Najlacnejší Tesla elektromobil pomaly prichádza, rezervácie od 31.3.

 
Známy výrobca elektromobilov odhalí 31. marca doposiaľ cenovo najdostupnejší elektromobil s logom Tesla. Cena však bude pre bežných smrteľníkov stále vysoká.

Tesla Model 3 sa bude predávať za $35 000 čím sa stane najlacnejším Tesla elektromobilom. Napriek „nízkej“ cene by si vozidlo malo ponechať pokročilé technológie z vyšších a drahších modelov. V tejto chvíli však nie sú dostupné prakticky žiadne technické detaily, spomína sa iba dojazd 322 kilometrov na jedno nabitie.
 
Ak ste čakali na lacnejšiu Teslu, budete ešte chvíľu čakať. Spoločnosť síce vozidlo predstaví na konci marca, no do predaja sa elektromobil dostane až na sklonku roku 2017. Tesla však zároveň 31. marca spustí rezervácie. Ak si rezervujete Model 3 v posledný deň marca osobne v Tesla obchode, alebo online 1. apríla, dostanete zľavu $1000.
 
V súvislosti s Tesla Model 3 sa najčastejšie ako konkurencia spomína elektromobil Chevrolet Bolt, ktorý sa začne predávať ešte pred koncom tohto roka za cenu asi $37 500. Chevrolet tak bude mať rok náskok pred Teslou a môže prilákať na svoju stranu viac zákazníkov.
 
Zdroj: techradar
 
Komentáre (12)
Bumpy_SK
tych $1000 je zaloha, nie zlava mimochodom obrovsky plusovy bod pre teslu v problematike bolt vs model 3 je siet rychlonabijaciek, ktoru chevy ma nulovu narozdiel od tesly. bude mat bolt over-the-air aktualizacie? dufajme, ze hej. bolt vyzera fajn, snad si to nepokazia
Karolkm
Je to parada, bude podporovat aj autonomne soferovanie ktore maju mat hotove o dva roky. Tak ako model s z roku 2012 podporoval autopilot. Majitel si predplatil aktualizacie a nemusel kupovat nove auto. Drzim im velmi palce :-), Bolta fanusikovia ani nepovazuju za konkurenciu ani Elon.
Ján Kisty
Minule som to počítal a ta Tesla až tak výhodná nie je, teoreticky je prevádzka drahšia než benzín.Výmena 85kWh batérie stoji $12000. Po 120 000km padá kapacita batéria na 50%. Použiteľná je tak na 160 000, aj keď Tesla deklaruje jej životnosť na 201 000km, to aká bude kapacita po odjazdení takého množstva kilometrov sa už nespomína..
Lovap
Mohol by si dať nejaký link na tvoju informáciu, že po 120 tis km padá kapacita batérie na 50%?
Ján Kisty
Skúste tu: https://forums.teslamotors.com/en_EU/forum/forums/what-max-charging-capacity-85kwh-battery-pack Viem, že to niekto už počítal.. aj keď majitelia asi tych 120k km nenajazdia.. EDIT: Tu zase uvádzajú, že je to 80% po 100 000 míľach..ale je tam aj rozptyl. V tom prípade, to zaujímave je. http://gas2.org/2015/02/20/tesla-loss-battery-range-less-feared/ http://gas2.org/2015/05/04/worlds-highest-mileage-tesla-model-s-hits-120000-miles-still-going-strong/
Lovap
Ten prvý odkaz je ale o nabíjaní ako takom, nie o strate kapacity v čase. Tých 120 000 km samozrejme najazdia a kupodivu s veľmi malou stratou kapacity. Na youtube je kanál chlapíka Bjorn Nyland. Používa svoju Teslu v Nórsku, má najazdených 210 000 km (124 000 km na baterku - tú mu menili pri 86 tis. km z dôvodu nejakej internej chyby batterypacku) a stále normálne jazdí ...
Bumpy_SK
urcite vydrzia viac, 90kwh ma tusim nejake nove clanky s primesou silikonu a to mozno tiez pomoze. ak by sa pokazila na tych 50% tak to tiez nie je problem, pretoze to vymenia v ramci 7-8? rocnej zaruky na cely drivetrain pre porovnanie el motorky maju mat az do 700kkm kapacitu stale okolo 80% http://www.zeromotorcycles.com/zero-ds/specs.php?model=dsr
MMe17
pochybujem, ze ti vymenia bateriu kvoli poklesu kapacity. zaruka sa vztahuje na vady, nie kapacitu. ak budes pouzivat ich supercharger, tak budes o kapacitu baterie prichadzat rychlejsie ako normalnym pomalym nabijanim. pocas predpokladanej zivotnosti baterie 8 rokov to pri beznom pouzivani spadne na nejakych 70% kapacity. t.j. nebudes baterie nabijat naplno a nebudes ich uplne vybijat, v zime parkujes v garazi a v lete pekne v chladku. a to nehovorim o tom, ze pri zimnych jazdach klesa kapacita o dalsich 20-30%. oni tu zaruku museli predlzit prave kvoli tomu ze sa im tie diely kazili v takom rozsahu, ze po uplynuti beznej zaruky by ludia za opravy museli platit tazke tisice dolarov. tesla to "opravuje" centralne, v servise vymenia cely diel za iny (ktory ani nemusi byt novy) a posielaju to na centralu.
MMe17
pochybujem, ze ti vymenia bateriu kvoli poklesu kapacity. zaruka sa vztahuje na vady, nie kapacitu. ak budes pouzivat ich supercharger, tak budes o kapacitu baterie prichadzat rychlejsie ako normalnym pomalym nabijanim. pocas predpokladanej zivotnosti baterie 8 rokov to pri beznom pouzivani spadne na nejakych 70% kapacity. t.j. nebudes baterie nabijat naplno a nebudes ich uplne vybijat, v zime parkujes v garazi a v lete pekne v chladku. a to nehovorim o tom, ze pri zimnych jazdach klesa kapacita o dalsich 20-30%. oni tu zaruku museli predlzit prave kvoli tomu ze sa im tie diely kazili v takom rozsahu, ze po uplynuti beznej zaruky by ludia za opravy museli platit tazke tisice dolarov. tesla to "opravuje" centralne, v servise vymenia cely diel za iny (ktory ani nemusi byt novy) a posielaju to na centralu.
Terradyn11
Jeden pan co robi predvadzacie jazdy(zajazdi si na tesle) z Humenneho toto auto predaval, kvoli tomu, ze siel kupit P90S a ta jeho mala pokles kapacity po 92 000km a jednom roku cca 4% pokles baterie, takze o com?
Karolkm
Pokles kapacity je do znacnej miery dane nabijacimi cyklami. Ak sa nabija bateria do 90% a nevybija pod nejakych 10% tak vydrzi v pohode aj 8rokov (samozrejme si mozete nastavit pri akom nabiti sa ma vypnut nabijanie, a nabijat na 100% pri dlhych trasach). Nabijacie stanice su v zapadnej EU a v statoch dost husto takze pri verzii 85 to problem nie je ani po 8rokoch. Co ma prekvapilo ze na SK je supercharger (vo Zvolene) a vo zvysku V4 nie je :D.
Ján Kisty
Na Slovensku niekolko Tesiel je... mozno to stoji za to... Poznam dalsieho co ma predobjednavku na S-kovy model a dalsi chce hned v prvy den objednat aj 3-kovy model.
Pridať nový komentár
TOPlist