Smart hodinkám sa naďalej nedarí, blíži sa ich postupný koniec?

 
Stále viac sa ukazuje, že smart hodinky nie sú ďalším zariadením, ktoré by malo výrazne ohúriť masy. Blíži sa ich postupný koniec?

Spoločnosť IDC vydala správu o stave dodávok smart hodiniek počas tretieho štvrťroku 2016. Organizácia, ktorá sa zaoberá výskumom trhu potvrdila, že súčasnosť týmto zariadeniam príliš nepraje. Za sledované obdobie sa totiž poradilo expedovať iba 2,7 miliónov kusov, čo je prepad o masívnych 51,6% oproti rovnakému obdobiu v roku 2015. Vtedy dokázali výrobcovia celosvetovo predať 5,6 milióna týchto zariadení.
 
IDC viní za tieto nepriaznivé čísla najmä spoločnosť Apple, a ich zlé načasovanie začiatku predaja druhej generácie Apple Watch. Minulý rok boli smart hodinky Apple Watch dostupné v predajniach počas celého tretieho kvartálu, pričom tento rok sa v rovnakom období predávali Apple Watch 2 len počas posledných dvoch započítavaných týždňoch. Na to, či sa trh časom mierne spamätá si budeme musieť počkať až do nového roku, kedy budú k dispozícii čísla z ďalšieho kvartálu.
 
 
Detailný pohľad na štatistiky z aktuálneho obdobia nám dáva jasný signál, že Apple naďalej dominuje trhu so smart hodinkami. S celkovým počtom 1,1 milióna predaných zariadení si uchmatli 41,3% podiel na trhu. Na druhom mieste skončil „skokan roka“ Garmin, s celkovým počtom 600-tisíc predaných kusov. V tomto prípade hovoríme o 324% medziročnom raste, čo im zabezpečilo 20,5% podiel na trhu. Najlepšiu päticu ešte dopĺňajú spoločnosti Samsung (400-tisíc kusov, 14,4% podiel trhu), Lenovo (100-tisíc kusov, 3,4% podiel trhu) a Pebble (100-tisíc kusov, 3,2% podiel trhu).
 
Až čas však ukáže, či sa dokáže trh so smart hodinkami spamätať, alebo sa postupne blíži ich nevyhnutný koniec. 
 
Zdroj: neowin
 
Pridať nový komentár
TOPlist