PS4 a Xbox One príliš obmedzené pre Oculus Rift

Palmer Luckey, zakladateľ Oculus VR, vidí herné konzoly Xbox One a PlayStation 4 ako "príliš obmedzené" pre jeho produkt...

V rozhovore s TechRadar sa 21 ročný Luckey vyjadril k otázke, či majú v pláne podporovať aj Xbox One alebo PlayStation 4 nasledovne:

"Herné konzoly sú príliš obmedzené pre to, čo chceme robiť [...] Snažíme sa vytvoriť najlepšie virtual-reality zariadenie na svete a zároveň chceme každý rok prinášať novinky - presadzovať pokrok a vždy keď spravíme veľký krok, chceme tento sprístupniť verejnosti" (Palmer Luckey)

Prinášať pokrok na herné konzoly nie je podľa neho možné, nakoľko majú dlhú dobu (~8 rokov) rovnaké hardvérové špecifikácie. Ako protipríklad uvádza osobné počítače, ktoré sa v posledných 8 rokoch výrazne technicky vyvinuli. VR hardvér ako Oculus Rift potrebuje vysoký výpočtový výkon pretože "vyžaduje renderovanie vo vysokých rozlíšeniach s vyše 60 FPS v 3D". Už za päť rokov má byť PC hardvér "ďaleko výkonnejší ako hocijaká konzola". 

Okrem osobných počítačov vidí Luckey veľký potenciál v mobilných zariadeniach ako sú smartfóny. V dlhodobom hľadisku by mohli byť takéto mobilné zariadenia priamo integrované do VR headsetu. Na rozdiel od hardvéru v konzolách podliehajú procesory v mobilných zariadeniach oveľa výraznejšiemu pokroku. 

Začiatkom mesiaca oznámil Brendan Iribe, Oculus VR CEO, že spočiatku bude existovať len verzia Oculus Rift pre PC hardvér a bežiaca iba pod operačnými systémami Windows, Mac a Linux. Neskôr majú byť podporované aj mobilné zariadenia. Android má najvyššiu prioritu. Zatiaľ je Oculus Rift dostupný len ako Development Kit, vrátane SDK za cenu 300 USD.

Zdroj: Oculus VR, TechRadar

Pridať nový komentár
TOPlist