Vyskúšal som beta verziu World of Warships

World of Warships je fanúšikmi žánru dlho očakávaná námorná MMO od Wargaming.net. V marci sa dostala do uzatvoreného beta testovania, vďaka čomu som dostal príležitosť si ju vyskúšať...


World of Warships - základné informácie

  • Čo je to za hra? námorná bojová MMO, aktuálne v uzatvorenom beta teste (CBT).
  • Testovaná verzia? 0.3.0.
  • Lokalizácia? Česká.
  • Najväčšia konkurencia? Nevydané námorné bitky vo WarThunder.
  • Cena? Free-to-play.
  • Engine? BigWorld.
  • Dátum vydania? koncom roka 2015.
  • Vývojárske štúdio? Lesta Studios (Wargaming).
  • Vydavateľ? Wargaming.net.

Plán Wargamingu dobyť zem, vzduch a vodu trojicou masívnych multiplayer online hier (MMO) je už dlhšie známy. Prvá a zatiaľ najúspešnejšia je World of Tanks. Či sa podarí World of Warships dobyť vodu, v čom je hra podobná a v čom výnimočná, sa pokúsim zistiť v nasledujúcom článku.

Spoločných vlastností s dvoma predchádzajúcimi hrami je veľa. Všetko sú to MMO free-to-play bojové hry od jedného vydavateľa, ktoré chcú osloviť čo najviac hráčov. Preto má vojenská technika body života a veľkosť poškodenia, presnosť streľby podliehajú do určitej miery náhode (generátoru náhodných čísel = RNG). Cieľom každej bitky je buď zničiť súpera alebo zabrať základňu, prípadne základne. Aktualizáciami sa hry neustále menia a vylepšujú. Do konca životnosti sa preto nedá hovoriť o finálnej podobe.

Zbieranie kreditov a bodov skúseností pre dosiahnutie vyššej úrovne, spolu so systémom vylepšení a trénovaním posádky má za cieľ udržať hráča dlhé hodiny pri hre. Režimom bojov hráčov proti hráčom (PvP) sú „náhodné bitky“. Ako napovedá názov, herný režim, mapa, hráči a jednotlivé lode sú náhodné. Kvôli tomu je každá bitka iná. Maximálne 30 hráčov rozdelených do dvoch tímov (15 proti 15) bojuje v týchto až 20 minútových bitkách. Nemusíte hrať iba samostatne. Môžete vytvoriť divíziu a hrať až s dvoma kamarátmi v rovnakej bitke. Zatiaľ platí pravidlo, že môžete bojovať proti lodiam, ktoré sú o maximálne o tri úrovne vyššie. Primárne sa však hra (presnejšie „matchmaker“) snaží vytvoriť bitky s rozptylom dvoch úrovní. Ďalšie informácie o hre nájdete na oficiálnej stránke alebo Youtube kanály.

World of Warships - úvod do lodičiek

Do samotnej hry som sa dostal pomocou launcher aplikácie vo veľmi povedomom vzhľade. Zobrazuje aktuálne novinky a stará sa o automatické aktualizovanie hry. Nasledovala prihlasovacia obrazovka v modernejšom dizajne ako majú ostatné online hry od Wargamingu. Animované pozadie s možnosťou zastavenia, pôsobí o dosť atraktívnejšie ako statické obrázky. Jedinú výhradu mám voči veľmi hlasnej hudbe, ktorá sa dá stíšiť až po prihlásení. Som v garáži, ehm, prístave. Pôsobí priestranne a spôsobuje zatiaľ počuteľnú reakciu ventilátora mojej grafickej karty. Rozloženie grafického rozhrania je dobre známe, znovu však zanecháva modernejší a ucelenejší dojem.

Vybral som si jednu z dvoch lodí ktoré som mal v prístave a hneď som sa chcel pustiť do „náhodnej bitky“. Nebolo to však možné, lebo môj účet bol tier 1. Až s druhou úrovňou je možné hrať náhodné bitky proti iným hráčom (PvP). Dovtedy sú dostupné iba „kooperatívne“ bitky hráčov proti umelej inteligencii (PvE), slúžiace ako tutorial. Ten bude pridaný nasledujúcou aktualizáciou. Celkovo je zatiaľ dostupných šesť úrovní účtu. Každá úroveň odomyká špecifické možnosti, pričom je potrebné nazbierať určitý počet bodov skúsenosti (EXP) pre postup na vyššiu úroveň.

