Radi pozeráte YouTube cez smart televízor? Po tomto už asi nebudete.
Existuje veľa ľudí, ktorí radi pozerajú videá cez platformu YouTube na smart televízoroch. Lenže platforma našla nový spôsob, ako zarobiť viac na reklame. Na nedávnom podujatí - YouTube Broadcast spoločnosť oznámila, že chystá pre smart televízory nepreskočiteľné 30 sekundové reklamy. V podstate pôjde len o menšiu aktualizáciu, nakoľko platforma už púšťa pred videami dve 15 sekundové reklamy. Tieto reklamné spoty by sa mali zobrazovať hlavne v rámci služby YouTube Select, ktorá sa zameriava na 5 percent najsledovanejších videí na platforme.
Medzi ďalšiu "príjemnú" novinku patrí testovanie funkcie "Pause Experiences". To znamená, že ak pozastavíte vami sledované video, zobrazí sa reklama. Nie je sa čomu diviť, že spoločnosť tak veľmi "tlačí" na reklamu. Len za minulý rok sa platforme podarilo vygenerovať zisk 29,2 miliardy dolárov (približne 27 002 700 000 eur). Rok predtým bol zisk firmy vo výške 28,8 miliardy dolárov (približne 26 630 208 000 eur). Tieto čísla predstavujú približne 11-percent ročného zisku spoločnosti a to aj napriek prepadu trhu s on-line reklamou.
Spoločnosť Google je pravdepodobne ochotná urobiť čokoľvek pre zisk. Otázkou je, dokedy to budú používatelia služieb spoločnosti ochotní tolerovať. Dátum zavedenia 30 sekundových reklám je zatiaľ neznámy.
Pridať nový komentár