Ako je to so sociálnym marketingom?

Product placement (umiestňovanie produktov do TV relácií ako reklama a pod.) existuje od začiatku masmédií a nie je divu, že sa objavuje aj v sociálnych médiách, ako Vine, Instagram, Snapchat, Pinterest alebo Tweeter.

Značky si platia ľudí, ktorí majú veľa followerov na sociálnych sieťach, aby robili jemný marketing. 

Tu prichádza na rad spoločnosť Loot, ktorá sa snaží ovplyvniť zdieľania menej vplyvných ľudí, respektíve obyčajnej masy. Zaplatia 50 centov za zverejnenie „niečoho“ na ich sociálnej sieti.

Napríklad Friskies by mohlo platiť za kampaň, kde by ľudia zdieľali fotky svojich oblečených domácich zvierat spolu so špecifickým hashtagom. Alebo Pôžičkáreň  by zaplatila za to, že by ľudia robili fotky toho, čo si za ich pôžičku kúpili. Figaro zase za fotku, ako sa tvárite, keď ochutnáte báječnú chuť ich čokolády. 

Pozastavíme sa pri časti vety „mohli by platiť“, pretože ešte reálne vyplácanie užívateľov od značiek nebolo testované. No aj napriek tomu má už Loot 60 000 registrovaných. 

Otázka je ale jasná. Bude takáto aktivita od obyčajných ľudí, zameraná na reklamu, natoľko atraktívna pre samotné značky? Platiť 5 000 ľudí s pár sto priateľmi nie je také efektívne, ako platiť pár hviezd s násobne viac followermi.

Spoločnosť Starbucks ale svojim zákazníkom pripravila aktivitu. Ak urobia a „zavesia“ fotku svojho prvého vypitého nápoja „Red Cup“ počas prázdnin, dostanú darčekovú kartu. Práve takýto spôsob interakcie so zákazníkmi sa na sociálnych sieťach odporúča. Môže sa Loot stať medzičlánkom pre takéto masové akcie?

aplikácia

Haase (CEO) pripúšťa, že na cintoríne firiem je veľa takých, ktoré sa o zviditeľnenie snažili podobným spôsobom. Ibotta, ktorá dávala ľuďom zľavu za pozretie videa alebo tweetovanie. Klout dávala výhody, lístky alebo darčeky, ak sa niekto zmienil o ich značke. Ale Haase verí, že Loot vďaka originalite, zábave, vyšpecifikovaných aktivitách a digitálnej peňažnej odmene dopadne inak.  

Je tu čas, keď mladí ľudia trávia viac času pri Vine, Snapchate,... ako pred TV a to je výhoda vo využití týchto kanálov pre reklamu.

Zdroj: gigaom.com, loot-app.com

Pridať nový komentár
TOPlist