Apple si patentoval reklamu založenú na nálade užívateľa

 
Spoločnosti prichádzajú stále s novými nápadmi, ktoré majú zvýšiť ich zisk z reklamy. O rovnaký účel sa má postarať aj nový spôsob zobrazovania reklamy, ktorý si patentoval Apple.

Už teraz využívajú cielené reklamy rozličné faktory aby sme dostali čo najlepšiu reklamu. Do úvahy pritom berú dennú dobu, vek užívateľa, stránky, ktoré si užívateľ prehliada, lokalitu a iné. Patent Apple-u však ide ďalej a novým faktorom, ktorý by mal pomáhať prinášať lepšiu reklamu je nálada.
 
 
Patent pod číslom 20140025620 je prezývaný ako "odhadovanie nálady užívateľa na základe používateľových a skupinových charakteristických dát". Systém by mal odhadnúť náladu užívateľa a ponúknuť mu tak adekvátnu reklamu podľa jeho aktuálnej nálady. Takže ak napríklad sledujete Facebook či Twitter svojej bývalej priateľky, prechádzate fotkami, na ktorých sa zabáva a usmieva so svojím súčasným priateľom, môže sa vám zobraziť reklama na sekeru alebo alkohol.
 
Apple fungovanie patentu vysvetľuje tak, že dokáže určiť náladu používateľa na základe dát ako sú srdečný tep, krvný tlak, úroveň adrenalínu a telesná teplota. Tieto údaje je samozrejme potrebné nejako zozbierať, na čo by mali slúžiť pomaly sa rozširujúce nositeľné technológie akými sú rôzne fitnes doplnky či senzory zdravia. Na determinovanie nálady môžu poslúžiť aj informácie ako prezeraný obsah, používaná aplikácia alebo hudba, ktorú užívateľ počúva.
 
Systém najprv stanoví základnú náladu pre každého užívateľa s ktorou sa jednotlivé odchýlky budú porovnávať a na základe toho sa rozhodne o akú náladu sa jedná. Smútok u jedného užívateľa by totiž nemusel znamenať smútok u iného. Po určení nálady by na radu prišla samotná reklama, ktorá by mala zapadnúť do aktuálnej užívateľovej nálady.
 
Patent taktiež pojednáva o detailoch o súkromí. Profily nálad by mali byť uchovávané iba po určitú dobu a každé použite dát v systéme bude v súlade s existujúcimi zásadami ochrany osobných údajov a dohôd užívateľa.
 
Systém by mal slúžiť na zväčšenie zisku z reklamy, avšak kedy by sme sa mali dočkať jeho reálneho nasadenia nie je jasné.
 
 
Komentáre (3)
Hrochy
Taka mala rekapitulacia zberu udajov o uzivateloch: - vieme, kde sa nachadzas, ako casto si tam; - vieme s kym sa stretavas, s kym by si sa chcel stretavat; - vieme co kupujes a za kolko (bezkontaktne platby mobilom); - citame a posielame si tvoje kontakty, maily, fotky, ...; - ponovom to bude aj tvoj zdravotny stav a nalada. Ak si uvedomime, ze aj rodne cisla, datumy narodenin, cisla uctov a inych veci koluju v zoznamoch predavanych medzi spolocnostami, tak nema dovod riesit nejake tajomstva. Taketo nieco bude urcite potrebe na android aplikacie. Prikladom budu stopky na mernaie casovych okruhov. Urcite potrebuju pristup do: kontakty, kalendar, fotky, facebook, e-mailove konta atd ... teraz aj tep za pomoci Samsung (Apple) hodiniek na ruke. Jedine co tam chyba je skryta aplikacia na odhad dlzky penisu z prezeranych stranok a zmeny tepu srdca pri velkej potrebe ... Cele je to neskutocne zvratene. Buducnost uz moze byt len v odhade spravania sa uzivatela. Odhad planovaneho amoku: - predaj zbrani a municie za dobru cenu; - automaticke vygenerovanie upozornenia cez SMS, e-mail, FB policii alebo inym zlozkam, aby dotycneho zadrzali. Samozrejme az po tom, co zaplati za "tovar" :).
passco
Jasne zrovna pre reklamu je toto dolezite.. Dobry test bety na analyzu cez neskodnu reklamu. A ten ich Slogan Think different by som zmenil na Radi obmedzujeme druhých.
m2fizy
resp. nieco ako "WE LIKE TO CONTROL YOU"
Pridať nový komentár
TOPlist