RECENZIA: MAFIA III - keď umiera herný skvost

, Autor: Ján Kisty

Vítam vás v prvej hernej recenzii (po dlhej dobe) u nás. V budúcnosti sa dúfam môžeme tešiť na občasné recenzie herných titulov, najčastejšie AAA-čkových. Vzhľadom na to, že herných recenzií je u nás veľa, zameriame sa na hardvérový rozbor hier. Žiaľ, nie v tejto recenzii. Tesne po dohraní hry mi totiž vypovedala službu úplne nová herná zostava, ktorú si ale napriek tomu skrátene na konci predstavíme.

Úvod – Prvé kroky k Mafii

V roku 2002 bol internet ešte v plienkach, a hrám sa vtedy venovali predovšetkým herné časopisy... Možno si spomeniete, ale aj televízie mali svoj herný kútik. U nás to bola tuším STV, ktorá vtedy prvýkrát prezentovala hru „Mafia: The City of Lost Heaven“. Už vtedy som si povedal, že túto hru musím mať. V septembri toho istého roku ma kamarát nahovoril na kúpu herného časopisu (Gamestar) za vtedy vysokých 200SKK, to bol prakticky môj mesačný žiacky rozpočet. Čuduj sa svetu, na obálke časopisu vtedy svietila Mafia! Časopis mám archivovaný dodnes.

Ak ste hrali prvú Mafiu, Tommy Angelo vám musel prirásť k srdcu. Súboj dvoch mafiánskych rodín, kde na čele jednej vystupoval Don Morello a na čele druhej Don Salieri. „Omerta“ bola alfou a omegou hry. Hra bola zasadená do graficky prekrásneho obdobia 30-tych rokov. Hre prakticky nič nechýbalo – rýchle autá, krádeže, nádherné zbrane a hlavne neuveriteľný (filmový) príbeh doplnený skvelou hudbou. Bola to simulácia aj arkáda v jednom. Daniel Vávra dokázal napísať scenár, ktorý dnes len tak niečo neprekoná.

V roku 2010 sme sa my hráči konečne dočkali pokračovania. Daniel Vávra po nezhodách a zmene majiteľa opustil Brnenské štúdio a na hre to bolo vidieť. Hra prišla na trh s tzv. „downloadable content“ skrátene DLC. Bol to prvý veľký titul, ktorý udal smer „Season pass hier“. Mnoho vecí v hre chýbalo, čo dokázali aj pozostatky v zdrojových kódoch. Hra tak išla na trh unáhlene. Hra mala síce opäť nádherné vozidlá a krásne prostredie, dej tak dobrý už nebol a prvý diel hra nedokázala ani zďaleka vyrovnať nieto prekonať. Najväčším sklamaním bol záver hry. Ten bol nijaký, príliš otvorený, jednoducho nedokončený.

 

Prvé dojmy a hardvérová náročnosť

V roku 2016 po veľkom „hype“ sme sa dočkali tretieho pokračovania. Už prvé videá naznačovali, že hra môže byť sklamaním. Aká teda je?

Mafia III uvádza do ságy novú postavu, černocha Lincolna Claya v meste New Bordeaux. Dovolím si zdôrazniť černocha, pretože hra je čiastočne rasisticky orientovaná. To uvidíte postupným hraním, že „rasové vojny“ sú v hre dôležité. Hra je zasadaná do obdobia 60 – 70-tych rokov, teda v období, kedy pôsobil a bol zavraždený Martin Luther King Jr.

Mafia III začína podobne ako jednička. Hra je retrospektívne rozprávaná až troma postavami. Do deja vás prakticky okamžite stiahne. Prvé dve hodiny vás hra prehadzuje z jednej misie na druhú v rôznom časovom období. !SPOILER ALERT! Na začiatku vám vystrieľajú rodinu a vašou úlohou je vendeta. !SPOILER ALERT!

Vytriezvenie nastáva približne po spomenutých dvoch hodinách, keď môžete slobodne cestovať mestom. Hra je príšerne optimalizovaná a pre maximálne detaily potrebujete Core i7 procesor, najlepšie 6700K. Hru sme testovali na GTX 1060 a 1080. Ani výkonnejšia karta nebola schopná bez výrazne pretaktovaného procesora (4,6GHz+) udržať stabilných 60 FPS. Zaznamenali sme prepady približne k 53 FPS. S GTX 1060/GTX980 môžete počítať s približne 45 FPS s prepadmi ku 38FPS. Vývojári zrejme vedeli aká zlá je optimalizácia, tak sa to snažili zakryť framelitom na 30FPS. Ten po veľkej kritike hráčov, okamžite na tretí deň odstránili. Teraz máte na výber 30/60/odomknuté FPS.

Grafika hry je jednoducho hrozná. Nasvietenie, HDR, HBAO+ a preexponované farby, k tomu sa ešte pridáva problém s vyhladzovaním. Namiesto toho aby sa hra snažila pri zapnutom AA vyostriť hrany objektov, pridáva blúr, rozmazáva scénu a objekty v hre, doslova si predstavte „Van Gogha“. Vyhladzovanie si nastavte na „nízke“. V noci hrá nevyzerá tak zle ako cez deň. Modderi našťastie nespia a popracovali na úprave farieb. Mód má názov SweetFX a hra s ním vyzerá minimálne o 2 triedy lepšie, aj keď mi niektoré časti mapy pripomínajú Far Cry. Ako bonus máme textúry hry v rozlíšení 720p, ak hráte vo väčšom rozlíšení, tešte sa na upscaling. Ako fanúšik hernej série dúfam, že vývojári zo štúdia Hangar 13 si hráčov vypočujú a dodatočne pridajú do hry aj 1080p alebo 4K textúry. Zhodnotenie grafického spracovanie je asi takýto: hra je hlavný kandidát na najhorší konzolový port desaťročia. Mimochodom hra na najnižšie detaily vyzerá príšerne.

Kľúčové slová
Mafia III
Po kliknutí na vybrané kľúčové slovo sa vám automaticky zobrazia všetky súvisiace články na pc.sk

Pridať komentár

Obsah tohto poľa je súkromný a nebude verejne zobrazený.

Posledné komentáre

Predmet Autor Dátum
Re: RECENZIA: MAFIA III - keď umiera herný skvost Jarda 23. november 2016 - 12:10
Re: RECENZIA: MAFIA III - keď umiera herný skvost Kedinka kvetinka 19. október 2016 - 12:26
Re: RECENZIA: MAFIA III - keď umiera herný skvost Whiskeyman 17. október 2016 - 17:37
Re: RECENZIA: MAFIA III - keď umiera herný skvost m2fizy 15. október 2016 - 11:53
Re: RECENZIA: MAFIA III - keď umiera herný skvost m2fizy 15. október 2016 - 11:10
Re: RECENZIA: MAFIA III - keď umiera herný skvost passco 14. október 2016 - 20:04
Re: RECENZIA: MAFIA III - keď umiera herný skvost m2fizy 14. október 2016 - 18:36
Re: RECENZIA: MAFIA III - keď umiera herný skvost m2fizy 14. október 2016 - 18:34
Re: RECENZIA: MAFIA III - keď umiera herný skvost wingo 14. október 2016 - 18:22
Re: RECENZIA: MAFIA III - keď umiera herný skvost m2fizy 14. október 2016 - 18:12
TOPlist