AMD umiestnilo SSD na grafickú kartu pre zväčšenie pamäte

 
AMD predstavilo veľmi zaujímavú technológiu prezývanú ako SSG. Jej pointou je laicky povedané spojenie disku s grafickou kartou vďaka čomu má karta k dispozícii oveľa väčšiu pamäť.

Včera sa konala SIGGRAPH konferencia, na ktorej obaja hlavní výrobcovia grafických kariet predstavili niekoľko svojich noviniek. Nvidia zaujala najmä profesionálnou kartou Quadro P6000, no AMD ukázalo okrem iného aj zaujímavú technológiu, ktorá môže mať ďalekosiahlejší dopad. Ide o Solid State Graphics technológiu (SSG), ktorej cieľom je poskytnutie veľkej kapacity pamäte pre profesionálnu grafickú kartu.
 
 
Najväčšiu kapacitu videopamäte má momentálne profesionálna grafická karta AMD Radeon FirePro W9100 s 32GB VRAM. Na prvý pohľad sa to môže zdať viac ako dosť, no existujú prípady, kedy ani to nestačí. Karta v takom prípade musí rozdeľovať svoju rozrobenú prácu a potom spájať tieto rozdelené časti do jedného celku. Niekedy môže karta signalizovať procesoru, že vyžaduje viac pamäte a v taktom prípade jej ju procesor poskytne z RAM. To však zvyšuje latenciu.
 
S použitím SSG je možné pripojiť k jadru ďaleko väčšie množstvo pamäte pričom NAND pamäťové bunky sú umiestnené priamo na PCB grafickej karty. Ide tak o akési spojenie SSD s grafickou kartou, pri ktorom sa celkom obchádza procesor a znižuje sa tak oneskorenie. Spoločnosť mnoho technických detailov na konferencii neprezradila, no ich riešenie bolo zrejme založené na M.2 rozhraní s PCIe.
 
 
SSG je nie myslená ako náhrada existujúcej VRAM založenej na GDDR5, GDDR5X či HBM/HBM2.0 pamätiach, nakoľko takáto NAND pamäť by bola príliš pomalá pre kartu. Príkladom je karta Radeon RX480, ktorá poskytuje pamäťovú priepustnosť 256GB/s. Oproti tomu dokážu najrýchlejšie M.2 disky v súčasnosti poskytnúť priepustnosť na hranici okolo 2GB/s, čo je neporovnateľne pomalšie.
 
Veľká SSG pamäť by tak slúžila ako doplnok k existujúcim rýchlym VRAM pričom by mohla mať kapacitu až 1TB a zrýchlila by niektoré úkony. Príkladom je pracovník v CAD programe, ktorý zapne svoj počítač a snaží sa nahrať nejaký model. Nahratie komplexného modelu by mohlo trvať aj hodinu, no použitie SSG pamäte by takéto čakanie eliminovalo. S SSG pamäťou by sa narábalo jednoducho ako keby to bola veľká RAM. Ak jadro nenájde dáta v GDDR5 či HBM VRAM, začne hľadať v SSG.
 
 
AMD použitie karty s takouto pamäťou demonštrovalo na SIGGRAPH a firma hovorí, že takáto kombinácia je vhodná najmä pri použití ultravysokých rozlíšení. David Watters z AMD hovorí, že súčasné GPU dokážu prehrať surové 8K video (7680x4320px) približne pri 17fps. Jedna SSG karta to zvládla až pri viac ako 90fps.
 
Spomínanou technológiou budú disponovať grafické karty Radeon Pro SSG. AMD prijíma požiadavky na Redeon Pro SSG vývojársku sadu a plná dostupnosť je naplánovaná niekedy na rok 2017. Cena takéhoto vývojárskeho kitu je $10 000.
 
Zdroj: pcworld
 
Komentáre (2)
lacikaboss
SSG je nie myslená nie náhrada existujúcej VRAM založenej na GDDR5, Silna veta!
m2fizy
Hmm prijde mi to ako celkom super napad ... no nie pre "hracske" GPU ale skor na tie "vyvojarske" ... take "chrumkave" quadra / firepro s takto rychlou/velkou pamatou ... sen kazdeho konstruktera / dizajnera / vyvojara. SEM S NIMI !!! ...
Pridať nový komentár
TOPlist