Hyundai Tucson plug-in hybrid – perfektný plug-in hybrid so skvelým dojazdom

Tucson patrí k najpredávanejším modelom tejto kórejskej značky na Slovensku a popravde nie je sa čomu čudovať. Hyundai perfektne trafil cenu Tucsona a oslovil tak široké publikum potenciálnych zákazníkov. Jeden zo svojich bestsellerov Hyundai vylepšil a na trh sa dostáva nový Tucson – okrem klasickej verzii je tu aj hybrid, či plug-in hybrid. Práve na posledne menovaný som sa bližšie pozrel.

 

Dizajn


Predošlá generácia Tucson nevyzerala zle ale popravde vás „nezdvihla zo stoličky“. Svojim dizajnom zapadol medzi ostatné autá a možno aj vďaka tomu, že ich je na našich cestách toľko, si ho už ani poriadne nevšimnete. Lenže nová generácia Tucson je úplne iná...Dizajnom sa Hyundai vyšvihol do úplne inej ligy ako s predošlým modelom. Na novom Tucsone je zmenené úplne všetko. Od bočnej línii, predných anjelských svetiel až po zadné piate dvere. Je jedno z ktorého uhla sa na novinku pozeráte – toto auto má rozhodne čo to do seba.

 


Prednej časti dominujú spomínané anjelské svetlá – je to síce prvok, ktorý sa nebude páčiť každému (počas testu som sa pýtal ľudí na názor a výsledok bol asi tak 75:25 v prospech tých, ktorým sa svetlá páčili), avšak Tucsonu dodáva niečo navyše, čo u iných áut nenájdete.
Bočná línia je perfektná, k „dokonalosti“ možno chýbajú mierne nafúknuté bočné dvere...Túto líniu si lepšie uvedomíte na bielej farbe ako na niektorých tmavých farbách.
Na zadnú časť sa pozerá rovnako dobre ako na tú prednú – Hyundai šikovne schoval svoje logo do zadného skla a spojil líniu zadných svetiel. Hrboľatý vystupujúci spodok spolu s dvojitou koncovkou výfuku dodáva Tucsonu športový nádych.

 

 


Z pohľadu vodiča


Rukami mi už prešlo viacero áut a zvyknúť si na nové rozloženie ovládacích prvkov, či výhľad je proste každým autom jednoduchšie. Je však pravda, že na niektoré autá si zvykám zopár dní, pokým sa v nich cítim naozaj komfortne (aj na športovú jazdu). S Tucson bolo toto úplne iné a už po prvom nasadnutí som vedel, že toto auto mi sedí úplne skvelo. Ťažko sa to popisuje ale nejak všetko bolo na správnom mieste, všetko bolo dobre na dosah a celkový pocit z auta bol veľmi dobrý.

 

Jediné, čo mi trochu vadilo bol nižšie položený displej infotainmentu – ten je síce dobre natočený na šoféra ale výškovo mohol byť zdvihnutý o niečo viac (aj keď by tým pádom vystupoval z palubnej dosky, čo asi dizajnéri príliš nechceli).

 


Klasickú prevodovú páku u Tucson nehľadajte, tá bola prenesená do 4 tlačidiel: P/R/N/D. Ovládanie auta je doplnené o zmenu jazdných režimov, terénu a zmenu medzi normálnym a športovým režimom zase nájdete medzi týmito tlačidlami. Toto je pre vodiča dostupné celkom dobre. Na umiestnenie ovládania vyhrievania/chladenia sedadiel, či brzdenie dole kopcom som si príliš nezvykol – celý tento panel je zahnutý smerom dole. Ak sa do terénu nevydáte, najpoužívanejším tlačidlom ostane EV/HEV na zmenu automatického/hybridného alebo elektrického režimu. 

 

 


Výkon, dojazd


Pod kapotou nového Tucson sa schováva benzínový motor 1.6 GDi (výkon 180k), ktorý spolu s elektromotorom poskytuje systémový výkon až 265 koní (elektro motor má výkon 90k). Takýto výkon zabezpečí, že sa 2,2t Tucson plug-in hybrid dostane na 100 km/h za 8,1 sekundy. Tento výkon máte k dispozícii vždy, nakoľko sa batéria nedá minúť na 0%. Tucson sám prepne na benzínový pohon v momente keď batéria klesne na 10-14% pri vyšších rýchlostiach, v meste a pri rýchlostiach do 60 km/h sa pohybovalo toto číslo na úrovni 7%. Následne sa Tucson prepne do hybridného režimu a batériu priebežne nabíja ako klasický hybrid.
2,2 tony, výkon 265 koní...Spotreba? Jedným slovom vynikajúca.

