Alexander Pavelek z PIXEL FEDERATION: Pokiaľ robíte produkt pre celosvetový trh, tak je úplne jedno, či ste zo Slovenska, Čiech alebo USA

, Autor: Pavol Bobik

Alexander Pavelek (28) je producentom hier Trainstation a Morning Men v spoločnosti PIXEL FEDERATION. Na otázky čitateľov odpovedal minulú Nedeľu v našom diskusnom fóre.

Čo zaujímavého sme sa v rozhovore dozvedeli? Priblížil nám svet vývoja počítačových hier a dizajnu hier. Spomedzi viac než dvadsiatich položených otázok vyberáme pár nasledujúcich.

Viacero otázok sa týkalo ekonomiky vývoja hier v tejto mimoriadne úspešnej slovenskej firme. Podľa odpovedí Alexandra Paveleka PIXEL FEDERATION platí vývoj nových projektov z príjmov z existujúcich titulov. Z projektov, ktoré vyvíjali zatvorili zatiaľ len jediný. To je dobrá štatistika vo svete, kde je veľká väčšina vyvíjaných titulov nakoniec stratová.

Na otázku čitateľa s nickom molnart "Kde vidíš budúcnosť herného priemyslu? Ako bude vyzerať o pár rokov podiel tradičných AAA hier typu CoD a mobilných, facebookovských hier?" Alexander Pavelek odpovedal "Osobne si myslím, že celkovo bude iba narastať číslo ľudí, čo sa hrajú hry. Hlavne preto, že oveľa viac starších ľudí sa bežne hrá hry. Mnohí však nemajú čas hrať sa komplexné dlhé hry na PC a preto je veľky nárast mobilnych hier a myslím, že ten narast bude pokračovať. Nemyslim si však, že by to mohlo nejakým spôsobom pochovať "klasické" AAA tituly, skôr naopak. Iba ten pomer sa bude meniť."

Čitateľ s nickom Max_com sa pýtal "Ste stotožnený s tým aké hry robíte, alebo sa len snažíte vyplniť nejaký priestor na trhu? Predstavuje pre vas osobne pixelfederation určitú cestu za niečím konkrétnym? Alebo ste tu métu už pokorili?". Odpoveď "Som absolútne stotožnený s tým aké hry robíme, sú to všetko hry čo ma bavia a rád sa hrám aspoň do určitej miery. Podľa mňa každý, kto robí nejaký business sa snaží vyplniť určitú dieru na trhu. Pre mňa osobne PF predstavuje to najideálnejsie zamestnanie, aké si viem predstaviť a nemám žiadnu snahu ísť niekam "ďalej" v zmysle zahraničia alebo väčšej firmy. Moja méta, ktorú chcem posúvat je PF a chcem jedného dňa spraviť, alebo podielať sa na výrobe hry, ktorá bude niekoľko násobne lepšia, ako to čo máme doteraz. Sky is the limit".

Na otázku "Ako vôbec prežije slovenská firma na tvorbu hier? Hlavne, keď existuje veľa zahraničných vydavateľov. (Čo ma prekvapilo, že ste na trhu len od roku 2007 a už dobrých pár rokov produkujete zisk)... Možno je vhodné spomenúť ako dopadlo veľmi známe Brnenské štúdio a pritom mali za sebou mnoho Á-čkových titulov. Nedokázalo sa udržať." od nášho redaktora, bola odpoveď "Pokiaľ robíte produkt pre celosvetový trh, tak je úplne jedno, či ste zo Slovenska, Čiech alebo USA. Väčšina našich hráčov je z USA, Nemecka, ... Myslím si, že jeden, ale z hlavných, dôvod prečo dokážeme nie len prežiť, ale aj rozvíjať sa ďalej je vedenie firmy a pristup zakladateľov (a samozrejme aj ďalších dlhodobých členov firmy), ktorí vždy dokázali investovať maximum zo seba firme. Robia to s radosťou a veľkým nasadením. Druhá vec je, že PF investuje veľmi veľa do zamestanancov a firmy a máme tu veľke finančné aj nefinančné benefity, čo je podla mňa kritické ak chcete mať dlhodo úspešnú firmu."

Celý rozhovor si môžete prečíťať v tomto vlákne diskusného fóra

 

Sponzorom rozhovorov s čitateľmi je spoločnosť GIGABYTE.

 

 

Kľúčové slová
Rozhovor s čitateľmi
Po kliknutí na vybrané kľúčové slovo sa vám automaticky zobrazia všetky súvisiace články na pc.sk

Poslať nový komentár

Obsah tohto poľa je súkromný a nebude verejne zobrazený.
TOPlist