, MSI

V dnešnej recenzii sa pozrieme na trojicu nereferenčných GeForce GTX 670 z dielne ASUS, GIGABYTE a MSI. Pretaktované edície s výkonom GeForce GTX 680. Ktorá z nich bude výkonnejšia, tichšia a ktorá ponúkne vyššie OC možnosti?

GeForce GTX 670 Round-Up - Úvod

Referenčná verzia GeForce GTX 670 zaostáva za najrýchlejším modelom GeForce GTX 680 vďaka agresívnejšiemu turbo taktu len niekoľko percent. Svojím pomerom cena/výkon je ale omnoho zaujímavejšou voľbou. Hlavne jej pretaktované verzie, ktoré dorovnávajú výkonnejší model. V dnešnom teste sa pozrieme na výkon troch takýchto Keplerov od spoločnosti ASUS GeForce GTX 670 DirectCUII TOP, GIGABYTE GeForce GTX 670 OCMSI GeForce GTX 670 Power Edition.

Tieto highendové modely GeForce GTX 670 sú už od výroby slušne pretaktované a ich jadro GK104 pracuje na vyššej frekvencii ako maximálne stabilný takt, ktorý sme dosiahli u referenčnej verzii GeForce GTX 670. Tá nepodporuje zmenu napätia a ako uvidíte v sekcii o pretaktovaní ani dve z dnes testovaných kariet.

Rozdiely vo výkone nebudú veľké (skôr žiadne), pretože všetky tri GeForce GTX 670 pracujú v záťaži na veľmi podobných frekvenciách. Karty od GIGABYTE a MSI si vo väčšine prípadoch držali frekvenciu 1215MHz, kým verzia od ASUS frekvenciu 1228MHz. Výrobcami dané špecifikácie nájdete nižšie tabuľke:

 GeForce GTX 670ASUS GTX 670 DirectCU II TOPGIGABYTE GTX 670 OCMSI GTX 670 Power Edition
Frekvencia jadra915 MHz +1058 MHz +1032 MHz +1019 MHz +
GPU Boost980 MHz1137MHz1111 MHz1097 MHz
Frekvencia shadercore915 MHz +1058 MHz +1032 MHz +1019 MHz +
Frekvencia pamätí1502 MHz1502 MHz1502 MHz1502 MHz

Zaujímavejším porovnaním budú ich prevádzkové vlastnosti, hlavne čo sa týka hlučnosti ich nereferenčných chladičov.

 
MSI GeForce GTX 670 Power Edition, ASUS GeForce GTX 670 DCII TOP, GIGABYTE GeForce GTX 670 OC

Najväčší počet napájacích fáz (8) má nereferenčný plošný spoj od ASUSu. GeForce GTX 670 od GIGABYTE využíva referenčný dizajn GeForce GTX 680, avšak už s 1x8pin a 1x6pin konektormi a navyše má osadené všetky fázy pre napájanie jadra (dokopy 7fáz). Doska od MSI má sedem napájacích fáz a o napájanie sa stará dvojica 6pin konektorov. Spoločnou črtou týchto kariet je osem 2Gib GDDR5 Hynix pamäťových modulov H5GQ2H24AFR-R0C.

MSI GeForce GTX 670 Power Edition, ASUS GeForce GTX 670 DCII TOP, GIGABYTE GeForce GTX 670 OC
 

GeForce GTX 670 Round-Up - Technické detaily

Zhrnutie technických parametrov (teoretické hodnoty) v nasledujúcej tabuľke.

