ATi RV770 už v predstihu?

Na rozdiel od procesorovej divízie AMD sa vývoju grafických čipov darí - dokonca až natoľko, že sa možno dočkáme ešte skoršieho uvedenia RV770 na trh.Už dávnejšie Dirk Mayer z AMD hovoril o mnohých produktoch naplánovaných na máj, informačné zdroje redaktorov serveru TGDaily potvrdili že pôjde o desktopové a mobilné grafické čipy. RV770 je už vraj hotový a pripravený na o niečo skoršie uvedenie na trh.

RV770 bude zrejme predávaný pod názvom Radeon HD4800, pričom neskôr v auguste sa objavia aj profesionálne FireGL karty.
Nové Radeon-y budú podporovať GDDR3 aj GDDR5 pamäte, pričom sa očakáva že GDDR3 sa dostanú len OEM partnerom, teda do retail predaja sa dostanú len GDDR5 varianty kariet. Takisto pre nás bežných zákazníkov budú dostupné iba karty s 512MB pamäťou, OEM budú mať na výber od 256MB až po 1GB. Skôr či neskôr sa však dá očakávať že niektorý výrobcovia kariet osadia aj lacnejšie GDDR3 či iné kapacity.

Frekvencie pamätí zatiaľ neboli stanovené pevne, no prvé informácie hovoria o 1.8 až 2.2GHz taktoch pre GDDR5 (3.6 - 4.4GHz DDR), čo spolu s 256-bit zbernicou dáva teoretické maximum priepustnosti 115 až 141GB/s, čo porazí aj predošlý rekord HD2900XT s GDDR4 a 512bit zbernicou.

Dva modely HD4850 a HD4870 sa budú líšiť frekvenciami jadra. U HD4850 sa očakávajú takty okolo 800MHz, pre HD4870 po prvý krát vyše 1GHz. Takéto frekvencie sa v súčasnosti zdajú naozaj vysoké až nereálne, avšak predprodukčné vzorky RV770 vraj bežia na 1.05GHz.
Vyriešené by malo byť aj "Achillova päta" grafických kariet založených na architektúre R6xx - 16 TMUs (Texture Mapping Units) nahradí dvojnásobný počet - 32 TMUs. Naproti tomu súčasné čipy Nvidia G92 (a neskôr 55nm G92b) majú 56 až 64 TMUs.



Zdroj: TGDaily
Komentáre (12)
crux2005
@ centurion: potreba aritmetického výkonu stúpa rýchlejšie ako texelfillrate, preto aj pomer ALUs: TMUs bude v budúcich hrách posunutý viac k ALUs oproti dnešným hrám. Aký vplyv majú TMUs na výkon grafickej karty s anti-aliasingom ? :-D protirečís si, najprv tvrdíš, že pomer ALUs:TMUs by sa mal zachovať -> texelfillrate by sa min. zdvojnásobil a potom tvrdíš, že texelfillrate nie je v dnešných hrách podstatná -> v budúcich bude ešte menej "potrebná". Faktom je, že texelfillrate a výkonné sampler jednotky budú vždy podstatné, aj keď ich výkon nemusí tak narásť ako výkon ALUs.
fobos
podla no-Xa to vizera ze RV770 nakoniec bude mat stale len 16TMUs, zlepsi sa len vykon Z-operacii + spominane vyssie takty, na porazenie G92 to stacit bude, ale vedla GT200 bude novi cip od ATi zrejme iba "drobec" (vykonom aj rozmermi :-)
agrashi
ja som velmi zvedavy na tei nove karty. bodaj by to tak bolo ako sa pise. s ATI som bol doteraz vzdy spokojny, dufam ze aj teraz pri novej generaci kariet.
Miraculix
hmm , vyzera to dobre , hlavne ten takt GPU : 1.05GHz :-) , myslim ze ak tomu daju cool cenu , tak neni o com :D (predstavte si CF tychto kariet , myslim , ze to bude ozrutny vykon :D:D)
klingacikx
@fobos: RV770 nieje mierená na GT200. RV770 je čisto mainsteamoví čip, ani by som nečakal, že RV770 bude rýchlejší než GT200.
xmilanx
Cip na 1,05ghz a k tomu ddr5...to je podla teba mainsteam??:D
centurion
Samozrejme, ze je to mainstream. GT200 bude mat minimalne 2x taku cenu. Mozeme byt len radi, ze vdaka zdravej konkurencii tu mame taky vykonny mainstream.
---Diablo---
High End bude reprezentovat pravdepodobne riesenie X2 teda dva cipy na jednom PCB:)
miseno
No ak AMD/ATi da do novej karty len 16TMU tak to bude pre mna oosobne riadne sklamanie. Som fanda amd uz hodne dlhu dobu, snazim sa predavat len systemy s AMD/ATi. Ale takto si robit prdel zo svojich fandov no neviem. Samozrejme pretrpim aj to, som verny v dobrom aj v zlom. Ach jaj dokedy budeme znašať tieto muky???
Thomas1804
no aj ja som fanda ATi ale toto bude vážne podraz keď dajú iba 16TMU ..... tých 32 by bodlo :)
centurion
Nie je dolezity pocet TMU ale ich pomer k SP. Kedze sa zvysi pocet SP, je pravdepodobne, ze sa zvysi aj pocet TMU. Inzinieri ATI dobre vedia, ze ten pomer je len tak tak v RV670, takze pochybujem, ze by ho este zhorsili. Uplne postaci, ked bude ten pomer aspon taky ako dnes. Moderne hry nie su az tak zatazene na TMU a aj antialiasing sa bude coraz castejsie riesit cez shadery.
fobos
@klingacikx : ja som nikde nenapisal, ze RV770 je konkurencia GT200 :)
Pridať nový komentár
TOPlist