Kauza Gigabyte GA-B85M-HD3 - keď tá istá doska nie je tou istou

 
Gigabyte vydal novú revíziu základnej dosky GA-B85M-HD3, ktorá niesla rovnaké meno, rovnaký čiarový kód, poskytovala však slabšiu výbavu a výkon.

Vydávanie nových revízií základných dosiek je vo svete IT bežnou praxou. Tu sa niečo pridá, tam zas niečo odberie, toto sa vylepší, toto pozmení. Výsledkom je tak ten istý model dosky, ktorý však celkom rovnaký nie je. Pozmenená základná doska by tak mala mať nové meno alebo aspoň dať jasne v názve zákazníkovi najavo, že si kupuje dosku, ktorá prešla revíziou.
 
V súvislosti s touto témou poukázal ešte na konci decembra portál hardwareinfo na problém u základnej dosky Gigabyte GA-B85M-HD3. Výrobca vydal novú revíziu tejto dosky, ktorá však poskytovala chudobnejšiu výbavu a podávala horší výkon. Kameňom úrazu však bolo, že spoločnosť o tejto zmene nijak neinformovala v názve a zákazníci, ktorí si dosku objednali dostali tak niečo iné ako čakali.
 
Základná doska Gigabyte GA-B85M-HD3 revízie 1.0
 
Toto nedorozumenie pritom šírili aj internetové obchody, ktoré na stránkach zobrazovali obrázok danej dosky revízie 1.0, keď ju však zákazníci objednali dorazila k nim doska revízie 2.0 s horšími vlastnosťami. Zastupiteľstvo spoločnosti pre Holandsko sa vyjadrilo, že zákazníci musia tráviť mnoho času pri zbieraní informácii pri nákupe cez Internet a v tomto smere Gigabyte poskytuje prehľadné stránky, na ktorých sú nové revízie uvedené v názve dosky a tak by tu nemal nastať problém.
 
Problém je však v tom, že o tejto zmene nevedeli distribútori a internetové obchody. Najväčší IT webshop Newegg ešte na konci decembra zobrazoval fotografiu prvej revízie dosky napriek tomu, že tá už nebola ani skladom a až po vydaní článku na hardwareinfo informácie aktualizoval. Podobná situácia bola aj v mnohých iných obchodoch a niektoré stále zobrazujú fotografie a špecifikácie dosky z prvej revízie.
 
Základná doska Gigabyte GA-B85M-HD3 revízie 2.0.
 
Holandské e-shopy sa na túto tému vyjadrili, že Gigabyte ich nikdy neinformoval o tom, že vyšla nová revízia danej základnej dosky a ani po predajcoch nežiadal, aby zmenili informácie na svojich stránkach. Spoločnosť sa tak síce stará o prehľadnosť svojich stránok, no menej aktívna je už v starostlivosti o iné internetové obchody.
 
Hardwareinfo žiadal oficiálne zastupiteľstvo firmy na Taiwane o vyjadrenie, to sa však napriek sľubom doteraz nedostavilo. Spoločnosť však začala základné dosky označovať novými písmenami a napríklad k doske GA-B85M-HD3 pribudla doska GA-B85M-HD3-A, ktorá má aj nový čiarový kód.
 
Kupujúcim je tak odporúčané aby si pred výberom dosky starostlivo prezreli fotografie, ktoré by mali zodpovedať popisu.  Taktiež je potrebné navštíviť stránky Gigabyte a uistiť sa, či medzičasom nevyšla nová revízia dosky. V prípade nejasností je potrebné kontaktovať predajcu aby overil či sa jedna o revíziu dosky, ktorú chcete. Samozrejme ide o nepohodlný a zdĺhavý proces, ktorým by zákazníci nemali prechádzať. Otázka znie čo by sa dialo napríklad pri reklamácii. Dostal by zákazník späť dosku pôvodnej revízie alebo osekanú revíziu 2.0? Uvidíme či sa Gigabyte k téme vyjadri a či bude dodržovať poctivé značenie dosiek.
 
 
Komentáre (4)
Ján Kisty
Treba tam doplnit par veci.. niektore procesory sa podtaktuvaju..
m2fizy
... no tak to niekto prosim doplnte cele ... cele komplet co je tam ine ... na starej revizii a na novej ak to mate poruke resp. to viete ... s nadejou ze to objavim som precital cely clanok a nic ! nebolo to tam ... tak ak to niekto ma ... doplnit prosim.
m2fizy
.
wingo
Chýba mi tam odporúčanie nekupovať dosky Gigabyte kým nevydajú stanovisko že sa to už nestane namiesto desaťnásobného overovanie či je to naozaj tá doska ktorú chcem kúpiť...
Pridať nový komentár
TOPlist