 

GeForce GTX 670

ASUS GeForce GTX 670 DCII TOP

Gigabyte GeForce GTX 670 OC

MSI GeForce GTX 670 Power Edition

Jadro:

GK104-325GK104-325GK104-325GK104-325
Výrobný proces:28nm28nm28nm28nm
Veľkosť jadra:~294 mm^2~294 mm^2~294 mm^2~294 mm^2
Počet tranzistorov:~3540 miliónov~3540 miliónov~3540 miliónov~3540 miliónov
Počet aktívnych clustrov:7777
Frekvencia jadra:915 MHz + Turbo1058 MHz+ Turbo1032 MHz + Turbo1019 MHz + Turbo
Frekvencia pamäte:1502 MHz1502 MHz1502 MHz1502 MHz
Kapacita, typ pamäte:2048 MiB, GDDR52048 MiB, GDDR52048 MiB, GDDR52048 MiB, GDDR5
Frekvencia shadercore:915 MHz + Turbo1058 MHz+ Turbo1032 MHz + Turbo1019 MHz + Turbo
Počet TFUs:112112112112
Počet TAUs:112112112112
Počet ALUs:7x Vec192
(1344SPs)
7x Vec192
(1344SPs)
7x Vec192
(1344SPs)
7x Vec192
(1344SPs)
Počet ROPs32323232
Podpora Direct3D:11.111.111.111.1
Pixel fillrate:29 280 - 34 560 MPixels/s33 856 - 36 384 MPixels/s33 024 - 35 552 MPixels/s32 608 - 35 104 MPixels/s
Bilinear texelfillrate:102 480 - 120 960 MTexels/s118 496 - 127 344 MTexels/s115 584 - 124 432 MTexels/s114 128 - 122 864 MTexels/s
Bilinear FP-16
texel fillrate:
29 280 - 34 560 MTexels/s33 856 - 36 384 MTexels/s33 024 -  35 552 MTexels/s32 608 - 35 104 MTexels/s
Z-sample rate:102 480 MSamples/s 118 496 MSamples/s115 584 MSamples/s114 128 MSamples/s
AA-sample rate:204 960 MSamples/s236 992 MSamples/s231 168 MSamples/s228 256 MSamples/s
Single precision aritmetický výkon:2460 - 2903 GFLOP/s2844 - 3056 GFLOP/s2774 - 2986 GFLOP/s2739 - 2949 GFLOP/s
Double precision aritmetický výkon:
(1/24 zo SP)
102 - 120 GFLOP/s
(1/24 zo SP)
118 - 127 GFLOP/s
(1/24 zo SP)
116 - 124 GFLOP/s
(1/24 zo SP)
114 - 123 GFLOP/s
Geometry rate:3660 MTriangles/s4232 MTriangles/s 4128 MTriangles/s4076  MTriangles/s
Šírka zbernice:256 bit256 bit256 bit256 bit
Priepustnosť pamäte:192,26 GB/s192,26 GB/s192,26 GB/s192,26 GB/s

GeForce GTX 670 Round-Up - Testovacia zostava

Do našej testovacej zostavy s doskou Asus P8P67 Deluxe (recenzia) sme osadili procesor Core i7 2600k (recenzia), ktorý je pretaktovaný a výsledky by nemal ovplyvniť bottleneck z jeho strany. Ako zdroj je použitý nadpriemerne vybavený Enermax MaxRewo 1350W (preview). Každá grafická karta je otestovaná vždy s novou inštaláciou operačného systému, po ktorej sú následne nahodené posledné updaty a ovládače.

 Testovacia zostava PC.sk
Procesor
Intel Core i7-2600k @ 4.5 GHz
HyperThreading zapnutý, Turbo a šetriace funkcie vypnuté
Chladenie
Noctua NH-U12P SE2
2x NF-P12-1300 ~ 900rpm
Matičná doska
Asus P8P67 Deluxe
LGA 1155, P67 Express Chipset (B3), BIOS 2302
Pamäte
G.Skill 8 GiB (2x 4 GiB) DDR3 Sniper ULV
1600MHz, 9-9-9-24, 1.25 V
Pevný disk
Samsung 500GB
SATA II, 7200rpm, 16MiB cache
Zdroj
Enermax  MaxRevo 1350 W
80 PLUS Gold, ErP Lot 6 ready! , DXXI ready
Skrinka
SilverStone FT02B-W
Midi Tower
Monitor
Samsung SyncMaster 305T+
(30" LCD, max. rozlíšenie 2560x1600)
Operačný systémWindows 7 Ultimate 64-bit

