Aby sa v roku 2020 plnili emisné kvóty, musí byť jedno zo šiestich áut elektrické

 
Ak nemá byť ľudstvo spustošené následkami globálneho otepľovania, musia krajiny sveta výrazným spôsobom zrýchliť produkciu elektromobilov. Takéto posolstvo ide z poslednej štúdie Svetovej energetickej rady (WEC).

Tá tvrdí, že do roku 2020 nastane pre krajiny výrazný problém v dodržiavaní emisných kvót. Aby boli kvóty splnené, bude potrebné aby v roku 2020 bolo každé šieste auto plne elektrické. Svetová energetická rada nevidí reálne, že by emisné ciele boli splniteľné len pri využívaní spaľovacích motorov, napriek tomu, že v poslednej dobe prešli technologickým vývojom a produkujú oveľa menej emisií ako kedysi.
 
 
Štúdia sa zaoberá najmä krajinami a oblasťami, ktoré produkujú najviac emisií na svete. Podrobne boli teda skúmané emisné limity pre USA, Čínu alebo Európu. Do úvahy sa bralo aj zlepšenie účinnosti používaného paliva, no napriek tomu hovoria výsledky o nutnosti mať aspoň 16% elektrických vozidiel z celkového počtu, ktoré aktuálne jazdia po cestách. Dnes tvoria elektromobily na najväčších trhoch dokopy len 1% zo všetkých vozidiel. Každá krajina má svoj deficit v oblasti elektromobilov a WEC tvrdí, že je potrebné začať konať a túto dieru zaplátať.
 
Aby bola v roku 2020 táto diera zaplnená, je potrebné v Európe predať 1,4 miliónov elektromobilov (približne 10% z celkového predpokladaného predaja vozidiel v roku 2020). O niečo lepšie je na tom USA, kde bude potrebné predať okolo 900 tisíc elektromobilov (11%). Najviac starostí s dodržiavaním štandardov bude mať Čína. Aby splnili požadované limity, WEC odhaduje, že ázijská krajina bude musieť predať až 5,3 milióna nových elektromobilov v roku 2020 (22%).
 
Medzi najväčšie prekážky v adaptácii elektromobilov aj naďalej patrí ich dojazd. Otázne však bude aj to, aký dopad na životné prostredie a globálne otepľovanie bude mať zvýšená produkcia elektromobilov, prípadne komponentov nutných na zostrojenie takéhoto druhu vozidla. 
 
 
 
