Prvý deň iPad-u 2 na Slovensku

6. Máj 2011 - Hokejový ošiaľ sa stupňuje. "Slovenskóóóóó. My sme tu doma!", tradičné reakcie Slováka na otázku cudzinca: "Odkiaľ pochádzate a kde bývate?" 

Večerný zápas Slovensko - Česko je obrovským lákadlom a istým dôvodom, prečo si otvoriť pivko (pre osoby mladšie ako 18 rokov: kofolu, kolu, alebo iný komerčný a silne presladený nápoj) a vyložiť nohy na stôl. No pre Slovensko to bol dvakrát tak významný deň. iPad 2 konečne zavítal oficiálnou cestou i k nám a jeho predaj bol spustený krátko po 19:00. 

Prinášame krátky rozhovor s pánom Ing. Jurajom Kluvánekom, CEO Software Partner s.r.o..

R: Z dlhodobého hľadiska ste najdlhšie existujúci Apple Premium Reseller u nás. Predpokladám, že na základe dlhodobých skúseností so začiatkom predajov iných  Big Bang Apple produktov ste sa vopred a v dostatočnej miere pripravili, predzásobili.

 

JK: Dlho sme na iPad čakali a s radosťou sme privítali rozhodnutie Apple spustiť predaj iPad-u 2 na Slovensku. Ako iste viete, iPad 2 je prvý iPad, ktorý sa dostáva na Slovensko oficiálne. Je fajn, že iPad 2 prichádza na slovenský trh ešte ako horúca novinka a to skôr, ako sa sem vo väčšej miere stihol dostať prostredníctvom kanálov šedého importu. 

 

Koľko ľudí ste očakávali? Večerný hokej musel byť istotne silným lákadlom. Naplnili sa Vaše očakávania, či už v kladnom, alebo zápornom slova zmysle?

 

Nemali sme jasnú predstavu o tom, koľko ľudí dá v piatok o 19:00 prednosť uvedeniu iPad-u pred pohodlím piatkového večera a najmä dôležitým hokejovým zápasom. Nakoniec však prišlo do záverečnej takmer presne toľko záujemcov o iPad, aby sme väčšinu z nich uspokojili a to nás napĺňa spokojnosťou. Podľa reakcií v predajni si myslím si, že aj naši návštevníci boli spokojní. Svedčia o tom aj neskoršie večerné reakcie na našej stránke na Facebooku. K iPadu dostali naši zákazníci tričká s motívom, ktorý im bude pripomínať výnimočnosť tohto okamihu. Páčili sa tiež.

 

 

Pri začiatku predaja v USA bol najväčší záujem o najlacnejšie varianty prístroja a i po dvoch týždňoch bol so 16GB Wifi variantom problém, preto ma zaujíma, či nastal i u nás podobný trend, alebo skôr Slováci stavili na "vyššiu kartu" a prejavili záujem o drahšie zariadenie?

 

Zákazníci prvého dňa preferovali skôr tie najvýkonnejšie modely, takže prvé z regálov zmizli konfigurácie s väčšou pamäťou (32 GB a 64 GB) a dokonca i s 3G a teda 16 GB modelov nám ostalo pár kúskov ešte aj na sobotu. Na ceste sú ďalšie kusy, ktoré prídu už v pondelok. iPad sa predáva v dvoch farbách a šiestich konfiguráciách, čo spolu znamená 12 rôznych modelov. iPad 2 nie je dostatočne dostupný momentálne nikde na svete. Ak si pozriete online obchod Apple, vidíte, že dodacie lehoty sú aj v USA cca 1-2 týždne. Sme radi, že na okamih sme mohli našim zákazníkom ponúknuť na výber takmer zo všetkých modelov. Myslím si, že takáto situácia sa tak skoro nezopakuje. Veľa Slovákov, ktorí si kupujú iPad, ale aj iné výrobky Apple, chcú mať istotu, že im žiadna z vlastností nebude časom chýbať a preto by tam chceli mať aj 3G. Veľa z nich však vlastní už iPhone 4 s najnovším iOS, ktorý umožňuje použiť iPhone ako WiFi hotspot pre pripojenie na 3G internet. Osobne si myslím, že toto riešenie je rozumné a dá sa pri rovnakej kapacite zariadenia ušetriť 120 €, čo je rozdiel medzi iPad-om s Wi-Fi a iPad-om s Wi-Fi + 3G. Každý z nich je skvelý a je určený svojmu zákazníkovi. Naši skúsení a trénovaní predajcovia vedia poradiť zákazníkom vybrať si pre nich ten správny model. Ľudí teraz asi viac zaujme biely iPad, lebo je to niečo celkom nové. Niektorí už čierny iPad mali a preto dajú bielemu prednosť. Časom sa to však asi zas dostane späť ku konzervatívnejšej čiernej. Farebné odlíšenie je však skvelé aj pre prípad dvoch kusov v domácnosti, či na pracovisku. 

 

Kto bol prvý kupujúci?

 

Prvý iPad kupoval v našej predajni štrnásťročný Fero s otcom. Nebolo to zinscenované. Mladá generácia prijíma iPad s nadšením. Sám mám osemročného syna, ktorý iPad miluje od prvého okamihu kedy ho mal v rukách. Hrá sa s ním, ale aj vzdeláva a zdokonaľuje v rôznych zručnostiach. iPad však prijímajú ochotne aj seniori a to aj takí, ktorí nikdy nemali kontakt s počítačmi a technológiami. iPad je pre všetkých tak prirodzený, že za ním nevnímajú celú tú vyspelú technológiu, ktorá by v prípade iných výrobkov mohla vzbudzovať nežiadúci rešpekt.

 

 

Samozrejme, k iPadu 2 neodmysliteľne patrí i SmartCover. Zaujímali sa zákazníci aj o tento produkt? 

 

Smart Cover je úžasný a názov viac ako výstižný. Predal sa takmer ku každému predanému iPad-u a verím, že tento trend bude pokračovať.

 

Ako by ste celkovo zhodnotili štart iPadu 2? 

 

Hodnotenie štartu? Spokojnosť a radosť.

 

Za rozhovor ďakujeme. iPad, zlom väz!

Komentáre (2)
passco
Je az neuveritelne aky moze byt zaujem o znacku :)
luki.no
Mas/mal si iPad?
Pridať nový komentár
TOPlist