Testované grafické karty a použité ovládače:

  • AMD Radeon HD 7950 (800/1.250 MHz, 3 GiB GDDR5) @ 12.4 WHQL
  • AMD Radeon HD 7970 (925/1.375 MHz, 3 GiB GDDR5) @ 12.4 WHQL
  • ASUS GeForce GTX 670 DirectCU II TOP (1.058/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 301.42
  • GIGABYTE GeForce GTX 670 OC (1.032/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 301.42
  • MSI GeForce GTX 670 Power Edition (1.019/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 301.42
  • nVidia GeForce GTX 670 (915/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 301.33 WHQL

Za poskytnutie procesora Core i7 2600k ďakujeme spoločnost Intel

Za poskytnutie matičnej dosky Asus P8P67 Deluxe ďakujeme spoločnost Asus

 

 

Za poskytnutie zdroja Enermax MaxRevo 1350W ďakujeme spoločnosti Enermax

 

 

Za poskytnutie 30" LCD monitora SyncMaster 305T+ ďakujeme spoločnosti SAMSUNG

 

 

Za poskytnutie benchmarku 3DMark 11 ďakujeme spoločnosti Futuremark

 

 

GeForce GTX 670 Round-Up - Metodika testovania

Herné testy prebiehajú vždy s maximálne možnými detailami a to v troch rozlíšeniach: 1.680 x 1.050, 1.920 x 1.200, 2.560 x 1.600. Vyhladzovanie hrán a filtrovanie textúr je, pokiaľ to menu hry umožňuje, nastavené priamo v ňom. Ak nie, tieto nastavenia sú vynútené priamo v ovládačoch grafických kariet. Pre minimalizovanie nepresnosti je každá testovaná scéna premeraná v troch pokusoch, ktoré sú zaznamenané pomocou programu FRAPS.

Testované hry
Anno 2070Direct3D 11, verzia 1.01
Batman: Arkham CityDirect3D 11, verzia 1.1
Battlefield Bad Company 2Direct3D 11, verzia
Crysis WarheadDirect3D 10, verzia 1.1
Crysis 2Direct3D 11, verzia 1.9
Colin McRae Dirt 2Direct3D 11, verzia 1.2
Metro 2033Direct3D 11, verzia 1.1
S.T.A.L.K.E.R. Call of PripyatDirect3D 11, verzia 1.6.02
Benchmarky
3DMark 11
Direct3D 11, verzia 1.3
Performance, Extreme
LuxMark
OpenCL, verzia 2.0, 64bit
Room Scene, 2016 Triangles
Unigine Heaven
Direct3D 11, verzia 3.0
4xMSAA, 16xAF, Tess: Normal & High

S novými hrami, hlavne pre tie s deferred renderingom, sme sa rozhodoli vyradiť merania s 8xMSAA. Tie hry, ktoré to umožňujú, budú odteraz pretestované v najvyššej kvalite obrazu za použitia režimu 4xMSAA a tie s DR so zapnutým MLAA/FXAA. Celkový výkon grafických kariet už nebudeme rozdeľovať na režimy 4x/8xMSAA, ale len na základe použitého rozlíšenia.

 

Ovládače

Ovládače grafických kariet sú nastavené podľa dole priložených screeshotov (okrem série HD 6xxx, pri ktorej používame filtrovanie textúr v režime High Quality).

