Tesla pre hurikán zväčšuje batériu

Tesla pre hurikán na Floride zväčšuje batériu. 

To, že sú Tesly a ich dojazd, resp. kapacita batérie obmedzované sa už dlhšie predpokladalo, teda do momentu, kým automobilka nespustila možnosť dokúpenia väčšej batérie. Automobilka teraz pristúpila k zvláštnemu ale z marketingového hľadiska dokonalému počinu.

Hurikán Irma zmieta Floridu a množstvo ľudí je evakuovaných. Tesla preto odomyká Modely S/X vo verzii 60/60D na 75kWh (z 60kWh). Pripomíname, že tento model sa už nepredáva. Odomknutie batérie pridáva na dojazde asi 50 kilometrov, čo nie je vôbec zanedbateľné. Tesla už potvrdila, že odomknutie sa týka aj 70kWh verzie. Ak ste si mysleli, že automobilka navyšuje kapacitu natrvalo, ste na omyle. Väčšie batériu si môžu používatelia užiť až do 16. septembra. Či sa týka aj miestnych vozidiel nie je jasné. 

Zdroj: Techspot

Komentáre (15)
Flarion
Veľmi trápny počin. Vláčite v aute veľký akumulátor z ktorého nemôžete čerpať energiu, dovolia Vám to až vtedy keď ide o život. Tesla si môže s VW ruky podať. Podvod ako podvod.
AmOK
Softverovo nastavili li-ionkam nizsie vypinacie napatie (cut-off voltage), cim zvysili vyuzitelnu kapacitu, ale zaroven zhorsili zivotnost baterii. Preto, to logicky zapli na obmedzeny cas. Pripadne im aj zvysili napatie na 4,05-4,1V. Netusim kolko maju v Tesle nastavene standardne, ci 3,9 alebo 4,00V... +25% kapacity sa takymito hardcore upravami z kultivovane udrziavanej li-ionky ziskat urcite da, ale po trvalom tuningu by asi netuzil nikto. IMO Moja teoria ovsem nevyvracia tvoju. Klamu komplet vsetci, to je fakt. Len niektori niekoho nastvali, tak sa im na to uplnou nahodou prislo.. ;)
Flarion
Znie to logicky, ale to by boli zvýšili dojazd aj u 75 kW batérie (veď hurikán :) ) ale tam zrejme nebol z čoho pridať....
Pjetro de
Ano mas pravdu, v 60 kwh/70 kwh autach aj 75 kwh autach je fyzicky stale a jedna ta ista bateria - a sice 75 kwh a v nizsich modeloch aut je softverovo obmezena kapacita z coho logicky vyplyva ze v pripade 60 a 70 kwh kapacitu na 75 kwh navysit islo, ale v pripade 75 kwh uz navysit kapacitu neslo, pretoze tam bola bateria vyuzivana naplno. Ved nieco podobne robil aj sumsung pred rokom v ere vybuchujucich note7, aktualizaciami softverovo obmedzoval kapacity na 60%, neskor na 40% a neskor softverovo zabezpecil ze sa bateria v note7 uz nebala vobec nabijat. Vzdy a vsade je nieco deaktivovane spamataj sa, ocividne je to aj v kremikovych cipov. Aj do neba chvaleny vyrobca CPU a technologicky lider Intel ktory vyzaba aj monstrozne mnohojadrove cipy ako monolyty. Bolo by naivne a prilis idealisticke mysliet si, ze Intel vyraba absolutne vsetky cipy z uplne hotovych a plne funkcnych monolytov, na 100% funkcnych a s 0% odpadom. Intel vyraba TRI typy monolytov: 8-, 18- a 28-jadrave. Z coho sa vyrabali/vyrabaju 6- a 8- jadrove HEDT CPU? No predsa z 8-jadroveho monotytu. Z coho dnesne/buduce 10-12-14-16-18-jadrove Ci9? No predsa z 18-jadroveho monolytu, kedze vsetky 10-12-14-16-jadrove cipy su defacto nepodarky toho 18-jadroveho monolytu. No a samozrejme vieme aj ako Intel vyraba svoje 20-22-24-26-28-jadrove Xeony, predsa z 28-jadroveho monolytu kde tiez existuju nepodarky. Hadam si si nemyslel ze intel ma pre kazdy 2-4-6-8-10-12-14-16-18-20-22-24-26-28-jadrovy CPU (ako aj 2-4-6-jadrove APU) jedinecny a separovany a na 100% funkcny monolyt. A to mas byt akoze nastvany ked si dnes kupis 10-12-jadrovy a v buducnsoti 14-16- jadrovy Intel za 1500 € a v skutocnosti je to 18-jadrovy CPU, iba su zvysne jadra povypinane?
AmOK
