Kvôli menej výkonnému hardvéru sa vývojári v Infinity Wards rozhodli uľahčiť Xbox One prácu nižším rozlíšením.
Už po oficiálnom predstavení nových generácií oboch najdôležitejších herných konzol sa medzi odbornou aj laickou verejnosťou rozprúdila debata o predpokladanom nižšom výkone Xbox One v porovnaní s PlayStation 4 od Sony. Svojou trochou teraz prispeli aj tvorcovia každoročného kasového trháku – Call Of Duty.
Nové pokračovanie s podtitulom Ghosts bude kvôli nižšiemu výkonu grafického čipu v Xbox One renderované len v rozlíšení 720p (1280x720 pixlov), pričom pre dnes typické Full-HD monitory a televízory bude obraz následne prevzorkovaný na 1920x1080 pixlov.
Obraz renderovaný v nižších rozlíšeniach a následne prevzorkovaný na vyššie rozlíšenie typicky nevyzerá tak autenticky a kvalitne ako obraz renderovaný štandardne v natívnom rozlíšení. Herná konzola PlayStation 4 dostane Call Of Duty:Ghosts v plnom rozlíšení, jej grafický čip bude renderovať jednotlivé scény už vo Full-HD.
Dôvodom pre tento krok je zabezpečenie plynulého chodu hry so snímkovou frekvenciou 60FPS, čo má korene samozrejme v hardvérovej výbave jednotlivých konzol.
Microsoft aj Sony siahli po veľmi podobných grafických jadrách pre svoje procesory, obe sa zakladajú na architektúre GCN (Graphics Core Next) od AMD. Zatiaľ čo Sony má k dispozícii 1152 stream procesorov na 800MHz a rýchlu GDDR5 pamäť s priepustnosťou 176GB/s, Microsoft má len 768 stream procesorov na 853MHz a relatívne pomalý pamäťový subsystém s DDR3 pamäťami na 68GB/s. Tento hendikep sa ešte čiastočne kompenzuje 32MB SRAM/ESRAM pamäťou s priepustnosťou 102,4GB/s. Ani to však zrejme nepostačí na to, aby nový Call Of Duty nebol resamplovaný z nižšieho rozlíšenia.
Vývojári ale ubezpečujú, že hra bude na oboch konzolách vyzerať dobre.
Mučo Mačo