Doba predplatenia si doplnkovej výbavy v automobiloch sa blíži!

S poklesom predaja automobilov počas pandémie hľadajú automobilky nové spôsoby príjmu.

Samozrejme, myšlienka "predplatenia si" služby výbavy rezonuje vo svete automobilizmu už pár rokov, ale vďaka pandémii začína tento nápad dostávať reálnejšie kontúry. Koronavírus, či chceme alebo nie, zasiahol tvrdo do životov a aj do príjmov rodín a jednotlivcov, čo ovplyvnilo aj svet automobilového priemyslu. Rast predaja automobilov sa utlmil a spoločnosti už toľko nezarábajú, nakoľko kúpna sila ľudí je relatívne ochromená.

V určitej podobne už predplatné v automobiloch existuje. Za všetky možnosti stačí spomenúť aktualizácie mapových podkladov pre integrovanú navigáciu. Výrobca vám na pár rokov ponúkne bezplatnú aktualizáciu, ale po jej uplynutí si už musíte zaplatiť za nové mapy, aby ste vedeli spoľahlivo docestovať tam, kam potrebujete. Tentokrát by mali byť kroky v tejto sfére odvážnejšie. Napríklad Mercedes vám môže predplatiť autentické zvuky automobilov vo svojich elektromobiloch. Prípadne automobilová spoločnosť Tesla vám môže pomocou OTA aktualizácie odomknúť väčšiu kapacitu batérie, čím sa vám samozrejme zvýši aj dojazd. Niektoré automobilové spoločnosti zašli ďalej a napríklad Volvo vám dovolí si predplatiť automobil v plnej výbave. Platíte si už potom len pohonné hmoty. Automobilka Porsche tento koncept rozvinula ešte ďalej a môžete v cene predplatného striedať rôzne automobily tohto výrobcu.

Je očividné, že jednotlivé automobilové spoločnosti hľadajú cesty, ako generovať zisk aj napriek slabým predajom a pravdepodobne sa musíme pripraviť na novú éru, kedy si napríklad kúpite automobil v plnej výbave, ale za využívanie jednotlivých funkcií si priplatíte. Na druhej strane sa dá predpokladať, že jazdené automobily dostanú ďalší dôvod zotrvania na cestách.

Zdroj: NBCNews,

Pridať nový komentár
TOPlist