Consumer Reports: Tesla by nemala používať názov Autopilot a mala by ho stiahnuť z obehu

 
Séria nedávnych nehôd Tesla automobilov, pri ktorých údajne zlyhal autopilot, spôsobila, že portál Consumer Reports žiada od Tesly aby prestala používať označenie Autopilot a vyradila ho z elektromobilov.

Hovorí sa, že aj zlá reklama je reklama, no keď vaše vozidlo za posledné týždne niekoľkokrát havaruje pričom šoféri obviňujú autopilota, nie je to zrejme najlepšia vizitka pre meno spoločnosti. Na druhú stranu však treba priznať, že v niektorých prípadoch ide o výhovorky šoférov či o ich ignorovanie faktu, že Autopilot je stále len v beta verzii a nemali by na neho 100%-ne spoliehať.
 
 
Na nehody Tesla elektromobilov však zareagoval aj renomovaný portál Consumer Reports, ktorý doslova od automobilky žiada, aby prestala používať názov Autopilot pre svoju funkciu autonómneho riadenia a vyradila túto funkciu z vozidiel kým je v beta forme. Autopilot by sa podľa portálu nemal vo vozidlách nachádzať kým Tesla neaktualizuje program tak, že bude overovať či sú ruky šoféra na volante.
 
V súvislosti s menom „Autopilot“ má Consumer Reports taktiež nejaké námietky. Tesla pri uvádzaní tejto funkcie hovorila, že Autopilot zbaví šoférov nepríjemných a potenciálne nebezpečných momentov na cestách, no zároveň musia šoféri stále venovať pozornosť jazde a ovládať vozidlo. Podľa Consumer Reports vytvára takéto vylučujúce sa tvrdenie zmätok a môže spôsobiť, že šofér nebude schopný kvôli prítomnosti Autopilota dostatočne rýchlo zareagovať.
 
Pripomíname, že v Consumer Reports sa nedávno opreli aj do Samsungu a jeho vodotesného smartfónu, ktorý však až tak vodotesný nie je.
 
Zdroj: thenextweb
 
Komentáre (4)
Karolkm
Chvala bohu ze nemaju ziadne realne pravomoci.
m2fizy
Neviem sice ako suvisi "poziadavka" o "polozenych rukach na volante" s tym ze sa sofer bude sustredit na soferovanie ? ... nelogicke ... predsa to ze mam ruky na volante ... automaticky neznamena ze sa venujem soferovaniu ... a uz vobec nie to ze som nan plne sustredeny ... ... ale az doplnia kauzulu o tom ze to bude musiet "podpisat" odtlackom prsta pred spustenim ... tak to bude krasne osetrene pre teslu ... ak sa uz neaky debil znova zabije tesla z toho b ude krasne von. A o jedneho dementa bude menej ... WIN FOR ALL !
CoSiYak?
ten otlacok je na co? aby si nahodov za volan nesadol ini robot z aplikaciou sofer?
m2fizy
No jednoducho na to, aby tesla po naslednej nehode bola "pravne" osetrena proti "pouzitiu autopilota", ked dement nesoferuje ale sleduje DVD a pouziva pritom autopilota. A ten odtlacok bude jednoducho na to aby to tesla mala "podpisane" priamo od majitela vozidla v tom ktorom konkretnom pripade ... pretoze inac by sa autopilot zapnut nedal = spusti sa iba po podpise od majitela = musel si precitat vsetky varovania a suhlasit s nimi pred zapnutim autopilota (aj upozornenie typu autopilot je LEN V BETE ... JE POTREBNE HO POCAS POUZIVANIA NEUSTALE KONTROLOVAT). Na to ten otacok prsta = podpis a suhlas s varovanim pred spustenim samotneho systemu autopilota.
Pridať nový komentár
TOPlist