SK

AMD TressFX: realistickejšie vlasy Lary Croft

Lara Croft dostane v ďalšom pokračovaní Tomb Raider realistickejšie vlasy vďaka AMD TressFX.

Na Game Blogu predstavila AMD oficiálne TressFX, "svetovo prvú technológiu renderovania vlasov v reálnom čase implementovanú v hrateľnej hre". V prípade hry je na mysli ešte nevydané pokračovanie Tomb Raider, kde hlavná hrdinka Lara Croft dostane vďaka Crystal Dynamics realistickejšie vlasy. Táto sesterská spoločnosť Square Enix vytvorila v spolupráci s AMD engine pre simuláciu vlasov, ktorý využíva DirectCompute pre fyzikálne výpočty v reálnom čase, nutné pre realistickejší výzor. 

TressFX modeluje jednotlivé pramene vlasov individuálne, aby realisticky zobrazil reakcie na vonkajšie vplyvy ako vietor, gravitácia, pohyb hlavy hrdinky. V daždi sa vlasy stávajú ťažšie a viac strapaté. Detekcia kolízií (collision detection) zabraňuje, aby jednotlivé pramene prechádzali cez seba, časti tela a iné objekty. Každý prameň dokonca odráža svetlo.

Zatiaľ sú dostupné pre porovnanie iba obrázky a napriek tomu, že Lara má na všetkých rovnaké vlasy, podporuje TressFX pre väčšiu reálnosť rôzne štýly vlasov.

Výsledok naozaj stojí za to. Najlepšie na tom ale je, že realistickejší zážitok z Lary Croft si budú môcť vychutnať nie len majitelia Radeon grafickej karty s Graphics Core-Next, ale majitelia každej Direct3D 11 grafickej karty. Na druhej strane, je otázne pri akom výkone, lebo podľa slov Devon-a Nekechuck-a, je TressFX výpočtovo veľmi náročné a grafické karty s GCN budú vďaka vysokému DirectCompute výkonu excelovať. Jedinou výnimkou je GeForce GTX Titan, ktorý ponúka momentálne ešte vyšší DirectCompute výkon.

Vydanie nového Tomb Raider je plánované na 5. marca, na výsledky z hry teda nebudeme musieť dlho čakať. Zároveň je možne, že AMD prekvapí ešte ďalšou obdobnou technológiou, nakoľko blog príspevok hovorí o TressFX Hair. To necháva otvorené dvierka pre iné TressFX technológie, určené napríklad pre realistickejšiu flóru, respektíve trávu.

Zdroj: AMD Game Blog

Komentáre (13)
Frosty
nic moc.. hlavne v tom dazdi.. tam by boli zlepene a ne tak strapato od seba
m2fizy
niekde som cital ... ze maju to rozdelene ... a teda ze pri "slnku" resp. v suchom stave sa vlasi inac spravaju aj vyzeraju ... a ked nastane interakcia z vodou (dazdom), tak ze sa tie vlasy maju opat inac spravat ... a teda vlasy budu ine (inac vyzerat, inac sa spravat) ked budu suche a inac ked budu mokre. Takze uvidime nechajme sa prekvapit. PS: vcera som videl cca prvych 15 minut z hry (na Xboxe) a tam tato technologia pouzita (zapnuta, nedoplnena) nebola ... takze netusim ako to v reale vyzerat bude ... ale ako "teoria" to vyzera zaujimavo.
Frosty
nj.. ale vo vacsine hier budes aj tak nosit prilbu
annfokker
myslim si, ze na 360tke taketo nieco urcite nebude mozne,,,
crux2005
Samozrejme, Xenos (GPU v Xbox 360) nepodporuje DirectCompute.
Mučo Mačo
Dufam ze tato technologia bude aj v dalsom Hitmanovi
crux2005
Nevidím problém doplniť podporu TressFX do Hitmana: Absolution pomocou update.
Mučo Mačo
to bol vtip ;)
crux2005
Parochňa ako doplnok? ;-D
Courage_SK
To bol vtip :D Hitman je plešatý. Skôr by sa to hodilo do Zaklínača.
lemmyK
Chlapci zasa amd marketing, strapate vlasy v dazdi -to dokaze len amd lol. Nvidia ma CUDA, amd si to nazvalo directcomputing . Topiaci sa aj slamky chyta.
crux2005
AMD si "to" určite nenazvalo DirectCompute. :D
Marekoska
DirectCompute je súčasť Directx 11.x :D Zas sa tu objavujú znalci :D CUDA jadrá sú ti nanič, keď je AMDčko v hrách sponzorovaných AMDčkom lepšie optimalizované. Taktiež pri 4K skapína aj GTX 780Ti. Mohli by už konečne s tým niečo urobiť, aby nepadali snímky ako sa im zachce. AMDčko zvláda 6 monitorov, chcem to vidieť na Nvidii, lebo dlho to už pripravujú a ohľadom stability, skutek utek.
Add new comment
TOPlist