Prvý vlak na vodíkový pohon v Nemecku už budúci rok

Francúzska spoločnosť Alstom, ktorá mimochodom pôsobí aj u nás, vyvinula vlak na vodíkový pohon.

Vlak je odvodený od verzie Coradia LINT 54 (Light Innovative Local Transport Rail Vehicle), presnejšie má názov Coradia iLint. Ide o prvú vlakovú súpravu poháňanú na vodík. Maximálna rýchlosť Coradia iLint je 140 kilometrov za hodinu a dojazd má 600 až 800 kilometrov. Kapacita vlaku je 300 miest. Vlak je určený na kratšie lokálne trate.

Prvú linku by mala prevádzkovať nemecká Deutsche Bahn (DB) na trati Buxtehude-Bremervörde-Bremerhaven-Cuxhaven v Sasku. Zdroj nešpecifikuje, či bude vyžadovaná nová alebo len mierne upravená trať. Logicky ale nebudú vyžadované žiadne úpravy trate. Deutsche Bahn ale investície neminú. Spoločnosť musí postaviť nové depá a čerpacie stanice. Zahraničný web engadget odhadol, že náklady na výstavbu čerpacích staníc môžu byť vyššie než samotná výstavba trate (ak by sa konala).

Výhoda vodíkového pohonu spočíta v tom, že vlaky môže jazdiť aj na tratiach, ktoré nie sú elektrifikované a pritom nevyrobia viac emisií než bežný elektrický vlak (sú nulové). Vlaková súprava by mala byť aj výrazne tichšia než naftová.

Nová súprava by mala prísť do prevádzky už koncom budúceho roka (december 2017).

Zdroj: v texte, alstom

Komentáre (5)
safdasfaf
hehehe, to je sranda, náklady na infraštruktúru vyššie ako nová trať... Prečo tú trať teda neelektrifikujú?
zsoltjuhos1
Majú guľe a chceli to dokázať
eniac
Pekne, ale zaujimalo by ma ako ekologicky sa vyraba ten vodik.
Trubadur
Uz by sa vsetci mali zamysliet (a novinari predovsetkym) a uvedomit si, ze cokolvek v sucasnosti na elektricky pohon NErovna sa nulove emisie sklenikovych plynov. Cize nie, vodikovy vlak NErovna sa elektrickemu rusnu z hladiska dopadu na zivotne prostredie. Mix vyroby elektrickej energie je napr. u nas -Slovenkso- ohodnoteny 300% prirazkovym koeficientom vo vztahu dodanej energie k potrebnej primarnej energii... Rozumeno? Lebo drviva vacsina elektrickej energie je u nas vyrabana tepelnymi elektrarnami (a v Nemecku je to podobne mimochodom).
Pavol M
KONECNE !!! A TERAZ AUTA !!!
Pridať nový komentár
TOPlist