Ano 60-70-75 maju rovnaky pocet clankov, ale 85-ka uz nie. Nebolo by ekonomicke ladit koli zmene rozlozenia hmotnosti 3 podvozky a vyrabat 3 rozne elektroniky. Je mozne, ze sa im ani neoplati na jednej linke vyrabat 3 rozne akupacky, tak to obmedzili len cez sw a su zas o chlp slavnejsi. :D "Hughes broke down the cell counts in each pack: Tesla’s “85” kWh pack consists of 16 modules of 444 cells for 7,104 total cells. Tesla’s “60” kWh pack consists of 14 modules of 384 cells for 5,376 total cells." https://electrek.co/2016/02/03/tesla-battery-tear-down-85-kwh/ Tesla 100kWh pack ma 8256 clankov... A s tou svoju intelofobiou a poucovanim uz fakt zacinas byt trapny, skor ty s tym nieco rob.. Netusim naco do debaty o Tesle tahas vytaznost die waferov Intelu, ako keby vsetci ostatni (AMD, Nvidia, atd..) fungovali inac. To pisem ako zaryty fanda AMD. Od 386 DX 33MHz a az po Phenoma x3 @ x4 boli vsetky moje modnute, alebo odomknute cpu od Advanced Micro Devices. Zial prisiel bulldozer, tak u mna doziva Ivy Bridge, ktory 100%-ne vystrieda odladeny Ryzen. :) Kto chce vediet, co je zac Intel, to davno vie. Tak uz si vazne daj s tymi srdcovymi vylevmi pohov. Pre zaciatok aspon v debate o autach. Dik edit: Ten pruser Samsungu taktiez absolutne s temou nesuvisi, resp. priklad od veci. Tesla tou upravou nic neplata, na rozdiel od korejcov.
Pjetro de
ano pri vyrobe cipov to tak robia vsetci vyrobcovia a je to uplne logicke, efektivne a ekonomicke a iba blazon by to nerobil priklad so sumsungom imho s vecou suvisel, kedze tam islo presne o to iste: softverovo regulovat kapacitu baterie ... troska sirsi kontext do toho preboha ... je jedno si smerom dole alebo hore a je jedno ci to bolo gesto zdvorilosti alebo zehlenie priekaku ... ide o to co sa dialo technologicky
AmOK
Suhlasim Flarion (trosku som pogooglil). Nie je ako pridat. 60-70-75ky maju rovnaky pocet clankov, ale aj iny vykon elektromotora a hlavne inu cenu vozidla. Co z toho vyplyva? Podvod? Preco? Lebo za menej penazi mas menej muziky? Mas slobodu vyberu. Na druhej strane "podtaktovana" 60-ka ti bude sluzit dlhsie, ako plne vyuzita 75-ka a pritom ta stala menej penazi. A ak sa majitel 60-ky rozhodne pre upgrade baterie, tak ani nemusi do servisu.. S WW by som to nezrovnaval. Predavali eko motor, ktory bol eko a tvaril sa usporne len na stk. Skor by som to prirovnal k nacipovanemu motoru na ktorom ale vyrobca a konstrukter auta nema uz zisk ani cent. Zarobia ini. V tomto pripade 1:0 pre Teslu. Je to ako Intel, ktory spomenul Pjetro de, ktory skusal pytat 50 dolarov za odomknutie lacnejsieho cpu.. To mi nevadilo (aj ked s AMD vzdy bola vacsia sranda a zadarmo). Na rozdiel od tych sraciek co cpu medzi IHS a jadro!
Flarion
No asi vidím podstatu úplne inde. Tesla neobmedzila umelo výkon ale dojazd. A ako sa ukázalo v tejto situácii to mohlo byť aj nebezpečné. Čo ak to pri inej katastrofe (ktorá nebude predvídateľná vopred) už technicky nebude možné ? Ako by si reagoval na to, keby tvoja nádrž na bežné palivá mala 75 l, ale vyčerpať by si mohol vždy len 50 l ? Je na nás, či budeme rôzne nekalé praktiky výrobcov tolerovať, oni totiž žijú z našich peňazí a nie naopak. Ale to už je aj otázka istej národnej mentality ( viď kauza VW). Pozitívna správa je, že to "odomknutie" už zrejme zvládnu aj hackeri :)
AmOK
