nVidia dnes oznámila podporu PhysX a APEX v budúcej hernej konzole od Sony - PlayStation 4.
Počet nových hier s podporou PhysX a taktiež noviniek o tejto API pre výpočet fyzikálnych efektov v reálnom čase bol v poslednom čase minimálny. nVidia potrebuje hry s podporou, ak chce udržať PhysX pri živote. Podpora PhysX na PlayStation 4 vytvára predpoklady, že počet takýchto hier výraznejšie narastie. Konzolových a PC, nakoľko je viacero konzolových hier portovaných na PC.
PlayStation 4 ovládač, zdroj: Sony
Taktiež vidieť, že nVidia si uvedomuje svoju momentálne nie najlepšiu situáciu s PhysX a APEX. Inak by sa pravdepodobne nerozhodla podporovať svoju fyzikálnu API na konzole s AMD procesorom a grafickou kartou. Je teda jasné, že všetky fyzikálne výpočty PhysX budú počítané ôsmimi Jaguar jadrami procesora, nakoľko grafická karta nepodporuje CUDA. Týmto sa tiež potvrdzuje podpora multithreadingu nových PhysX verzií. Ďalšie informácie o PhysX a APEX nájdete na príslušných stránkach a GeForce.com.
Zdroj: nVidia
jk2