AUDI predstavilo SUV na vodíkový pohon

Audi predstavilo nový koncept vodíkového auta rady Qx. Dokáže sa nabiť do 4 minút.

AUDI H-tron Quattro predstavuje SUV s vodíkovým pohonom a dojazdom 599 kilometrov. Všetky 3 nádrže sú skryté v podlahe, resp. v batožinovom priestore. Ako sme už vyššie spomínali, články sa dajú dobiť do 4 minút. Palivový článok má výkon 110kW, akceleráčný boost zabezpečuje aj dobíjateľná Li-ion 100kW batéria. Tá sa dobíja nielen počas jazdy, ale aj počas brzdenia. Ide teda o podobný systém ako majú formuly vo forme KERS.

Video je možné nájsť na tejto adrese.

Maximálna rýchlosť vozidla je 200 kilometrov za hodinu a zrýchlenie z 0 – 100 km/h zvládne pod solídnych 7 sekúnd. SUV poháňa dvojica elektrických motorov s výkonom 90kW, respektíve 140kW. Strecha je potiahnutá vrstvou pre zachytávanie fotónov, teda akýmsi solárnym panelom, ten má zabezpečiť ročne približne 998 kilometrov dojazdu.

Či a kedy sa dočkáme vozidla v sériovej produkcii je zatiaľ otázne. Koncepty sa väčšinou nezahadzujú a tak sa dá predpokladať, že mnohé technológie sa prenesú do sériových áut.  

Zdroj: endgadget

Komentáre (8)
Elementaris
To je prelozene cez google translator ? pre akceleráciu ale ešte slúži aj dobíjateľná Li-ion 100kW batéria. SUV pohára dvojica elektrických motorov Strecha je potiahnutá vrstva pre zber fotónov
MQ
Mozno nie google translator, ale neschopnost vyjadrovat sa ako clovek, ovladajuci slovensky jazyk. Co by mala byt pre kazdeho redaktora samozrejmost..... . "akceleráčný boost zabezpečuje"- no tak asi velke zrychlenie, aktivovane pravdepodobne prudkym zosliapnutim plynoveho pedalu.....a aj to len docasne. . "Ide teda o podobný systém ako majú formuly vo forme KERS."- nahradit slovicko "rekuperacia" tak dlhou a mozno uplne nespravnou vetou, je tiez dobra perla (sposobov rekuperacie je niekolko a to slovicko urcite pokryva potreby clanku.). Pokial nemam uplnu informaciu o systeme, tak sa za to nehanbim a nesnazim sa to maskovat odborne znejucimi nezmyslami, zvlast na technologickej stranke. Viete si predstavit, kolko stoji system KERS (alebo hoci len podobny), aka nizka je jeho zivotnost, aka nizka je jeho spolahlivost a ake drahe by bolo take auto? V masovej vyrobe sa pouziva to najjednoduchsie a najspolahlivejsie riesenie. Alebo si viete predstavit mat auto v servise kazde 2-3 mesiace? Nevyhodne pre majitela a aj pre automobilku. . Ze SUV pohana dvojica elektromotorov je jasne, kedze sa jedna o vodik ulozeny v spomenutych palivovych clankoch. . "Strecha je potiahnutá vrstvou pre zachytávanie fotónov, teda akýmsi solárnym panelom"- tak to je tiez perla vycucana z prsta, zvlast po precitani si originalu "and a solar roof that generates up to 320 watts of power, or an extra 620 miles of driving each year." Nikde ani slovicko o akejsi vrstve a podobne rozpravky.... Mimochodom, naucte sa pouzivat standardne miery a nesplietajte hrusky s bananmi. U nas sa pouzivaju kilometre a nie mile. Pouzijete udaj o maximalke 200km/h, zrychleni na 100km/h, ale o niekolko riadkov nizsie to zabijete milami. Ujednotte si to podla nasich jednotiek (nezabudnut na prepocet mile-km). . Nejako nezvyknem komentovat pravopis, chyba sa stane kazdemu, ale toto dielko je uz naozaj mimo moje porozumenie. Poopravujte si to, alebo vratte honorar, alebo svihajte na hlavnu stranku zoznamu, tam je pre taketo nepodarky dost miesta.
Jan2324
A o vodíku ani slovo...
lacikaboss
100kW bateria? To je zaujimavy udaj od baterky.
MQ
V dobe nastupu elektromobilov ani nie. Doba, ked bol akumulator potrebny len na nastartovanie auta, uz pomaly konci a udaj o celkovej kapacite akumulatorov, udavany v Ah, je pri pouziti elektromotorov s tak velkymi vykonmi neprehladny. Preto je lahsie porovnavat vykon hnacieho elektromotora a baterie v rovnakych jednotkach, ako to opat miesat a robit este vacsi zmatok, ako uz je. Okrem ineho, vypocet vykonu akumulatora v kW nie je raketova veda, ale ucivo ZS (aspon za mojich cias). Ked autor nevie ine udaje pouzitych akumulatorov, tak je lepsie pouzit to, co bolo zverejnene. Tu mu davam + za nevarenie technologickych rozpravok z vody. Uz len preto, ze notoricky znamych 12V DC pri elektromobiloch davno neplati a tieto studie mozu mat velmi rozne napatie.
Mike111111
mas to nejake pomiesane :-)) Watt je jednotka vykonu a bateria nema ziadny vykon len kapacitu :-))takze vypocitavat nejake Watty pri akumulatore si sa nikdy ucit nemohol :-))
MQ
Ufff, ty si musel v skole vymeskat velmi vela hodin. ;-) Urcite existuje suciastka (C), ktora ma LEN kapacitu, ale bateria (akumulator) to urcite nie je.
pacel
ehhh, ale si mudry, nejak si zabudol, ze o bateriu tam vobec nejde a nemas pravdu, bateria samotna nevykonava ziadnu pracu, ma len kapacitu vyjadrenu v amperhodinach, tj aky dlhy cas dokaze pri istych voltoch dodavat iste mnozstvo prudu....btw, ked uz si tu s tymi teoriami o porovnani motorov, tak autor mal napisat 100kW elektromotor, auto samotne na bateriu nikdy pojde, vzdy k tomu bude potrebovat aj elektromotor, vies, to je to zariadenie, kde je stator a rotor, takze do skoly by si sa mal vratit ty, mily moj ;)
Pridať nový komentár
TOPlist