EN

Top hry prichádzajúce s podporou DX11

Na aké tituly s podporou Direct3D 11 API sa môžeme tešiť v nasledujúcom období?

Posledná verzia grafického rozhrania od Microsoftu bola uvedená v októbri 2009 s uvedením nového operačného systému Windows 7. Podpora pre Windows Vista bola zahrnutá v podobe updatu systému. Medzi hlavné rysy Direct3D 11 patrí Teselácia, Compute Shader, Multithreading, Dynamic Shader Linkage, či lepšia kompresia textúr. Tieto vylepšenia prinášajú oproti predchodcom nielen kvalitnejší obraz, ale aj efektívnejšie využitie výkonu grafickej karty a procesora.

Aké zastúpenie si za ten čas našiel tento štandard na poli hier? 

• Aliens vs. Predator
• Battleforge
• Battlefield Bad Company 2
• Civilization 5
• Colin McRae Dirt 2
• Lord of ther Rings Online
• F1 2010
• HAWX 2
• Lost Planet 2
• Medal of Honor Multiplayer-Beta
• Metro 2033
• Stalker Call of Pripyat
• WoW Cataclysm

A čo nas ešte čaká v najbližšom období?

22. februára bude uvoľnené demo RPG hry Dragon Age 2. Pre detailnejší terén hra využíva teseláciu, ktorá zlepšuje kvalitu povrchov stien a podláh. Post-processing efekty (Bloom) sú počítané cez Compute shadery, ktoré okrem vylepšenia kvality obrazu v porovnaní s DirectX 9, nestoja prakticky žiaden výkon. V hre bude okrem Direct3D 11 techník aplikované ambient occlusion (SSAO), pokročilá hĺbková neostrosť (použitá v hre Metro 2033), vylepšené jemné tiene v podobe "contact hardening shadows" (použité v hre S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat) a jemných častíc (soft particles). Ďalším titulom s podporou Direct3D 11 bude hra Homefront. Jedná sa o prvý hru založenú na Unreal Engine 3 s podporou D3D11. Jeho vylepšenia nie sú známe.

Uvedenie sci-fi Fps hry Crysis 2 je naplánované 25.3. O novinkách v podaní D3D11 u CryEngine 3 ale zatiaľ veľa nevieme. V hre by nemala chýbať teselácia a spracovanie Post-processing efektov realizované cez Compute shadery. Na rovnaký deň ako Crysis 2 je ohlásený aj letecký simulátor z druhej svetovej vojny s názvom IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover. Engine tejto hry podporuje D3D 11, avšak jeho implementácia príde až po vydaní hry v podobe patchu. S podporou najnovšieho API sa stretneme pri hre Shogun 2. S D3D11 autori sľubujú menšie zaťaženie procesora, pridanie teselácie a zlepšenie výkonu. V marci je naplánované vydanie aj real-time stratégie Oil Rush. Tá je založená na Unigine engine od Unigine Corp., tvorca  známeho benchmarku.

Po nekonečnom čakaní na Duke Nukem Forever je jeho uvedenie naplánované na začiatok mája. V hre bude implementovaný D3D11 v podobe výpočtov cez Compute shadery, ktoré pri porovnateľnej kvalite obrazu prinesú lepší výkon. Na jeseň sa očakáva pokračovanie FPS hry Battlefield 2 od Dice. Battlefield 3 bude postavená na novom engine Frostbite 2, ktorý sľubuje dokonalejší deštrukčný model ako u jeho predchodcu. Závodné hry Dirt 3 a Race Driver Grid 2 budú založené na Ego engine, ktorý zahŕňa podporu pre D3D11. Preto je podpora tohto štandardu u oboch z menovaných veľmi pravdepodobná. Poslednou známou hrou s podporou D3D11 je online fantasy hra Forged by Chaos založená na CryEngine 3. Hra zahŕňa aj podporu stereoskopickej projekcie 3D Vision od nVidie.

Čo nás teda čaká s API D3D11 v skratke:

• Battlefield 3
• Colin McRae Dirt 3
• Crysis 2
• Dragon Age 2
• Duke Nukem Forever
• Forged by Chaos
• Homefront
• IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover
• Oil Rush
• Race Driver Grid 2
• Shogun 2: Total War

Viac detailov o Direct3D 11 nájdete tu.

Zdroj: pcgameshardware.de

Komentáre (10)
bliss
Na GRID 2 sa neskutočne teším.
Frosty
a AC nie ?
emPORiO
Takato novinka sa mi paci. Konecne mam prehlad co vsetko bude podporovat DX11 a taselaciu.
Archon
na Duke nukem sa strašne tešim :) len mať lepšiu grafiku na tie DirectX11 hry Bechmark WoW DirectX9 vs 11 http://www.tomshardware.com/reviews/world-of-warcraft-cataclysm-directx-11-performance,2793-7.html tam mam pocit že to použiva len tu lepšiu kompresiu textur typo : pradepodobná
Frosty
to jak je mozne ze na DX11 ma viac FPS ?? ja ked si pustim metro2033 na DX11 mam tak 25 +/- a ked dam DX9 tak aj 60..
yesper
kedy a preco prinasa DX11 lepsie fps, hladaj Compute Shader... http://pc.sk/recenzia-performance-kariet-radeon-hd-5850-geforce-gtx-470?page=1
crux2005
Lebo s Direct3D 11 máš/môžeš mať zapnuté efekty, ktoré stoja veľa výkonu a s Direct3D 9 nie sú zapnuté.
yesper
upravene, dik
mano8
ja uz len cakam, kedy konecne niekto pride na to, ze vykreslovanie 3D grafiky cez polygony je dost pomale, mali by sa zamerat na nejaku inu technologiu, kde by mohli ziskat viac GPU vykonu, napr priame pixelove vykreslovanie.
Archon
mano8: http://pc.sk/novinka/unlimited-detail-dokonalejsia-3d-grafika-na-dosah osobne som u toho WoWka nejak zvyšenie FPS nevidel, a to som od patchu 4.0.1 aktivoval DirectX11 , kedže to mam pomerne špecificky nastavene, takže tie veci nemaju extra efekt (aspon u mna viditelny)
Pridať nový komentár
TOPlist