GeForce GTX 670 Round-Up - 3DMark 11, Unigine Heaven, Luxmark

3DMark 11

ilustračný obrázok

3DMark 11 od spoločnosti Futuremark je posledná verzia veľmi obľúbeného benchmarku, ktorá v porovnaní so staršou verziou Vantage prináša podporu nových funkcií najnovšieho Direct X API od Microsoftu, konkrétne Direct3D 11 (teselácia, DC 5.0 a multithreading). Prepracovaný je aj test fyziky, v ktorom bol PhysX nahradený open-source Bullet Physics. Grafické karty sme testovali v režime Extreme Preset, ktorý z troch prednastavených režimov predstavuje svojím nastavením najvyššiu záťaž kladenú práve na grafickú kartu a v menej náročnom Performance Presete. Pre Extreme Preset je definované rozlíšenie 1920x1080 so zapnutým 4xMSAA a 16xAF. Pre Performance preset to je 1280x720 1xMSAA a 1xAF.

Performance   Extreme

Unigine Heaven

ilustračný obrázok

Unigine Heaven bol pri svojom uvedení vôbec prvý syntetický benchmark využívajúci možnosti Direct3D 11 rozhrania. Okrem neho obsahuje podporu pre D3D 9, 10 ,11 a od verzii 2.1 aj OpenGL 4.0. Najvýraznejšou časťou tohto syntetického testu je hardvérová teselácia. Tej sekundujú techniky ako SSAO, Parallax Occlusion Mapping, 64bit HDR rendering či DirectCompute. S verziou 2.1 pribudla do benchmarku aj podpora stereoskopickej projekcie. Výkon GPUs testujeme s použitím 4xMSAA, 16xAF v rozlíšeniach 1920x1200 a 2560x1600. Použité množstvo teselácie normal a extreme.

Normal   Extreme

Normal   Extreme

Luxmark

ilustračný obrázok

Luxmarkje voľne dostupný OpenCL renderovací benchmark pre viaceré platformy (Windows, Linux, MacOS, atď). Ako testovaciu scénu pre renderovanie sme použili “Room Scene“, ktorá je z trojice testov najkomplexnejšia a pozostáva až z dvoch miliónov trojuholníkov.

GeForce GTX 670 Round-Up - Anno 2070, Batman Arkham City

Anno 2070

ilustračný obrázok

V najnovšom pokračovaní stratégie Anno 2070 sa po prvýkrát dostávame do budúcnosti. Napriek tomu, že hra beží na rovnakom engine ako Anno 1404, moderné prostredie hry je kompletne prepracované a obohatené o efekty najnovšieho Direct3D 11 rozhrania. Naše testy prebiehajú na začiatku kampane počas 20s.

1920x1200   2560x1600

Batman Arkham City

ilustračný obrázok

Pokračovanie najlepšej komiksovej hry súčasnosti Batman beží na upravenom Unreal Engine 3 s podporou Direct3D 11. Skvelú atmosféru v hre dopĺňajú grafické efekty ambient occlusion, teselácia a zároveň niekoľko úrovní PhysX nastavení (off, normal, high). Testovanie prebieha v stavanom benchmarku.

1920x1200   2560x1600

 

GeForce GTX 670 Round-Up - Battlefield Bad Company 2, Crysis Warhead

Battlefield Bad Company 2

ilustračný obrázok

Dice s vylepšeným enginom Frosbite 1.5 priniesla do druhého dielu Bad Company okrem vylepšenia vizuálnej stránky (HBAO, Depth of Field, soft particles) vynovený deštrukčný model pod názvom Destruction 2.0. Ten je postavený na fyzikálnom engine Havok a v hre umožňuje zničiť obrovské množstvo detailov. Vývojári nezabudli na podporu Eyefinity od AMD. V teste je použitá jedna z najnáročnejších scén singleplayer časti s masívnymi explóziami, misia Crack The Sky. Priebeh zaznamenáva program FRAPS počas 60s akcie.

1920x1200   2560x1600

Crysis Warhead

ilustračný obrázok

Príbeh hry Crysis Warhead sa odohráva paralelne k dielu Crysis a je postavený na rovnakom engine ako jednička Cryengine 2. V kampani sa dostanete do role bývalého člena SAS Delta Force Michaela Sykes-a s prezývkou Psycho. Počas nej bojujete proti nepriateľom zo Severnej Kórei a mimozemšťanom. Dej sa odohráva na rôznych miestach, ako napríklad džungľa, podzemný komplex, letisko a mnoho ďalších. Hra je aj napriek svojmu veku jedna z najnáročnejších vôbec. Testovanie prebiehalo v náročnej scéne From Hell’s Heart po dobu 30s.