Body skúsenosti sú jedna z troch základných mien v hre. Okrem toho sú to ešte kredity a zlato (dočasne nazývané „žetóny“). Body skúsenosti a kredity získavate po každej bitky, vo výške adekvátnej k vášmu výkonu. Detailné informácie ako ste sa podieľali na bitke sa zobrazia na jej konci. Jednotlivé úspechy sa zobrazujú tiež počas hry v pravom hornom rohu v podobe odznakov. Tento systém bol prevzatý z konzol.

Zlato je prémiová mena a musí sa kúpiť za skutočné peniaze. Umožňuje kúpu prémiových prvkov, dovoľujúcich rýchlejšie napredovanie v hre. Najčastejšie je to prémiový účet, dostávajúci 50% viac bodov skúsenosti a kreditov po hre ako obyčajný účet. Ďalšie prémiové prvky vo World of Warships sú zatiaľ prémiové lode, zakúpenie ďalšieho miesta v prístave, skúsenejšieho kapitán s 3 bodmi zručnosti, odmontovanie vybavenia a konverzia bodov skúsenosti na voľné body skúsenosti.

Komentáre (3)
.:)
len skoda ze vsetky torpeda mauju "barlicku" teda navod kam vystrelit torpeda na zamerany ciel, a pokial si to fakt ze nevsimne, co sa stane celkom lahko, tak je pomerne isty zasah. treba si vsimnut ten "sivy vyrez" pri miereni torpedom. takto sa stavaju torpeda velmi lahko pouzitelne a zneuzitelne, hlavne pri torpedovacich lodiach, teda tie najmensie co maju torped po... strasne vela :)
Miro123
Samozrejme že World of Warships je menej dynamické a akčné. Od začiatku je nasmerované na strategické myslenie. Opakom je World of Warplanes, ktoré je až na arkádovej úrovni. No a niekde uprostred je World of Tanks. Je skvelé obdivovať stroj desiatej úrovne ;-) Hrám World of Tanks už dlhšiu dobu (niečo cez 2 roky), ale stale som na max. deviatej úrovni, pretože to žerie čas a kto má aj sociálny život, isto to pochopí :-)
pltergeist
Ako hrac s pristupom do CBT by som chcel upresnit par informacii z clanku. Otvoreny beta test isto nezacne v Maji. Momentalne nie je urceny ziadny oficialny datum zaciatku OBT, ale predpoklada sa, ze to nebude skor ako za 2 mesiace. Zaujemcovia o hru sa do CBT mozu dostat bud po ziskani kluca alebo po zakupeni niektorej z premiovych lodi v premiovom obchode. Momentalne su na vyber level 4 Japonsky kriznik, level 5 Sovietsky torpedoborec a level 7 Americky torpedoberec. Co sa tyka samotnej hry, tak podla mojho nazoru torpedo nie su OP. Na nizkych leveloch to moze obcas tak pripadat, ale na vyssich je velmi lahke sa im vyhnut. Skutocne nebezpecne su iba torpeda odpalene z malych vzdialenosti (pod 6 km), ktore ale vystavuju utociacu lod velkemu riziku, nakolko sa stava lahkym cielom a dostava sa aj na dosah sekundarnych diel . Co sa tyka pomoci pri zameriavani torped, tak ta je potrebna – bez nej by boli niektore triedy lodi prakticky nehratelne (hlavne japonske torpedoborce). Torpeda su jedinou zbranou , ktora dava torpedoborcom sancu na poskodenie alebo znicenie vacsich lodi. System viditelnost tu funguje o nieco inak ako vo WOT. Kazda lod ma parametre vlastnej viditelnosti ktore urcuju od akej vdialenosti ju super alebo lietadlo dokaze zbadat. Toto je fixna hodnota, na ktoru nema dohlad supera ziadny vplyv. Napriklad ak ma lod parameter viditelnosti 6km, tak pokym sa nepriblizi k superovi na menej ako 6km, ten ju nebude ju vidiet. Toto ale plati, len pokym lod nepouziva svoje dela. Kazdy vystrel viditelnost lode vyrazne zvysi. Lode su viditelne iba ak na ne existuje priama linia pohladu. Jednotlive triedy lodi sa medzi narodmi dost lisia a moju aj mierne odlisne styli hrania. Hlavne to plati pre torpedoboce: Japosnke torpedoborce maju silne torpeda s dlhym dosahom, ale velmy zle dela . Specializuju na utoky torpedami na vacsie lode zo vzdialenosti, z akej ich super este nemoze vidiet. Americke torpedoborce maju velmy dobre dela, ale ich torpeda maju iba kratky dosah. Jedna sa skor o delove clny, ktore sa specializuju na boj proti inym torpedoborcom a prepadom zo zalohy.
Pridať nový komentár
TOPlist