Pre mňa osobne nebola Kugoo známa značka a ani som nevedel, že majú v portfóliu niekoľko druhov kolobežiek. Keď ma zástupca Geekbuying oslovil, či by som kolobežku nechcel otestovať počas dvoch týždňov, príliš som nezaváhal. Prečo sa bližšie nepozrieť na jednu z najpredávanejších kolobežiek u nás?
Balenie, špecifikácie
Balenie kolobežky je veľké a ťažké – celkovo vážila krabica viac ako 15 kg. Tentokrát kolobežka neprišla z Číny ale z neďalekého Poľska a aj keď bolo balenie buchnuté z jednej strany, kolobežka nebola vôbec poškodená. Kolesá aj rám boli chránené polystyrénovými kockami a igelitom proti poškriabaniu.
V balení okrem kolobežky nájdete adaptér na nabíjanie, manuál ako pracovať s kolobežkou (o chvíľu si povieme viac) a obal na kolobežku.
Kolobežka sa predáva vo viacerých farebných prevedeniach - čierna, biela, ružová.
Popravde keď Kugoo S1 vytiahnete z krabice dizajnom nebudete práve očarovaný. Kolobežka na prvý pohľad pôsobí pomerne lacno, za to však má viac bezpečnostných prvkov ako iné kolobežky. Rozhodne to nie dizajnový skvost ako Xiaomi kolobežka.
Kugoo S1 Pro si môžete kúpiť za 304 eur s použitým zľavového kupónu PLANETKUGOO z EU skladu (bez nutnosti platiť clo)
Kugoo S1 si môžete kúpiť za 278 eur s použitým zľavového kupónu KUGOOEU z EU skladu (bez nutnosti platiť clo)
Špecifikácie
Rýchlosť | 15/25/30 km/h |
Max.dojazd | 30 km |
Max.zaťaženie | 120kg |
Max.uhol výjazdu | 15 stupňov (závisí od hmotnosti) |
Kapacita batérie | 7.5Ah |
Sila motoru | 350W |
Doba nabíjania | 4 hodiny |
Veľkosť kolies | 8" |
Typ kolies | Predná/zadná pneumatika typu Honeycomb |
Hmotnosť | 11kg |
Dizajn
Začnime asi prvkom, ktorý zaujme hneď po vybalení a tým je pomerne veľká kocka s LED osvetlením medzi riadidlami. Nejde iba o zdroj svetla ale je tu schovaný jednoduchý displej s ovládacími prvkami.
Displej samotný dokáže zobraziť aktuálnu rýchlosť, stupeň obmedzenia maximálnej rýchlosti, aktuálne prejdenú vzdialenosť, celkovo prejdenú vzdialenosť a asi to najdôležitejšie – stav batérie. Kugoo S1 Pro nemá bluetooth a tým pádom si stav batérie neviete skontrolovať cez aplikáciu.
Pod displejom, v tele tejto kocky sa nachádzajú ešte 4 tlačidlá, ktoré slúžia na prepínanie obmedzovača rýchlosti, zapnutie svetla, zvukový signál a prepínanie medzi aktuálne prejdenou vzdialenosťou a celkovou prejdenou vzdialenosťou.
Po boku displeja a ovládacích prvkov sa nachádzajú dve páčky – jedným sa ovláda rýchlosť, druhou magnetická brzda v prednom kolese. Kugoo S1 Pro nemá kotúčovú brzdu, v prípade núdze môžete stupiť na zadný blatník a brzdiť aj tak. Toto vyslovene odporúča výrobca len v prípade núdze. Inak treba stále používať magnetickú brzdu. O jej efektivite si povieme niečo viac v praktických skúsenostiach.
Kugoo S1 alebo S1 Pro je dobre skladateľná kolobežka, zložiť viete samotnú hlavnú tyč riadenia a rukoväte. Samotnú tyč je pomerne ťažké zložiť. Nohou treba pristúpiť nožnú západku, riadidlá trochu posunúť vpred tak aby západka vyskočila a tyč sklopiť dole. Následne ju pripevnite o zadný blatník a kolobežku môžete prenášať. Bez toho aby som oprel koleso o stenu sa mi to ani raz nepodarilo. Sklopiť rukoväte je omnoho ľahšie - stačí stačiť malé tlačidlá, rukoväte povytiahnuť do strán a sklopiť ich smerom dole.
Čo sa týka bezpečnosti tak Kugoo S1 Pro ich má pomerne dosť. Červené odrazové sklíčka nájdete v prednej aj zadnej časti na oboch stranách plochy na ktorej sa stojí a na rukovätiach sa zase nachádzajú malé guľaté odrazové sklíčka. Tie navyše po stlačení malého tlačidla začnú blikať. Samozrejmosťou je odrazové sklíčko na zadnom blatníku, ktoré pri zapnutom prednom svetle bliká – rovnako ako pri brzdení.