1920x1200   2560x1600

 

GeForce GTX 670 Round-Up - Crysis 2, Colin McRae Dirt 2

Crysis 2

ilustračný obrázok

V novej časti hry Crysis 2, ktorá je postavená na Cryengine 3, sa dostávame z džungle do mesta. S novým enginom (hlavne po opatchovaní) nám pribudli efekty Direct3D 11 (teselácia) a textúry s vysokým rozlíšením. Hru testujeme v scéne "Dead Man Walking" po dobu 25s.

1920x1200   2560x1600

Colin McRae Dirt 2

ilustračný obrázok

Závodná hra Colin McRae Dirt 2 od Codemasters beží na Ego Engine, ktorý podporuje aj najnovší Direct3D 11. Hra ako prvá zahŕňala podporu tohto štandardu. Reálnosť hry dotvára hardvérová teselácia vody, publika a vlajok, HDAO využívajúce DirectCompute, HDR osvetlenie, motion blur, Depth of Field a mnoho ďalších efektov. Testy prebiehali po dobu 60s v náročnej mape Malaysia.

1920x1200   2560x1600

GeForce GTX 670 Round-Up - Metro 2033, S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat

Metro 2033

ilustračný obrázok

Hra Metro 2033 je vytvorená podľa sci-fi románu ruského autora. Je založená na vlastnom engine od 4A. Svojou pokročilou grafikou v podobe viacerých efektov (Depth of Field, teselácia, SSAO, motion blur, soft shadows a mnoho iných) s kombináciou PhysX fyzikálneho enginu "predbehla" dobu. V hre Metro ste postavený do role Artyom-a, ktorý prežil atómovú vojnu a žije v podzemí. Jeho úlohou je dostať sa do mesta Polis. Testovanie prebieha počas útokov mutantov v misii Cursed, priebeh zaznamenáva FRAPS po dobu 30s.

1920x1200   2560x1600

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat

ilustračny obrázok

Dej tretieho pokračovania akčnej FPS hry od ukrajinského GSC Game World sa odohráva krátko po skončení dielu Shadow of Chernobyl. Call of Pripyat beží na X-Ray engine 1.6, v ktorom je doplnená podpora o Direct3D 11 (teselácia a vylepšené tiene). Pre fotorealistickú grafiku okrem nich využíva napríklad SSAO, HBAO, Depth of Field (viac tu). Testovacia scéna z mesta Pripyat je zaznamenávaná FRAPSom po dobu 30s behu.

1920x1200   2560x1600

GeForce GTX 670 Round-Up - Spotreba, Hlučnosť, Teploty

Spotreba

Meranie spotreby prebieha za pomoci meracieho prístroja Voltcraft Energy Monitor 3000 v dvoch druhoch prevádzky. Najprv bola zmeraná spotreba celej zostavy (bez monitora) v režime bez záťaže (2D), 10minút po nabootovaní operačného systému Windows 7 64bit so zapnutou Aero plochou. Následne prebehlo meranie 3D spotreby v testovanej scéne hre Crysis pri rozlíšení 2560x1600 s 1xMSAA/16xAF. 

Namerané hodnoty predstavujú príkon celej zostavy bez monitora, preto je možné že vznikli menšie nepresnosti kvôli účinnosti zdroja, ktorá nie je pre každé zaťaženie rovnaká.

Spotreba troch GTX 670tiek sa v systéme Windows príliš nelýši a je porovanteľná s konkurenčnými produktmi. V záťaži si najhoršie viedla karta od GIGABYTE, spotreba zostavy je o dosť vyššia ako pri modeloch ASUS a MSI, dorovnala podobne výkonný Radeon HD 7970.