Tesla umelo obmedzila kapacitu akupacku, teda mnozstvo ulozenej energie, ktora je schopna vykonat nejaku pracu = podat vykon. V tomto pripade tocit po istu dobu elektromotorom. Nizsi dojazd a vyssia zivotnost su nasledky. Rozhodnutie a vyber je na zakaznikovi. Kto meni auto kazde 2-3 roky a najzdi furu kilometrov si priplati za 75-ku, cloveka ktory jazdi kratsie trasy a planuje mat to auto dlhsiu dobu, potesi long life 60-ka a navyse za menej penazi. Nejaku katastrofu by som do toho vobec neplietol. Kazdy vie co ma, kolko za to dal a aky to ma dojazd. Hurikan nie je problem Tesly, nemuseli s cistym svedomim odblokovavat vobec nic. Je to len ich dobra vola. Podla mna to cele vzniklo niekedy na pociatku vyroby modelu S. Samotna Tesla nemala dostatok skusenosti so zivotnostou akupackov, ale zaroven chceli poskytnut nadstandardnu zaruku 8r, preto tu 75-ku "podtaktovali", aby mali istotu, ze neskrachuju na servise.. Pri full 75-ke to proste riskli. Lebo Top modelov sa vzdy preda menej. Vezmi si to tak, ktory vyrobca notebooku, alebo smartfonu ti da taku zaruku na bateriu? Pritom technologia Li-ion/Li-poly je prakticky rovnaka. Nebral by si o 100g tazsi notas s takou zarukou na akupack? V reale mas casto problem vyreklamovat bateriu ktora nema ani 2 roky, kym nezacnes strasit so SOI.. Keby bolo auto s takou nadrzou ako pises na predaj a bolo by o 10% lacnejsie, tak preco nie. ;) A fakt nie som agent Tesly ani Muskov kamosss. :D
Perie
Hej AmOk, potrebujem s niekym skonzultovat par praktickych veci ohladne 18650 clankov, kt sa pouzivaju v takychto autickach. Mas prakticke skusenosti?
AmOK
Perie, mam doma okolo 60ks tychto clankov, plus nejake tie obsluzne obvody... pcb ochrany, nabijacky, meraky.. Aj nejaku tu teoriu ovladam. Jeden cas som potreboval zalozny zdroj s maximalnou ucinnostou pri nabijani/vybijani a minimalnymi stratami stand by, tak som sa zasobil.. Bezne ups s olovom, co sa predavaju su v tomto smere pravek. Neviem v com potrebujes poradit, skusit mozme. Regni sa na fore a napis mi PM o co ide. Dlho som tam nebol, ale specialne koli tebe do sprav mrknem a ak budem vediet, tak poradim. ;)
Flarion
No a keď už máte tak radi analógiu s CPU, tak dnes je je odomknutý procesor úplne bežný. A vždy tomu tak nebolo. Môžete z toho dostať maximum, ak chcete. Aj Tesla časom dôjde k rozumu..:)
AmOK
Flarion, ale odomknuty procak bol vzdy drahsi. Vid BE od AMD, alebo K-cka od Intelu. Ryzen je vysledok konkurencneho boja a zufalej potreby AMD zvysit trzby, nie ludomilny pocin. :) Az sa dostane Tesla (vdaka neprijemnej konkurencii) do takej prdele, ako AMD, tak tiez "dostane rozum". Analogia s cpu ale nie je vobec ok. Zamknuty nasobic, alebo jadro vyrobcu nestoji nic navyse. High aj Low end jadra idu z tej istej linky, z toho isteho kolecka kremiku. Rozne modely idu z toho isteho wafera, podla vytaznosti vyroby, alebo zaujmu trhu. Tesla ale tie zamknute clanky Panasonicu zaplatit urcite musela na rozdiel od majitela 60-70-ky, ktory ich Tesle nezaplatil! Ak by rovnaky model auta s roznymi bateriami a zhodnou zivotnostou clankov bol za rovnaku cenu, potom ok. Ten zo slabsou baterkou je podvedeny. Ale tak to predsa nie je. Sice vozis navyse par kg energie, ktoru nemozes vyuzit, ale zaroven mas akupack, ktory netrapis hlbokym vybijanim, alebo prebijanim. Ty to asi nechapes, ako to funguje. Vyuzivaju sa vsetky clanky, aj tie zamknute. Tesla meni len hornu a dolnu hranicu ich napatia. Teda hlasku som nabita a som vybita. Pri 75-ke su to hranicne hodnoty, pri 60-ke optimalne. Ak hovorime o zivotnosti.
Flarion
AmOK - "Zamknuty nasobic, alebo jadro vyrobcu nestoji nic navyse", správne. Rovnako ako uvolnenie celej využiteľnej kapacity batérie. A čomu ja rozumiem alebo nie, nerieš. Chemickými zdrojmi prúdu sa zaoberám 25 rokov a živím sa tým :)
Flarion
A ešte jedna vec. Keby zákazník rozhodoval o tom či potrebuje momentálne väčší dojazd alebo bude potencionálne šetriť batériu, tak to beriem a férové riešenie. Ale stav keď je vydaný na láskavú milosť Tesly je trochu mimo .
Pridať nový komentár
TOPlist