Apple uvádza štítky ochrany osobných údajov pre všetky iOS aplikácie, vrátane svojich

Apple už v septembri oznámil, že súčasť systému iOS 14 a nového App Store bude aj funkcia tzv. štítkov ochrany osobných údajov pre každú aplikáciu, ktorú stiahnete. 

Vývojári aplikácií musia uviesť aké používateľské dáta vyžaduje pre svoje reklamy, reklamy tretích strán, samotnú funkčnosť aplikácie, jej prispôsobenie a či sú tieto dáta prepojené s identitou resp. účtom používateľa zariadenia.


WhatsApp, vlastnený spoločnosťou Facebook, namietal voči týmto štítkom z dôvodu, že sa najprv týkali iba aplikácii tretích strán. Aby štítky mali význam, tak by mali byť konzistentné a používateľ by mal mať k dispozícii informácie aj ohľadom predinštalovaných iOS aplikácii, ako napr. iMessage.

Apple na situáciu reagoval a štítky budú dostupné aj pre ich vlastné aplikácie, či už tie ktoré sa dajú stiahnuť cez App Store ako Apple Books, ale aj pre tie, ktoré sú vstavané do systému, ako iMessage. Pre vstavané aplikácie budú informácie dostupné na webe.

Vývojári sú povinný zahŕňať tieto informácie o ochrane osobných údajov do nových aplikácií a ich aktualizácii do App Store od 8. decembra. Kedy sa začnú štítky zobrazovať aj používateľom, zatiaľ nevieme.

Zdroje: MacRumors

Pridať nový komentár
TOPlist