Už takmer tretina američanov vlastní inteligentný reproduktor

Inteligentné reproduktory s virtuálnymi asistentmi ako je Alexa dobývajú Ameriku.

Podľa najnovšieho prieskumu Adobe Analytics na vzorke viac než tisíc respondentov v auguste 2018 až 32 percent amerických zákazníkov vlastní inteligentný reproduktor. V januári to bolo 28 percent, a tento rok by mohol ich počet dosiahnuť 48 percent. To ako sa inteligentné reproduktory rýchlo šíria ilustruje aj ďalšie číslo. Až 45 percent tých, ktorí teraz vlastnia inteligentný reproduktor si plánuje kúpiť ďalší.

Prieskum ukázal aj to na čo inteligentné reproduktory ich vlastníci najviac používajú. 70 percent si žiada hudbu a 64 percent sa pýta na počasie. Avšak používanie spektrum využití je omnoho širšie, 53 percent kladie inteligentným reproduktorom zábavné otázky, 47 percent vyhľadáva veci na internete, 46 percent sleduje správy či 34 percent sa pýta na cestu. Je zaujímavé, že na ovládanie inteligentných domácnosti a na nákupy, čo sú funkcionality patriace medzi tie hlavné na ktoré sú digitálne reproduktory učené využíva len 31 respektíve 30 percent ich vlastníkov.

Spomedzi rastúcich nových aktivít 24 percent používateľov posiela správy, 20 percent hraje hry, 17 percent si objednáva jedlo a 13 percent si manažuje svoje financie. 

Z inteligentných reproduktorov sa stáva masový produkt. Suverénne najväčší kus z trhu si odhryzol Amazon so 70 percentným podielom nasledovaný Google s 24 percentným podielom. Najnovším hráčom na trhu je od februára Apple s jeho HomePodom, ktorý dosiahol v auguste 6 percentný podiel. Vzhľadom na cenu HomePodu 349 dolárov ide o pekné číslo, keďže konkurencia, Amazon a Google predávajú aj verzie svojich inteligentných reproduktorov za omnoho nižšiu cenu 50 dolárov.

Zdroj: techcrunch.com

Komentáre (4)
kobo
Dalsia vec v dome na sledovanie/pocuvanie ludi...
i1lan
Tragedia...
mino6
Čo tragédia, na tento debilizátor a jeho šírenie neexistuje pomenovanie, od vojny išla zvuková technika vývojom hore až kým nejaký idiot nevymyslel MP3 a podobné šmejdy. Dnes sa trebárs automobilky v reklamách chvália že ich auto prehráva cez audiosystém MP3, ako keby to bol nejaký zázrak, pritom je to zahuhňané šumítko a v aute za 150 tisíc € to pôsobí naozaj "exkluzívne"...
Anonymný
Potom sa budú sťažovať že ich niekto sleduje a odpočúvanie
Pridať nový komentár
TOPlist