Rozhranie CUDA dostalo podporu PhysX

nVidia dnes oznámila analytikom, že konverzia rozhrania PhysX pre CUDA je už takmer hotová, výkon veľmi prekvapilPo tom, čo nVidia odkúpila spoločnosť Ageia, začala pracovať na integrácii fyzikálneho rozhrania PhysX do svojej GPGPU technológiu CUDA, ktorá dovoľuje vykonávať rozšírený kód jazyka C na grafických chipoch nVidie (GeForce 8800 a vyššie).

V posledných rokoch sa fyzika (nielen v hrách) začala brať naozaj vážne, čoho výsledkom bol aj fyzkálny akcelerátor PhysX, ktorý sa ale veľmi nauchytil. Budúcnosť fyziky ale spočívala v jej integrovaní podpory do bežných komponentov, než do prídavných kariet, čoho nVidia využila a spoločnosť Ageia odkúpila. Vďaka implementácii PhysX do CUDA sa teraz zväčší užívateľská základňa zo 150 tisíc na skoro 8 milónov, čo určite bude motivovať vývojárov hier, aby v hrách vo väčšej miere používali PhysX rozhranie.



Najzaujímavejší je ale výkon oproti fyzike počítanej priamo procesorom. nVidia sa rozhodla demonštrovať výpočtovú silu GeForce 8800/9800, a na mušku si zobrala demo Intelu z konferencie IDF Spring 2008, kde demonštroval výpočet správania 50 až 60 tisíc častíc na 8-jadrovom procesore Nehalem. Jeden z inžinierov Intelu vtedy hlásal, že výkon budúcich CPU pre počítanie fyziky bude natoľko veľký, že by ľudia nepotrebovali grafický chip. Aj keď neskôr Intel prehlásil, že názor firmy sa nestotožňuje s názorom, ktorý odprezentoval dotyčný inžinier, nVidia proti tomuto vyhlásenia napísala vlastné demo, v ktorom simuluje 65000 častíc.

Demo na 8-jadrovom 2.53GHz procesore Nehalem bežalo na zhruba 15-20FPS (bez využitia sily GPU), výkon GeForce 9800 v deme, napísané pre rozhranie CUDA, vystrelilo na 300FPS. Ak vezmem do úvahy fakt, že v čase vydania Nehalem-u bude k dispozícii pripravovaná GT200 s výkonom blížiacemu sa dvojnásobku výkonu G80, tak by výsledné FPS približovalo k zhruba 600 snímkov za sekundu. Zhrnuté a podčiarknuté, 8-jadrový next-gen procesor je 20-40x pomalší, ako high-end karty roka 2006-2008. Chvályhodné je aspoň to, že Nehalem je vôbec schopný fyziku (ako-tak) utiahnuť.

Ďalšou kategóriou bolo simulovanie látky (=textílie). Štvor-jadrový Core 2 Extreme bol schopný vyprodukovať 12FPS, GeForce 8800GTS dosiahla až 200FPS. Karta PhysX  síce nebola oficiálne porovnaná, ale demo na nej údajne bežalo na 150-180FPS.


Ako vidno, výkonom sú procesory pomerne vzdialené grafickým chipom, nízkoúrovňová implementácia fyziky tiež zohrala svoje. AMD zatiaľ neodhalilo žiadne plány ohľadom fyziky, ale vďaka tomu, že PhysX ako API je voľne šíriteľné, na implementáciu zo strany AMD/ATi by sme nemali dlho čakať.



Zdroj: tgdaily.com
Komentáre (3)
lacikaboss
pekne :) zacne setrit miliony na PC a do pol roka bude aj tak sunka...
lacikaboss
* zacnem
drdi21
zajtra budem v spravach ze niekto vykradol nbs a ukradol peniaze:D:D:
Pridať nový komentár
TOPlist