Hlučnosť

Meranie hlučnosti grafických kariet prebieha za pomoci hlukomeru Voltcraft SL-100 v rovnakých režimoch aké používame pri meraní spotreby. Teda 2D režim 10minút po nabootovaní systému a 3D počas hry Crysis. Vo všetkých prípadoch boli vypnuté nainštalované ventilátory v skrini. Zdrojom hluku bol disk a zdroj Enermax MaxRevo 1350W. Meranie bolo uskutočnené 20cm od skrinky SilverStone FT02B-W s otvorenou bočnicou.

Najtichšia GeForce GTX 670 v 2D je od MSI, ani zvyšné dve však nepatria v uzavretej bedni medzi rušivý element. Pri zaťažení je chladič MSI karty naopak hlučnejší ako ASUS a GIGABYTE. V tomto by som vyzdvihol hlučnosť karty od spoločnosti ASUS, tá je v 3D len o niečo vyššia ako v 2D.

 

Teploty

Meranie teplôt naväzuje na meranie spotreby, počas dvoch testov (2D, 3D - Crysis) sú teploty pre jadro grafických kariet odčítavané v programe GPU-Z a MSI Afterburner. Pre zvyšné teploty (pamäte a napäťové regulátory) bolo nutné otvoriť bočnicu skrinky FT02B-W. Pre toto meranie bol použitý laserový teplomer Voltcraft IR-280.

 IdleCrysis
jadropamäteVRMjadropamäteVRM
ASUS GeForce GTX 67035°C--74°C--
GIGABYTE GeForce GTX 67036°C39,1°C42,4°C77°C81,2°C87,1°C
MSI GeForce GTX 67030°C36,7°C37,1°C68°C78,8°C87,8°C
Gigabyte GeForce GTX 680 OC32°C32,5°C41,1°C65°C78,9°C87,6°C
nVidia GeForce GTX 67032°C44,9°C36,5°C77°C79,7°C92,9°C
nVidia GeForce GTX 68035°C37,2°C44,3°C78°C76,3°C74,2°C
AMD Radeon HD 795037°C39,2°C39,4°C70°C70,9°C57,1°C
AMD Radeon HD 797037°C38°C38,9°C78°C84,1°C75,4°C

GeForce GTX 670 Round-Up - Pretaktovanie, Výkon po OC

Pretaktovanie patrí k obľúbeným spôsobom ako zvýšiť výkon nielen grafických kariet. Z veľkej časti je ale OC o šťastí, pretože nie všetky jadrá majú rovnaký taktovací potenciál. Preto naše výsledky nemožno zovšeobecniť, rozdiely by ale nemali byť veľké. Aby sme minimalizovali vplyv chladenia na výsledok, otáčky ventilátora boli u každej z kariet nastavené fixne na 100%rpm. Zmena frekvencií a napätia je realizovaná v programe MSI Afterburner. Stabilitu frekvencií sme preverili v troch programoch. Najprv bolo nájdené maximum pre jadro pomocou testov v Unigine Heaven, 3DMark 11 a nakoniec v hre Crysis. Obdobným spôsobom sme našli maximum pre pamäte. Všetky karty sme otestovali (pokiaľ je možne regulovať napätie) pri štandardnom a zvýšenom napätí. Pri zvýšení napätia netreba zabúdať na zvýšené požiadavky na zdroj a chladenie.

ASUS GeForce GTX 670 DirectCUII TOP

Každá z dnes testovaných je svojím výrobcom pretaktovaná na dosť vysokú frekvenciu, ktorú bez zvýšenia napätia ďaleko neposunieme. Bez neho sa jadro GeForce GTX 670 od ASUSu dokázalo zrovnať s frekvenciou 1267 MHz (+25 Mhz) a GDDR5 pamäte s 1800 MHz. Zmena napätia cez utilitu MSI Afterburner bola u karty ASUS neúspešná. Napriek tomu, že posuvníkom šlo hýbať, napätie sa nezmenilo.