Komentáre (9)
Broolly
Chalani poprosim nepostujete taketo hluposti, ostante pritom comu sa rozumiete. Taka elektraren nema ziadne emisie ? len v nemecku by to bola zataz kazdu hodinu 182.6GW co je pre krajinu neunosne :D .Atobaterie su dalsi problem ich zneskodnenie nestoji korunu, nevraviet otom, ze taka drbla tesla ma baterky z notebooku a vymena baterie stoji 20 000€ kazdy stvrty piaty rok. Emisie sa daju dostat na nromalne hodnoty lahko bez toho aby sme tu mali elektro auta.
Karolkm
Prosim Vas nezavadzajte ludi Vasim komentarom. Tesla dava zaruku na bateriu 8r a na neobmedzeny pocet kilometrov https://www.tesla.com/en_GB/blog/infinite-mile-warranty Tesla co stavia giga factory bude v nej mimo vyroby robit aj recyklaciu ( Elon povedal ze ich recyklovanie bude stat uplne minimum usilia a linky maju nastavene na rozmer ich baterie takze proces je lacny a rychly, aj ked este linka tusim nie je dokobcena) Ano tych 20 000 je spravna informacie. Popravde by som si radsej kupil nove auto a po 8r ho predal a zobral novu teslu aj ked mi je jasne ze to nebude pre kazdeho. Ale ako som povedal ceny za baterie budu znacne klesat po dokonceni gigafactory To ze krajiny pouzivaju na vyrobu uhlie je problem krajiny a nie tesly, su krajiny ktore maju el. Energiu zo100% obnovitelnych zdrojov.
MMe17
ty uveris vsetkemu co Musk napise na internete, ze? zaruka tesly na baterie sa netyka jej kapacity. lacny a rychly nebude ani nahodou, oni sami teraz uviedli 100kWh bateriu, ktora ma uplne inu vnutornu konstrukciu, takze na jej "lacne a rychle" rozobratie nebude pouzitelna uzko specializovana linka na iny typ. navyse najvacsi problem pri recyklacii Li-ion baterii je ich vnutorne zlozenie, kde treba chemickymi procesmi oddelovat jednotlive prvky. staci aby zmenili chemicke zlozenie katody, co je teraz moderne pri vyvoji, a existujuci proces bude nepouzitelny. Vyznamnejsich vyrobcov baterii pre elektroauta je minimalne 10 a ocakavat, ze vsetci zamestnavaju blbcov a caka sa kym Musk vymysli zazracnu metodu a zrazi cenu na polovicu je minimalne naivne. On sam predpoklada pri maximalnej produkcii v roku 2020 cenu nizsiu o 30%. a to je este hodne optimisticke. Navyse tam je detail, ktorym sa nikto nezaobera. "masovy" model 3 ma stat 35000 ( v tom uz sa pocita s bateriami lacnejsimi o 30%), v europe sa stale predava velke mnozstvo jazdenych aut, asi okolo polovice predanych. NIekto si naozaj mysli, ze tito ludia budu kupovat 6-7 rocne elektromobily za cenu terajsieho noveho auta, aby im vydrzali 2-3 roky? Neviem o ziadnej vyspelej krajine ktora by fungovala na 100% z obnovitelnych zdrojov.
Murkoslav2
Doporučujem vrátiť sa na Zem s tej stratosféry. Ak by sme v tomto roku chceli všetci používať elektromobily namiesto spaľovacích motorov, tak by sme museli navýšiť počet/výkon elektrární na zhruba 10 násobok. Už len to, aby každý šiesty človek jazdil na elektromobile, vyžaduje aby sme navýšili výkon elektrární na 1,5 násobok. Pritom "po fukušime" ma Nemecko tendencie nevyužívať jadro. Neviem potom akú technológiu chce zvoliť taký Elon, slnko, vietor, či vlnobitie nám toľko terawattov neposkytne. Ono totiž tie batérie treba niečim kŕmiť. Buď sa v praxi rozbehne konečne jadrová fúzia, alebo sa začne opäť dôverovať jadrovej reakcii. Možno aj tých v reaktoroch nového typu, ktoré úspešne otestovali v tomto roku. Každopádne, naivný rojkovia sa dostatočnej energie zo slnka/vetra nedočkajú. Minimálne preto, lebo je drahá.
juju
Keby vsetka doprava na Slovensku presla na elektrinu, narast spotreby elektriny by bol cca 10 percent. Na vyrobu litra benzinu/nafty sa spotrebuje viac ako 1kWh elektriny.
juju
Vykon elektrarni na 10 nasobok? Hlupost. Staci poriet rocnu spotrebu benzinu/nafty voci elektrine - vychadza to na cca 10% zvysenia spotreby elektriny ak by nebolo benzinu, nafty na dopravu. Navyse na vyrobu 1l benzinu/nafty treba viac ako 1kWh elektriny. Na SK je dnes len 20% vyroby elektriny z uhlia.
Merlin
To je uplne jedno, aj tak, siete v SLovakistane, niesu dimenzovane na nabijanie elektromobilov. Skuste poziadat elektrarne o antonicka, niekde na sidlisku, ked chcete lacnejsiu pripojku na EM. To nehovorim o tom, co sa stane, ked budu ludia natahovat predlzovacky z okien.. Elektromobil, je uplna zmena automobilizmu. Pri sucasnych zakonoch a predpisoch, je to na hrane debilizmu.
Sveťo Bratislavčan
Viete koľko tiché nehlučné elektrické autá pozabíjajú zamyslených chodcov?
martin888
Drbne jedna sopka, a vypusti tolko emisii, co sa nepodri celej Europe za 5 rokov :) Ale to predsa nevadi to je priroda :)
Pridať nový komentár
TOPlist