Od roku 2013 prinášal japonský koncern nové smartfóny každého pol roka. Takáto stratégia sa však príliš neosvedčila, pretože spoločnosť priviedla do obrovských strát. V budúcnosti sa chce teda riadiť pravidlom, že menej je niekedy viac.
Konkurencia na trhu so smartfónmi je v súčasnosti obrovská. Predovšetkým čínski výrobcovia sa chcú presadiť na trhu s lacnými smartfónmi a sťažujú tak život ostatným spoločnostiam. Pocítil to hlavne Samsung v Ázii a uvažuje o zásadných zmenách v produktovej politike. Aj Sony zvažuje redukciu počtu svojich smartfónov, aby sa nejakým spôsobom „ozdravil“.
V roku 2014 očakáva japonský koncern stratu v hodnote 2,1 miliardy dolárov, čo je v prepočte asi 1,67 miliardy eur. Ako protiopatrenie a základ pre dosiahnutie zisku, chce Sony zoštíhliť ponuku smartfónov. Na začiatok teda nebude prinášať novú vlajkovú loď každého polroka.
V budúcnosti by sa spoločnosť chcela sústrediť napríklad na fotografickú oblasť a predovšetkým na vývoj a výrobu snímačov fotoaparátov pre smartfóny. Plán nie je vôbec nereálny, keďže je Sony už teraz významným dodávateľom snímačov, ktoré sa používajú vo väčšine smartfónov.
Odborníci predpokladajú v nasledujúcich troch rokoch pokles predaja smartfónov od Sony o 30%, no zároveň nárast odbytu snímačov o 70%. To by mohlo firme priniesť 10,1 miliardy eur.
Zdroj: go2android.de
Peter B