Ford zvoláva skoro pol milióna vozidiel kvôli softvérovej chybe

Ford zvoláva 432 000 vozidiel kvôli softvérovej chybe.

Ford zvoláva 432 000 vozidiel, medzi ktorými sú Ford Focus, C-Max a Escape. Problémom je softvérová chyba, ktorá zabraňuje vypnúť motor, hoci sa ich vodič snaží vypnúť. Motor tak môže stále bežať hoci je kľúč v režime "0". Problém sa vyskytuje dokonca aj v prípade, že kľuč je vytiahnutý zo zapaľovania, to isté platí aj pri autách so štart/stop systémom. Firma tvrdí, že dodnes nie sú známe žiadne zranenie alebo nehody spôsobené touto chybou. Spomína sa, že zasiahnuté sú vozidlá z roku 2014 ale aj 2015. Problém sa má týkať ale len amerického trhu (bolo predaných asi 375 000 vozidiel v USA, 52 000 v Kanade a 5000 v Mexiku).

Minulý týždeň Ford zvolával do servisov 203 500 vozidiel Ford Transit Connect a Escape kvôli problémom s prístrojovou doskou a s bezpečnostým pásom.

Poslednú dobu sa to "hemží" problémami s vozidlami. Zdá sa, že hoci nám elektronika zjednodušuje ovládanie, softvérové chyby sa stále objavia. 

