Nový biznis pre nVidiu - Tegra bude v nástupcovi Nintendo DS

Pár dní dozadu sa začalo hovoriť o tom, že firma Nintendo si pre novú generáciu prenosnej hernej konzoly ako dodávateľa procesorovej a grafickej časti vybrala nVidiu a jej Tegra System-on-Chip.Že to s čipsetmi od nVidie pre Intel a AMD procesory vyzerá, povedzme "nie moc ružovo" do budúcnosti, sme písali nedávno. Firma v podstate pozastavila vývoj noviniek pre tieto x86 platformy. Až taký problém to ale asi znamenať nebude, nVidia si totiž hľadá cestu na celkom nové trhy.

Jedným, ktorý síce teraz a v najbližšej budúcnosti nebude vytvárať nejak podstatné zisky, je GPGPU. Už od jadra G80 (GeForce 8800GTX) je viac menej jasný smer, akým sa tieto grafické čipy budú uberať a aj uberajú - okrem herného výkonu sa čím ďalej, tým viac zameriava vývoj na využitie vo vysokoparalelných výpočtoch.

Pár aplikácií pre nás bežných užívateľov už uzrelo svetlo sveta, s viac či menším úspechom. Predovšetkým sa jedná o spracovanie a konverziu videa, kde sa mnoho paralelných úloh dá vynikajúco urýchliť cez dnešné grafické procesory.

 

nVidia ale vidí veľký potenciál v profesionálnej, tzv. HPC (High Performance Computing) sfére. Aj na nedávnej prezentácií sa hovorilo predovšetkým o "profi" využití novej generácie grafických čipov G300 alias Fermi (plná podpora ECC korekcie chýb, zvýšený double precision výkon, podpora C++, ...). Herný výkon bol komentovaný len štýlom "s ohľadom na výkon HD5800 od ATi sme s výkonom G300 spokojný".
Práve od Fermi si nVidia sľubuje veľký rozmach využívania grafických čipov v takýchto špecializovaných "výpočtových farmách". Je to niečo, čo v podstate dnes veľké zisky neprodukuje.


Ďalšou oblasťou, kde sa firma evidentne snaží presadiť, sú mobilné zariadenia. Keďže trh, kde sú mobilné telefóny, smartfóny či prenosné herné konzoly, ovláda v podstate celý architektúra procesorov ARM, nie je taký problém s licenciami ako u x86. Tu nVidii už neprekáža chýbajúca súčasť v podobe procesorového jadra, ako u Intel či AMD x86 procesorov.



Jeden veľký úspech už nVidia zaznamenala, keď nová generácia multimediálneho prehrávača Zune HD od Microsoftu využíva práve čip Tegra. Podobne sa rysuje ďalší, veľmi lukratívny biznis - nástupca prenosnej hernej konzoly Nintendo DS bude zrejme tiež využívať Tegra SoC (System-on-Chip).
Nintendo TS (Tegra System) má byť postavený na platforme nVidia Tegra, čo znamená grafické jadro od nVidie, procesorové jadro typu ARM 11 (alebo pre Tegra druhej generácie Cortex-A9), čip pre periférne zariadenia (USB, pamäťové radiče a pod.) a integrovanú pamäť. Pre Nintendo ale údajne firma ponúkne jednočipové riešenie. Čo sa výkonu týka, hovorí sa že by mohla byť dosiahnutá úroveň konzoly Wii.

Vzhľadom na to, že súčasnej generácie Nintendo DS sa predalo niečo vyše 100 miliónov kusov, bude ďalšia generácie pre nVidiu určite vynikajúcim biznisom.


nVidia sa teda popri herných grafických čipoch sťahuje aj do nových oblastí - High Performance Computing pre profesionálov, a Tegra procesory pre mobilné zariadenia. Či sa to vyplatí, ukáže čas...



Zdroj: PCPerspective
Komentáre (7)
wratha
opat v prvej vete "moc", mne by to ani nevadilo, ale vyzera to neprofesionalne
Gudas
Môžem začať písať "profesionálnejšie", ale ver tomu, že potom to bude veľmi veľká nuda ;-)
AmOK
moc = velmi. Aj ked mne to MOC nevadi a ani to neregistrujem. :)))
Tonci20
sikovny si najde vzdy uplatnenie...
Toman
len Tegra a Ion k uspechu nestacia..... chcelo by to viac.... hlavne na "PC bojisti"
hvk
topiaci sa slamky chytaaaaa.......karta sa pomalicky obracia....bohuzial s nvidiou to ide trocha dolu vodou....skoda...
Frosty
supa..doteraz som ani nevedel ze neco take existuje
Pridať nový komentár
TOPlist