GIGABYTE GeForce GTX 670 OC

Podobne ako karta vyššie, GIGABYTE verzia (referenčné PCB z GeForce GTX 680) nepovoľuje meniť napätie. Pri štandardnom napätí 1.175V som sa dostal na frekvenciu 1256 MHz (+40 MHz). Pamäte dokázali pracovať na rovnakej frekvencii ako hore menovaná 1800 MHz.

MSI GeForce GTX 670 Power Edition

Dostávame sa k poslednej karte, ktorej zmena napätia umožnuje dosiahnúť vyššie stabilné frekvencie ako predchádzajúce dve GTX 670. Po pridaní napätia (+50 mV) som sa s frekvenciou dostal na 1345 MHz (+130 MHz). Bez jeho zvýšenia bolo pre kartu stabilných 1296 MHz (+80 MHz). S GDDR5 pamäťami som ostal pri "klasických" 1800 MHz.

 

Výkon po pretaktovaní a škalovanie

Pre otestovanie výkonu som použil dva syntetické benchmarky (3DMark 11, Unigine Heaven) a jednu hru (Crysis), ktoré boli použité aj pri testoch stability. Ako sa prejavili jednotlivé OC výsledky na výkon testovaných kariet môžete vidieť v grafoch.

klikni na graf pre zväčšenie

klikni na graf pre zväčšenie

klikni na graf pre zväčšenie

GeForce GTX 670 Round-Up - Zhrnutie výsledkov

Do celkového hodnotenia sme brali do úvahy len výsledky z 8 hier prerátané individuálne na percentá. 100% výkonu reprezentuje v každom rozlíšení referenčná AMD Radeon HD 7950.

1920x1200   2560x1600

GeForce GTX 670 Round-Up - Záver

Pretaktované verzie GeForce GTX 670 sú výkonovo podobné rýchlejším modelom GeForce GTX 680 a AMD Radeon HD 7970. Vysoké pracovné frekvencie u všetkých troch modeloch však nedávajú priestor pre ďalšie pretaktovanie a už vôbec nie bez možnosti zmeny napätia. Hranicu 1300MHz prekonala len jediná karta a to až po zvýšení napätia. Lepším merítkom sú ich prevádzkové vlastnosti.

MSI GeForce GTX 670 Power Edition

Najlepším modelom GeForce GTX 670 pre pretaktovanie je nereferenčná MSI verzia, ktorá dovoľuje zmenu troch napätí. Napriek tomu, že ich program MSI Afterburner nedokázal monitorovať, stabilná frekvencia stúpla na 1345MHz pre jadro. Chladenie MSI je v systéme Windows ultratiché. Naopak v záťaži, kedy má agresívnejšie nastavenie, je z tejto trojice najhlučnejšie. Vďaka tomu dosahuje nižších teplôt a karta je aj o niečo úspornejšia.

 

ASUS GeForce GTX 670 DirectCUII TOP

Táto karta si suveréjne počínala v prevádzkových vlastnostiach. Jednoznačne najtichšia highendová karta akú sme kedy mali v testoch. Hlučnosť jej chladenia sa so zvyšujúcou záťažou takmer vôbec nemení a je len o niečo vyššia ako v systéme Windows. Vďaka vyšším frekvenciám spotrebuje pri porovnaní s referenčnou verziou GeForce GTX 670 približne o 20W viac.

 

GIGABYTE GeForce GTX 670 OC

Chladenie GIGABYTE modelu je bez zaťaťenia tiež tiché a porovnateľné s prvou menovanou. V záťaži je však trojica ventilátorov o niečo hlučnejšia, no stále ju môžeme zaradiť k tomu lepšiemu. Menší problém vidím v nameranej spotrebe, za ktorou stojí pravdepodobne posilnená napájacia časť. Sporeba sa celkom výrazne líšila od ostatných dvoch kariet a to aj napriek tomu, že ich napätie je v záťaži rovnaké.

