Redmondská spoločnosť už minulý rok zaplatila nemalú čiastku za uvedenie Windows 8 a Surface tabletov, no medzičasom sa marketingové náklady takmer zdvojnásobili na 405 miliónov dolárov.
Microsoft si stanovil pomerne vysoké ciele, počas tohtoročnej vianočnej sezóny plánuje predať 16 miliónov Windows-tabletov, a to najmä Surface modely. Nebude to však zadarmo. Do propagačných aktivít už spoločnosť minulý rok investovala „len“ 241 miliónov dolárov, pričom tento rok sa má suma vyšplhať až na 405 miliónov dolárov. Tohtoročný rozpočet pozostáva z dvoch hlavných položiek: 131 miliónov dolárov má byť investovaných do ponúk a stimulov, napríklad vo forme poukážok na nákup vo Windows Store, zvyšných 274 miliónov dolárov je určených na marketing a prevádzkové výdavky.
Hlavným cieľom, ktorý si spoločnosť stanovila je lepšie umiestnenie Windows zariadení v bežných obchodoch. Nemožno tiež nespomenúť, že Microsoft práve bojuje pri Windowse s fragmentáciou. Aj keď je k dispozícii viacero verzií Windowsu (Windows 8, Windows RT, Windows 8.1 ako aj Windows 7) používatelia sú už zneistení. Problémom pre spoločnosť je aj to, že 20% všetkých počítačov, ktoré sú v ponuke v predvianočnom období, bude mať predinštalovaný práve Windows 8.1.
Cieľom kampane jeseň-zima je znovuobjavenie značky Windows. Reklamné aktivity Windows 8.1 by tak mali prezentovať značku ako „jedinečne inovatívnu“, od čoho si koncern sľubuje, že Windows sa v očiach spotrebiteľov opäť stane žiaducim.
Zdroj: Winfuture.de
Pridať nový komentár