SK

Recenzia: 3DMark Vantage

Predstavenie nového 3DMarku býva tradične spojené s veľkým záujmom zo strany užívateľov. V pondelok 28. apríla o 15:15 stredoeurópskeho času (presne 15 minút po oficiálnom vydaní) spadol server Futuremarku a nevydržal tak nápor záujemcov. Obyčajný pondelok ? Kdeže, bol vydaný nový 3DMark Vantage. Nie je teda prekvapením, že nový 3DMark bude viacerými považovaný za ukazovateľa výkonu momentálnych aj budúcich grafických kariet. Či je to opodstatnené, alebo nie, nebudeme na tomto mieste riešiť. My sme sa pozreli bližšie na nový 3DMark Vantage, jeho pozitíva ale aj negatíva a samozrejme testy. Či dokáže splniť očakávania, čo prináša nové a viaceré detaily sa dozviete v nasledujúcej recenzii ...

Úvod

Svet 3DMarku sa bez pochýb v posledných rokoch výrazne zmenil. Zaznamenali sme vzostupy ale aj pády. Od 3DMarku 2001 po 3DMark06 sa aplikácia ukotvila v hlavách miliónoch ľudí ako benchmark grafických kariet s veľkým B. V posledných rokoch, hlavne kvôli zakomponovaniu CPU testu do celkového scóre, sa roztrhla debata o syntetickom vs. hernom test. Nechcem však veľmi odbočovať od témy.

Fínska spoločnosť Futuremark (predtým MadOnion) prinášala vždy grafické testy, ktoré posúvali myslenú latku grafickej kvality vždy vyššie. Rovnaké očakávania sa preto vkladali aj do 3DMark Vantage, ktorého predstavenie bolo už dlho len otázkou času. Pre získanie ešte väčšej sledovanosti ľudí a médií bol zavedený na Futuremark stránke aj countdown, ktorý odpočítaval zostávajúci čas do uvedenia. Pôvodne malo byť uvedenie 23. apríla, nakoniec padlo rozhodnutie ešte posunúť vydanie.


Dva roky od vydanie 3DMark 2006 bol zverejnený 3DMark Vantage. Vývojový rytmus sa tak vrátil do normálnych koľají, po tom ako 3DMark06 bol vydaný len 1 rok po 3Dmarku 2005 a predstavoval jeho vylepšenú variantu. Meno v poradí ôsmeho 3DMarku bolo taktiež dlho pred vydaním známe a orientuje sa na PCMarku - "Vantage" čo znamená "výhodný".

Nový 3DMark prináša mnoho vylepšení, ktoré ale nie sú také výrazné ako sa špekulovalo pred vydaním. Hlavná zmena je prechod na Direct3D 10 API a teda nutnosť operačného systému Microsoft Windows Vista. Všetky testy obsiahnuté v 3DMark Vantage sú úplne nové a využívajú nové funkcie API od MS v desiatej verzii. Logicky stúpli aj minimálne požiadavky.

Požiadavky na spustenie:

Minimálne požiadavky na spustenie 3DMarku Vantage sú netypicky vysoké a nie každý si ho bude môcť spustiť pre nutnosť operačného systému Windows Vista. Futuremark napriek tomu verí, že toto rozhodnutie bolo správne a umožnilo vytvorenie benchmarku pre budúcnosť.
  • Procesor:
  • minimálne: jednojadrový procesor s podporou SSE2, výkon porovnateľný s 3,2GHz Intel Pentium D
  • odporúčanie: dvojjadrový procesor s výkonom ako Core 2 Duo E6600, Athlon X2 6000+ alebo vyššie
  • Grafická karta:
  • minimálne: 256MiB VRAM a podpora D3D 10
  • odporúčanie: 512MiB VRAM a podpora D3D 10
  • Monitor:
  • minimálne: 1280x1024 rozlíšenie
  • odporúčanie: 1920x1200 rozlíšenie pre beh všetkých presetov
  • Operačná pamäť:
  • minimálne: 512 MiB
  • odporúčanie: 2 GiB
  • Pevný disk
  • 1GB voľného miesta
  • Operačný systém
  • Windows Vista so Service Pack 1

Začíname:

447 MB veľký inštalačný súbor 3DMark Vantage 1.0 si môžete stiahnuť zo zoznamu serverov na homepage Futuremark. My odporúčame nasledujúce:
Pred inštaláciou 3DMark Vantage výslovne odporúčame nainštalovať aj najnovšie grafické ovládače - GeForce 175.12 a Catalyst 8.4 s hotfixom, nakoľko spôsobujú staršie ovládače rôzne problémy - ako artefakty, spadnutie 3DMarku Vantage, nízke celkové scóre a pod.

Recenzia je zameraná hlavne na techniku za 3DMarkom, prvé dojmy s ním a rôzne postrehy. Kvôli nemožnosti zapožičať v takej krátkej dobe viaceré grafické karty a procesory sme boli nútení sa zaobísť bez väčšieho množstva výsledkov. Pokiaľ ale máte záujem sa podeliť o Váš 3DMark Vantage výsledok s nami, neváhajte a prispejte do pre tento účel vytvorenej témy v našom diskusnom fóre.




Comments (6)
Tomus
na to aby ste mohli dostat aj z trial verzie a jedneho emailu viac vysledkov staci otvorit stranku benchmark tickeru a aj ked vam stranka orbu vysledok kvoli uz minutej trialke neda, score sa na tickery objavy.
yourshadow
vdaka za tip, urcite vyskusam ked prejdem na visty :) tak snad o pol roka. No Futuremark už musel nieco vydat, ale myslim ze to fakt prehnali a tym osekaniím verzii.. smutne...
Glauko
A kde nechali podporu Direct3D 10.1 API ??? AMD/ATI ju má dokonca i S3 Graphics ju má a kto ju nemá a loboval aby
dexter
podobne to bolo aj s 2003, len tam to bolo naopak, ati malo svoje PS1,4 tuším a nv svoje PS1,1 ...
bart31
Je vidno ze to nvidia podlatila, kebyze to nedaju na DX 10,1 tak by vlastne nvidia nemala nacom ist, kedze este dx10.1 nezaviedla. 3D Mark je populárny tester, a rapidne by sa potom zvysila predajnost Ati kariet...
baqq
kedysi sa pomocou neho dal merat vykon grafickych kariet... od nastupu 8 generacie geforce sa vsak stare benchmarky stali v podstate nepouzitelne a nic nehovoriace, a presne toho isteho sa zrejme bude drzat aj tento novy,... ukaze, ake je skvele mat PhysX, ake uzasne je mat CF/SLI, ze nezalezi na vykone CPU a postaci aj lacny E6600 :) ... nezatazi ani naplno grafiku a nakoniec vyhodi skore,.... znova sa tak dozvieme zaujimave vysledky, ktore znova nekoresponduju s realitou,.... a este za to chcu aj zaplatit :) pasaz o verziach mi pripomenula, ako keby som vydal novy NOTEPAD, ktory vo verzii zadarmo moze napisat len jeden riadok textoveho suboru, ale nevie ho ulozit, v platenej verzii vie napisat 2 strany, ale nevie ulozit na disk iba zverejnit na webe, v drahsej verzii uz vie ulozit na disk, ale znova iba 1 riadok textu a v najdrahsej verzii uz vie vsetko :)
Add new comment
TOPlist