Zdroj: CNBC

Komentáre (12)
hotentot
@Jan Kisty: Chlape, Vy startujete svoje auto strcenim klucika do startera? Auto este funguje? Horne koncatiny mate v poriadku? Klucik sa strka do zapalovania, nie startera. Starter ma za ulohu, laicky povedane, rozhybat motor. A k Fordu - Amerikanische scheisse. Nie nadarmo patria tieto auta k najporuchovejsim na trhu. Ako sa to v Cecham hovori? "Jdeme na chatu. Fordem tam, busem spatky."
Ján Kisty
Vďaka opravené
passco
a ego už narástlo ked si ho tolko zalieval?
bliss
+1 :D
hotentot
Nezavid! Aj to tvoje by podrastlo, keby si sa vyjadroval k clanku a nezacinal flame.
pishinger
Kde si prisiel na ten drist ze Fordy patria k najporuchovejsim na trhu? Lebo statistiky kazivosti tvrdia nieco ine. Ford je na tom napriklad lepsie ako koncern. A dalsia vec - hodnotit spolahlivost podla toho ze museli robit zvolavacku? Tu robila aj toyota a spolahlivejsie auta neexistuju.
hotentot
Nic proti zvolavaniu, Toyota je spicka, ale v benzinakoch. Ale poriadne neotestovat takuto chybu, ze motor nie je mozne odstavit, to uz neviem ako sa podarilo. Dakedy sa taketo veci testovali poctivejsie, aj par rokov. Dnes, ktovie. Drist? Ty asi surfujes na nejakom zvlastnom internete. Pred par rokmi, vyhodnotenie TUV, medzi TOP poruchove patrili Fordy, BMW a Land ci Range Rover a Renaulty. Otvor si google, vyhladaj si rebricek najspolahlivejsich aut napr. z roku 2012 tiez od TUV, mimochodom TUV je organizacia, ktora schvaluje a testuje veci okolo aut, pozri sa na rebricek a hned si uvedomis, kto dristal. Toyota je TOP najspolahlivejsia, za nou je Mazda, VW, Audi, Mercedesy ... A ako si tam mozes vsimnut, Fordy zacinaju niekde okolo 40. priecky a niektore modely sa blizia az k stovke. Ale neviem, ci statistiky boli tvorene iba autorizakmi, servismi spolupracujucimi s TUV, alebo boli dokonca oslovene aj menej zname servisy. Inak Fordy nemaju zle jazdne vlastnosti, ale prave caste zavady spojene s elektronikou ich radia tam, kde su.
pishinger
Whatcar UK's most reliable cars 2015: Ford (6.), Škoda (8.), VW (23.) Driver Power 2015: Mazda 3 Mk3 (96,08%), Ford Focus Mk3 (94,58%), VW Golf Mk.7 (93,79%) TUV 2015, used cars 2-3 yrs: Ford Focus (8.), Volkswagen Golf Plus (26.) Fakt netusim o com to vlastne rozpravas.
hotentot
Dobre, nejdem sa hadat. Dodam len tolko, ze ty si nasiel Focus alebo Fusion, ktory sa parkrat dostal do TOP 10.ky. Ale vzdy tam dominuju nemecke a japonske auta, ktore ten Focus ci Fusion totalne obklopia a v podstate zakopu pod zem. Uz peknych 7-8 rokov a nielen podla TUV su prave nemecke auta tie najspolahlivejsie spolu s japonskymi. Pre tu srandu spomeniem, ze v rodine mame viac menej nove Mondeo, nie to aktualne najnovsie, ale to starsie. Ma to takmer tri roky a furt s tym chodia do autorizaku kvoli radiu a navigacii, lebo firmver velmi rad zamrza.
pishinger
Porovnaval som to najpredavanejsie, tu tvoju logiku ako nemecke auta Focus totalne obklopia a zakopu pod zem som akosi nepochopil, to ako by to malo znamenat ze su nemecke auta kvalitnejsie mi akosi nejde do hlavy. Kazdopadne vzdy musis rebricky porovnavat vramci triedy, nie porovnavat spolahlivost VW Up! s Mondeom, co ty ocividne robis. Ten tvoj problem s navigaciou mi pripada ako trochu menej zavazna vec ako motory odchadzajuce po par desiatkach tisic km, o com by ti vedeli rozpravat stovky majitelov VW. Takze este raz: nemecke auta nie su vseobecne kvalitnejsie ako nemecky Ford, prave naopak, v Europe najpredavanejsie modely Fordu su na tom so spolahlivostou velmi dobre, co ti potvrdia mnohe AKTUALNE rebricky a prieskumy. VW isiel spolahlivostou brutalne dole, Skodovka sa ale zrejme aj vdaka nizsim vybavam drzi na velmi slusnych prieckach.
hotentot
Ty nerozumies mojej logike, ja ocidividne tej tvojej. Podla mojho nazoru nemas v laske VW group ... V com sli akoze brutalne dole? Ano, boli tu problemy, kazda automobilka ma nepodarky. Trebars VW 2.0 TDI PD medzi 2005-2009 zas taky zly motor nebol, chore boli hlavne vstreky od Conti... ako sa to ... Contitechu? Alebo 1.2 TSI, ten ma chore rozvody a nejako si s tym nevedia dat rady. Potom ju tu napr. 1.6 TDI CR, ktory je sice lenivsi, ale neviem si ho v sluzobnej Octavii vynachvalit. Je to 77 kW a uz som na nom v priebehu dvoch rokov nabehal cirka 160k km a bez problemov. Aj Korejci nad tymto motorom neveriacky krutia hlavou, pretoze ich odroda 1.6ky CRDi s az 92 kW je este lenivsia a zerie o sest deci viac. Ale dobre, Korejci ani Japonci diesel nevedia, zato Japonci su majstri na benzinaky. V com isiel VW teda brutalne dole? Ten 1.2 TSI? Pisal som sice o Skodovkach, ale motory su VW. A co tak Fordovsky 1.0 ecoboost? To je pre mna ale aj mnozstvo inych ludi prave ten motor, s ktorym je problem urobit par desiatok tisic km bez poruchy. Nekultivovane, co je aj vysada trojvalcov, strasne lenive, zial objem vzdy turbo nenahradi. Ano, radio a navigacia nie su mozno pre teba problem, ale ked dam tolko za auto, tak nech funguje a minimalne tie casti co sa neopotrebuvaju. Niektore statistiky asi nerozoznavaju vazne poruchy, hocijaku poruchu beru ako poruchu. Samozrejme, niekde je uvedene, ze ide o percentualny vyskyt vaznejsich poruch.
pishinger
To su zas nezmysly... Ved ten ecoboost nema absolutne ziadne problemy s kvalitou a na dynamiku pocut zo vsetkych stran len chvalu. VW isiel dole kvalitou hlavne u benzinovych motorov, ktore na tom zo zaciatku boli naozaj velmi, velmi tragicky a s novsimi econormami isli dole aj diesle. Na tie dristy o 1.6 CRDI ani nema zmysel reagovat, uz slabsia 81kW verzia za motorom od VW nezaostava a zeby 92kW nestihala za 77kW motorom? LOL. Asi si tie motory neskusal, ja ano a i30 s 92kW dizlom sa s tou 1.6 oktavkou neda porovnavat. Ani kvalitou jazdy a komfortom, ani dynamikou.
Pridať nový komentár
TOPlist