Používa Facebook mikrofóny na odpočúvanie používateľov?

 
Istá profesorka masovej komunikácie si myslí, že Facebook odpočúva svojich používateľov aby im priniesol relevantnú reklamu. Sociálna sieť tieto tvrdenia jednoznačne odmieta.

Ako ďaleko dokážu spoločnosti zájsť za účelom predávania reklamy a zvyšovania svojich príjmov? Profesorka Kelli Burns z univerzity v južnej Floride si myslí, že až tak ďaleko, že môžu odpočúvať svojich používateľov. Profesorka Burns totiž tvrdí, že Facebook používa nástroj, ktorým dokáže odpočúvať používateľov cez mikrofóny aby im následne zobrazil patričnú reklamu podľa toho o čom sa bavia. Burns dokonca tvrdí, že túto funkciu vyskúšala. Telefonovala, pričom sa bavila o určitých témach a následne sa jej na Facebooku zobrazili reklamy súvisiace s témami, o ktorých rozprávala.
 
K týmto tvrdeniam sa ihneď vyjadril aj sám Facebook, ktorý zverejnil príspevok, v ktorom rozhodne odmieta takého špekulácie. Facebook sa vyjadril, že tajne neodpočúva používateľov cez mikrofóny aby im následne zobrazil relevantnú reklamu a taktiež ich neodpočúva aby zmenil to čo vidíme v novinkách (New Feed). Reklamné spoločnosti sú schopné dodávať používateľom relevantnú reklamu založenú na záujmoch používateľa a na demografických informáciách, avšak nie cez zber audio záznamov. Spoločnosť síce môže niekedy pristupovať k mikrofónu používateľa, ale to len vtedy, keď to používateľ vyslovene Facebooku dovolí.
 
Nie je to však po prvýkrát čo sa objavili obavy z odpočúvania Facebookom. V októbri 2015 sa istý používateľ zveril na Reddit fóre s obavou o odpočúvanie nakoľko telefonoval so svojou priateľkou o zabití švába a chvíľu na to sa mu na Facebooku začali objavovať reklamy na prostriedky pre hubenie hmyzu.
 
Zdroj: gizmodo
 
Pridať nový komentár
TOPlist