Ericsson testuje autonómne autobusy vo Švédsku

V rušných uliciach Štokholmu od januára tohto roka premávajú dva autonómne, respektíve samoriadiace sa, autobusy, ktoré dopĺňajú kyvadlovú dopravu v tomto meste. Tieto maličké autobusy, ktoré majú kapacitu 10 pasažierov, jazdia maximálnou rýchlosťou 24km/h a sprostredkúvajú tak pasažierom to, čo nás čaká v blízkej budúcnosti.

Tento projekt s názvom Drive Sweden je strategickým inovačným programom švédskej vlády, ktorá spája partnerov zo všetkých odvetví spoločnosti s cieľom reagovať na výzvy a využívať príležitosti v oblasti bezpečnej cestnej premávky, prispôsobenia infraštruktúry a právnych predpisov v oblasti dopravy.

Na tomto zaujímavom projekte sa podieľa spoločnosť Ericsson a jej lokálny partneri ako samotné mesto Štokholm a spoločnosti Nobina, SJ Klövern, KTH a Urban ICT Arena. Cieľom projektu je otestovať tieto dopravné prostriedky bez vodiča priamo v reálnych dopravných podmienkach na verejných komunikáciách.

Tieto autobusy budú čeliť okrem rušnej dopravnej situácii v tomto veľkom meste aj miestným klimatickým podmienkam ako aj reakciam ľudí na túto formu prepravy.

Spoločnosť Ericsson sa na tomto projekte podieľa hlavne svojou technológiou Connect Urban Transport v skratke CUT, ktorá zahŕňa monitorovanie autonómnych autobusov. V druhej polovici testovacej prevádzky je plánovaný test pripojenia autobusov k sieti 5G.

Súvisiace články:

Nestačí Vám 4G mobilné pripojenie? Nevadí. Prichádza 5G!

5G môže zmeniť všetko od hudby až po medícinu

Viac informácií o tomto projekte: Ericsson

Komentáre (1)
klampi
Tak toto vozidlo stretáme na ceste o rušnej doprave sa hovoriť nedá je to uzavřený úsek kde vozidla áno len s povolením takže max 20 aut to vozidlo střetne za den projekt sa realizuje na mieste ako pešia zóna takže najväčšia prekážka sú ľudia ale aj ty po tej jeho ceste nechodia lebo majú pri ceste široký chodník. Konkrétne je to v oblasti štokholmskej zvanej kista a ulica Kistagången keby ste si urobili výlet a chceli skúsiť sa povoziť v niečom čo ide rýchlosťou niečo rýchlejšie ako peši chodci. ale ok je to budúcnosť a áno vydiet to naživo pre každého technika je zážitok tiež som od toho neodtrhli zrak kým som nevydel ako to zástavy na zastavke.
Pridať nový komentár
TOPlist