ACELL: lietadlo s nulovými emisiami od Rolls-Royce

Rolls-Royce pracuje na najrýchlejšom jednomiestnom lietadle na svete poháňanom výhradne elektrinou. Teda na stroji s nulovými emisiami. Cieľom je dosiahnuť rýchlosť 300 míľ za hodinu (482,8 km/h).

Lietadlo pomenované ACELL by malo začať lietať už v tomto, práve  sa  začínajúcom, roku 2020. Tlačová správa k uvedeniu uvádza ako termín neskorú jar 2020. Celý projekt je spoluprácou Rolls-Royce s britskými firmami YASA a Electroflight, za podpory britskej vlády. Základné charakteristiky lietadla zhŕňa nasledujúca infografika.


Credit: Rolls-Royce

Na jedno nabitie by lietadlo malo mať dolet 200 míľ (321,9 km). Napájanie zabezpečuje balík 6000 batérii dodávajúcich napätie 750V pri efektívnosti 90 percent. Elektromotor je navrhnutý a vyrobený YASA a dosahuje výkon päťsto koní .   

Matheu Parr, projektový manažér ACCEL z Rolls-Royce hovorí "Toto lietadlo bude poháňané najmodernejším elektrickým systémom a najvýkonnejšou batériou, aká bola kedy pre lietadlá vyrobená.

Aby sa zaistila sústavná bezpečnosť a vysoký výkon, senzory zhromažďujú informácie počas letu z viac ako 20 000 miestach na hnacom ústrojenstve každú sekundu. Meria sa napätie, teplota a všeobecné parametre výkonu batérie.

Paul Stein, CTO Rolls-Royce pre magazín Business Insider povedal "Veríme, že čistý elektrický, alebo úplne elektrický pohon, bude v dohľadnej budúcnosti poháňať menšie lietadlá - zatiaľ čo väčšie lietadlá sa budú spoliehať na hybridné elektrické riešenia, ktoré kombinujú elektrifikáciu s vývojom plynovej turbíny".

ACCEL si môžete prezrieť na nasledujúcom videu. Ďalšie jeho videá nájdete na tejto Vimeo stránke.

Roll-Royce | ACCEL from Rolls-Royce on Vimeo.

Zdroj: www.rolls-royce.com, Tlačová správa k uvedeniu ACELL lietadlawww.businessinsider.com

Komentáre (10)
Karolkm

balík 6000 batérii dodávajúcich napätie 750V pri efektívnosti 90 percent
Vypovedna hodnota na bode mrazu. Udaj o kapacite alebo type baterii nic. 90% je myslenych ako?

MQ

Skor, ako zacnes kritizovat, tak si precitaj originalny clanok.
Nikde sa nepise o bateriach viac, ako tu bolo spomenute.
No a ked to do clanku neda povodny autor, dokonca jeden z konstrukterov lietadla, tak odkial maju mat tie informacie tunajsi redaktori?!
Si to maju vycucat z prsta, alebo vymysliet, len aby ukojili tvoju zvedavost?
Sorry, ale tato cast zoznamu neparti a dufam, ze ani nebude patrit bulvarnym spravam.
.
Ale ak za nieco stojis, tak zvladni konkurz do RR, konkretne do sekcie vyroby toho elektro cmeliaka a mozes nas tu ohurovat informaciami z prvej ruky.

Karolkm

Autor mohol aspon utrusit poznanku k tym neuplnym udajom, ktore su same osebe k nicomu.

Milan

Máte pravdu. V poslednej dobe je zmyslu plných technických informácií čoraz menej, nehovoriac už o technických detailoch a princípoch.

Jejo

Fakt je toto buducnost.Velmi smutne

Karolkm

Svoje miesto si to najde, ale to neznamena ze cely letecky priemysel prejde z kerozinu na el. vrtule... asi ako vzducholode. Su, ale skor ako atrakcia. Aj ked som pocul ze ich chcu pouzivat na prepravu nadrozmerneho nakladu.

PIETRO WALTZMAN

nulove emisie!!!
prosim, dajte vediet, ked bude elektrina s nulovou emisnou...
PRE BOHA sa zobudte... a OPRAVTE SI NADPIS

Voôt

Na jeden liter benzinu je treba 1,2 kWh elektriny. Tak naj daj vediet aj ty, kedy bude ta elektrina s nulovou emisiou...

Volt

Na jeden liter benzinu je treba 1,2 kWh elektriny. Tak naj daj vediet aj ty, kedy bude ta elektrina s nulovou emisiou...

visitorba

hmm, len tie vypálené batérie - čo s nimi?

Pridať nový komentár
TOPlist