Posledná vec, ktorá nie je až tak o bezpečnosti ale skôr o komforte sú pneumatiky kolobežky. Obe kolesá – predné aj zadné sú typu Honeycomb, čo znamená, že sú plné s dierami v pneumatike.
Takéto pneumatiky majú jednu obrovskú výhodu – nikdy nedostanete defekt a iba málokedy sa budete musieť „babrať“ s výmenou pneumatiky. Na druhej strane, je komfort jazdy o niečo menší, napriek tomu, že predná aj zadná strana sú odpružené.
Praktické skúsenosti
S Kugoo S1 Pro som nabehal počas dvoch týždňov, čo som ju mal k dispozícii na test cez 70 kilometrov. Moja cesta pozostávala z dvoch trás – 3.8km trasa na vlakovú stanicu a následne cesta po Bratislave z vlakovej stanice do práce. Prvá časť pozostávala z 90% z cyklotrasy, kde som viac menej mohol ísť na kolobežke maximálnou rýchlosťou a po Bratislave to bol mix pomalých rýchlostí ale aj tej maximálnej rýchlosti. Napriek tomu, že výrobca deklaruje maximálnu rýchlosť na úrovni 30km/h, mne sa podarilo dosiahnuť maximálnu rýchlosť 27km/h. Ak začal fúkať trochu silnejší vietor, klesla rýchlosť na 21 km/h.
Pri takejto trase, kedy som vedel ísť na kolobežke niekoľko kilometrov maximálnou rýchlosťou ale aj veľa štartov z miesta mi kolobežka vydržala 25 kilometrov, čo je veľmi dobrý výsledok. Jedinú výtku mám k tomu, ako vám dá kolobežka vedieť, že vám dochádza batéria. Áno na displeji je síce ukazovateľ, ale nie vždy naň pozeráte a možno si ani neuvedomíte, že vám už bliká posledná kocka na grafe.
Xiaomi kolobežka M365 na posledných 6 kilometrov obmedzila maximálnu rýchlosť a hneď vám bolo jasné čo sa deje. Kugoo to má vyriešené podľa mňa podstatne horšie – približne na 600-700m vám obmedzí maximálnu rýchlosť na 21 km/h a potom sa jednoducho vypne. Ak sa vám to stane, trochu si ponadávate lebo neostáva nič iné ako použiť na odrážanie nohy a keďže kolobežka nie ja na toto stavaná, tak dáva koleso väčší odpor ako klasická kolobežka (menší ako Xiaomi a domov sa určite doodrážate 😊 )
Honeycomb kolesá som mal možnosť vyskúšať po prvý krát a musím povedať, že majú dve stránky resp. na rovnej ceste nijak nepocítite, že sú kolesá plné, avšak na príliš hrboľatej/rozbitej ceste vám vyklepe aj zuby.
Nedokáže to eliminovať ani predný ani zadný tlmič. Čiže pred kúpou hociktorej kolobežky si musíte sami zodpovedať otázku, či sa vám bude chcieť meniť dušu/koleso v prípade defektu alebo radšej akceptujete menší komfort za určitých podmienok. Ja osobne patrím do tej druhej skupiny.
Ako som spomínal v úvodných vetách, Kugoo S1 Pro nemá klasickú kotúčovú brzdu ale len magnetickú na prednom kolese. Aj keď kolobežku nedokáže zastaviť tak efektívne ako kotúčová brzda, vôbec to nie je zlé a ak sa sústredíte pri jazde na svoje okolie (čo by ste mali tak či onak), dokážete s kolobežkou zastaviť pri každej príležitosti. Ak by bolo najhoršie stačí stúpiť na zadný blatník.
Záver
Aj keď Kugoo S1 nevyzerá tak dobre ako Xiaomi M365 alebo drahšie kolobežky od Kugoo (napríklad ES2), svoju robotu dokáže odviesť na 100%. Niekto bude musieť prekusnúť lacnejší vzhľad, niekoho potešia zase všetky bezpečnostné prvky, ktoré kolobežka má. Dobrou správou je aj cena, s kupónom si ju viete na Geekbuyingu kúpiť za 304 eur.
A ak máte záujem môžete tak spraviť cez tento link s použitím kupónu PLANETKUGOO
Za zapožičanie Kugoo S1 Pro ďakujeme internetovému obchodu Geekbuying.
Dubovan ivan
Kdeje možnosť tuto kolobežku kupiť pripadne kde si ju môžem objednať ďakujem.
Lukáš Lancz
Priblizne v strede prvej strany mate link na kugoos S1 a S1 pro spolu s kuponom.