Automobilka chcela získať ďalšie financie z predplatného, plán nevyšiel.
Nemecká automobilová spoločnosť BMW minulý rok predstavila predplatné za využívanie niektorých funkcií vo svojich automobiloch. Výrobca prémiových áut vyvolal pomerne veľkú vlnu odporu voči tomuto plánu. Firma totiž v rámci niektorých trhoch zaviedla možnosť mesačne si platiť za vyhrievanie sedadiel, pravdepodobne aj volantu. Predplatné bolo v priemere 18 dolárov za mesiac (približne 17 eur), no napriek tomu sa túto "úžasnú" výhodu rozhodla väčšina zákazníkov nevyužiť, nakoľko neboli ochotní platiť za niečo, čo už majú vo svojich automobiloch zakomponované. Nevideli dôvod dotovať automobilovú spoločnosť viackrát, než je treba (autorizované servisy predsa len tiež nie sú lacná záležitosť). Vďaka nezáujmu o extra službu, prišlo vedenie automobilovej spoločnosti s iným nápadom, ako získať extra financie z vrecák svojich zákazníkov.
Člen predstavenstva spoločnosti BMW - Pieter Nota sa k problému vyjadril tak, že automobilka sa zameria na ponúkanie platených sofvérových služieb. Medzi také služby patrí napríklad - parkovací asistent, alebo asistent pri jazde. Podľa Nota bude táto forma služby zákazníkmi akceptovanejšia, než pôvodný plán. K tomu člen predstavenstva dodal, že zákazníci sa vyjadrili, že nemajú ochotu platiť za niečo dvakrát. To podľa Notu nie je v skutočnosti pravda, ale napriek tomu sa rozhodli túto formu služby zastaviť. Nota dodal, že nová služba bude pravdepodobne akceptovanejšia, nakoľko je podobná napríklad streamovacím platformám, kde si platíte za požičanie filmu. Toto oznámenie prišlo len tesne pred začiatkom tohtoročnej zimy.
Zdroj: Engadget,
Pridať nový komentár