Brave ide proti Googlu

Internetový prehliadač Brave ide proti Googlu a jeho vyhľadávaniu.

Prehliadaču Brave sa podarilo kúpiť Tailcat, ktorý vyvinula spoločnosť Cliqz, pričom ide o dcérsku spoločnosť nemeckej firmy Hubert Burda Media. Samotný Tailcat sa dostal na svetlo sveta len minulý rok. Prehliadač má zobrazovať výsledky vyhľadávania bez potreby založenia si konta, prípadne prihlásenia sa do tejto služby. Podmienky samotného obchodu nie sú známe, ale spoločnosť stojaca za vyhľadávačom sa stala akcionárom prehliadača Brave.

Brave Search, premenovaný Tailcat chce konkurovať prehliadaču od Google, bohužiaľ aktuálne nemá taký index, akým disponuje najpoužívanejší vyhľadávač. Brave sa bude snažiť doplniť index o nové výsledky, vďaka algoritmom hodnotiacim relevantnosť a anonymným údajom od používateľov prehliadaču. Bohužiaľ to nebude mať ľahké, keďže Google je aktuálne najpoužívanejší vyhľadávač, ktorý ovláda až 90 percent trhu. Tesne za ním je s takmer troma percentami vyhľadávač Bing od spoločnosti Microsoft, potom nasleduje Yahoo! Search, DuckDuckGo a StartPage.

Brave sa spolieha na to, že získa na svoju stranu veľa užívateľov vďaka tomu, že im platí za zobrazovanie reklám. Vďaka systému Brave Rewards dostane používateľ 70 percent a Brave "len" 30 percent z príjmu z reklám. Prehliadač sa zároveň môže pýšiť aj rýchlym rastom, kedy od svojho vzniku v roku 2016 získal už 50 miliónov užívateľov.

Zdroj: Cnet,

Pridať nový komentár
TOPlist