 


Na batériu dokážete s Tucsonom prejsť 59 kilometrov (aj keď s ním vybehnete na diaľnicu), čo je na plug-in SUV vynikajúce číslo. Hyundai tvrdí, že je dojazd podľa normy WLTP 62 kilometrov, takže celkom blízko...
Bez nabíjanie a čisto na benzínový motor počítajte so spotrebou do 8 litrov. Pri normálnej jazde v meste a na diaľnici sa mi ustálila spotreba na 7,1 l/100 kilometrov.
Keď však k nabíjaniu pristúpite svedomito, odvďačí sa vám Tucson so spotrebou na hranici 5 litrov. Po týždni kedy som najazdil cez 600 kilometrov mi ukazoval Tucson spotrebu 5.1 l/100 kilometrov. Z predošlých 4000 kilometrov ukazoval palubný počítač dokonca priemernú spotrebu 4,4 litra (neviem však povedať ako sa s nim jazdilo). Čísla sú to však naozaj naozaj dobré.
To, čo sa mi na logike auta nepáčilo je správanie hybridného systému na diaľnici. Keď som Tucson prepol do tohto režimu, auto takmer nevyužívalo batériu aj keď bola nabitá na 97%. Jednoducho batériu využívalo doslova v sekundových intervaloch a preferovalo nabíjanie pred jej spotrebou.

 

 

Na domáce nabíjanie používame prenosnú nabíjačku Ejoin. Týmto sa zároveň Ejoin chceme poďakovať za spoluprácu.

 

 


Záver


Hyundai Tucson plug-in hybrid je v každom smere vydarené auto, ktoré ponúka posádke komfort aj na dlhé cesty, pohon 4x4 (HTRAC), skvelý dojazd na elektrickú energiu a skvelý dizajn, ktorý nie je opozeraný. Napriek batériám a elektromotoru, Hyundai nemusel príliš osekať batožinový priestor a vo finále dostávate 558l priestoru, čo by malo vystačiť štvorčlennej rodine bez problémov.

 

 


Tucson je po dlhom čase auto, ktoré mi sadlo na jednotku a je jedno o ktorej oblasti sa bavíme – komfort, jazdné vlastnosti, dizajn... Osobne dávam tomuto auto palec hore a sám si ho radím do svojho zoznamu áut o ktoré mám záujem, zatiaľ na prvé miesto...

 

Za zapožičanie Hyundai Tucson plug-in hybrid ďakujeme spoločnosti Hyundai.

Komentáre (3)
hybrid

Mám z týchto plugin hybridov stále voľajaký zmiešaný pocit. Hlavne by sa mala pre reálne porovnanie s inými automobilmi stanoviť metodika, kde by sa uvádzala nie len spotreba benzínu, ale cena benzínu + elektriky na 100km. Povedzme 5l benzínu za 7,5€ + 10kWh za 1,50€, čiže spotreba 9€/100km. To už sa dá porovnať s naftou, kde by to zodpovedalo cca 6,5l/100km (6,5lnafty dnes stojí cca 9€). Takto sa tvárime, že to má krásnu spotrebu 5,1l/100km, ale zabúdame, že aj tú elektriku treba vyrobiť a zaplatiť. A pozor na elektriku, kde auto ukazuje spotrebu 10kWh je potrebné počítať so stratou pri nabíjaní 10-30%, takže zaplatiť je potrebné 11-13kWh a tá cena je extrémne variabilná (lacný tarif doma verzus drahá rýchlonabíjačka).

Boris

Pán autor článku by sa mal trochu spamätať a prečítať si správny názov auta z fotky piatych dverí , alebo stačí navštíviť stránku hyundai.sk kde je ten názov uvedený správne .

Lukáš Lancz

Dakujem za upozornenie, ano stala sa chybicka...

Pridať nový komentár
TOPlist