 

Zhrnutie kladov a záporov testovaných kariet

MSI GeForce GTX 670 Power Edition
Plusy
Mínusy
- výkon
- tiché chladenie v Idle
- pretaktovanie
- teploty
- spotreba
- hlučné chladenie v Loade

 

ASUS GeForce GTX 670 DirectCUII TOP
Plusy
Mínusy
- výkon
- tiché chladenie v Idle a najmä v záťaži
- PhysX
- spotreba
- horšie OC

 

Gigabyte GeForce GTX 670 OC
Plusy
Mínusy
- výkon
- tiché chladenie
- PhysX
- horšie OC
- spotreba

 

Za zapožičanie grafickej karty Asus GeForce GTX 670 DirectCUII TOP ďakujeme spoločnosti Asus.

 

Za zapožičanie grafickej karty Gigabyte GeForce GTX 670 OC ďakujeme spoločnosti Gigabyte.

 

Za zapožičanie grafickej karty MSI GeForce GTX 670 Power Edition ďakujeme spoločnosti MSI.

 

Komentáre (13)
M1ch4l
Vobec nechapem tie vysledky z Luxmarku. Vsade su tie karty celkom vyrovnane s AMD, ale v Luxmarku ich AMD totalne prevalcuje...
TomKocuR
Čo som pochopil, tak ide o OpenCL benchmark, využíva teda inú funkcionalitu karty, tú funkcionalitu ktorú nVidia na malých Kepleroch viacmenej vypustila. V rátaní "negrafických" vecí (resp. rátanie grafiky matematickou cestou... snáď sa nájde niekto kto to vysvetlí lepšie) nemá malý Kepler na Southern Islands najmenšiu šancu.
Mučo Mačo
nemoze byt maly kepler ked nie je velky kepler
crux2005
Do veľkej miery je dôvod prostý, nezáujem nVidie optimalizovať ovládače pre Luxmark.
Mučo Mačo
v OpenCL tahiti keplera valcuje http://www.svethardware.cz/art_doc-1BF7551044506C55C12579F800666CCA.html co je opencl ti povie viac google,v skratke je to vyuzitie gpu na negraficke vypocty imho
x_x_x_x
Preco ste do grafov nezaradili GTX680 ktora bola testovana "nedavno" ? Ina testovacia zostava alebo ovladace ?
crux2005
Áno, nová testovacia zostava, pričom nám nikto nebol schopný dodať referenčnú GTX 680.
HEAD
Nak se mi nezda teplota a spotreba tehle karty. Kartu mam a i po velkem OC na 1250/7400 je teplota karty v crysis po nekolikahodinovy zatezi pod 70°C.Vetsinou 65-66°C. A ze by mela spotrebu jako 7970 to se mi tez nezda. Asi ste dostali nakej super zmetek co si prehriva a z toho plynou vysoke teploty/hluk a vysoka spotreba... Navic staci se podivat na teplotu GTX680, ktera ma stejnej chladic a ta ma v zatezi 65°C.Takze neco je urcite spatne.
yesper
kartu som prepastoval, mozno zly kus
Frosty
preco netestujete aj na BF3 ?
Marto
Test fajn, len trošku neskôr a už by človek čakal skôr recky na 660Ti... Ak by niekoho zaujímalo porovnanie s Intel i5 3550, Intel DZ77GA-70k, Corsair XMS3 1600 MHz, MSI GF GTX 660Ti PE OC, Crucial m4, W7 64b - všetko na taktoch od výrobcov tak: 3DM 11 - 8341 3DMarks UH 2.5 - 59,1 FPS / 32,7 min / 148,9 max STALKER COPB - Day 80/179/273, Night 84/180/295, Rain 95/198/327, SunShafts 72/127/200 Cinebench 11.5 - OpenGL 52,40 / CPU 5,82 / CPU single 1,56 / ratio 3,73
yesper
budu aj 660Ti
Mučo Mačo
catalyst 11.4 ? to nie je preklep ?
Pridať nový komentár
TOPlist