Vyšetruje sa prvá smrteľná nehoda vo vozidle Tesla Model S

 
Americká agentúra NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), ktorá dohliada na bezpečnosť premávky na diaľniciach, včera spustila vyšetrovanie nehody pri ktorej prišiel o život majiteľ vozidla Tesla Model S.

Vozidlo Tesla Model S malo v čase nehody aktivovanú funkciu Autopilot, no napriek tomu nezabránilo osudnému nárazu do pred ním idúceho kamiónu. Jedná sa o vôbec prvú smrteľnú nehodu spojenú s automobilom Tesla, ktorý bol v čiastočne autonómnom režime. Podľa informácií, ktoré poskytla automobilka Tesla, vodič s vozidlom Model S cestoval po rozdeľujúcej sa diaľnici a práve v tom osudnom momente mu do dráhy vošiel kamión. Na vzniknutú udalosť nestihol brzdením zareagovať vodič, ani samotné vozidlo.
 
 
Odborníci v Tesle veria, že za vzniknutú situáciu je čiastočne zodpovedný biely náves kamiónu a jasné nebo. Práve tieto dva faktory mohli spôsobiť zlú viditeľnosť návesu čo viedlo k nesprávnemu vyhodnoteniu situácie. Vozidlo Model S sa tak v plnej rýchlosti dostalo pod náves kamiónu, a tieto typy nehôd väčšinou nekončia radostne.
 
Autopilot Tesly je stále len v beta verzii a automobilka dôrazne upozorňuje vodičov ich vozidiel, že je potrebné neustále sledovať cestu a byť pripravený kedykoľvek prevziať riadenie vozidla. Nehoda sa stala 7. mája v meste Wiliston na Floride. Tesla ihneď o incidente informovala agentúru NHTSA a následne sa otvorilo predbežné vyšetrovanie nehody.
 
Zdroj: engadget
 
Komentáre (10)
Krenkz
Panko si zapol sice "autopilota" ale adaptivny tempomat nie. Teda auto smer udrzoval ale rychlost vzhladom na prekazky pred vozidlom neupravovalo. Co viem tieto dve funkcie su oddelene a je nutne ich zapnut kazdu zvlast. Dalej je pisane ze vodic bezohladu na On/Off "autopilota" musi dbat na premavku pred nim...
everybody Spiš…
:)) adaptívny tempomat je podmnožinou autopilota... načo by bol dobrý autopilot, ktorý by len otáčal volantom, išiel stále jednou rýchlosťou a nebrzdil by? v prvej zákrute by si sa vysypal...
m2fizy
ASI TAK ! ... a urcite este dalsi nespocet "bezpecnostnych veci" (ako ma napr. medak S) ... ... no na druhej strane ... "Autopilot Tesly je stále len v beta verzii a automobilka dôrazne upozorňuje vodičov ich vozidiel, že je potrebné neustále sledovať cestu a byť pripravený kedykoľvek prevziať riadenie vozidla" ... takze myslim ze to nebola az taka chyba toho autopilota ... ako skor toho sofera. Urcite ho jasne upozornil system / automobilka ze "autopilot" je len v BETE ... ak to ale dany jedinec nepochopil / neregistroval / pripadne vyrazu BETA nerozumel ... je druha vec. Kazdopadne ked videl pred sebou kamion mal hned reagovat a nie cakat co urobi autopilot ... a ak nahodou "zaspal" tak ma smolu ... autopilot je v bete ... a tam sa "omyly este ako tak toleruju". Je smutne ze ho to stalo zivot ... ale podla mna je na vine on a nie auto.
passco
Počkajte a teraz akoze sa bude obvinovat tesla? Ja si myslím, že to je úspech, že po takom dlhom čase je toto prvá smrtelna nehoda.. Media z toho spravia ešte epizodu
m2fizy
Myslim si ze si takeho "nieco" Musk dopredu osetril ... neakym "vystraznim oznamenim na displeji auta, pri spustani Autopilota".
DanOne
Z toho, co Elon odpisal na twitter vyplyva, ze Tesle skrizil cestu kamion, ktory nedal prednost, alebo sa tam neopravnene otacal a Tesla don vletela zboku rovno do diery medzi napravami, kedze v Amerike navesy nemusia mat taku tu mrezu ( po rissky Unterfahrschutz ). Tesla radar zapnuty mala, ale ked vidi prekazku a pod nou prazdno, ignoruje to ako smerove navestie, inac by autopilot brzdil na kazdej informacnej tabuli. Tesle asi urvalo strechu aj s vodicovou hlavou, a zvysok auta podla vodica kamiona pokracoval dalej asi stvrt mile, kym nezastavil na nejakom stlpe, take typek to asi aj celkom dobre hnal. Tu deformacne zony ani airbagy nepomozu nikomu.
m2fizy
Hmm super ... dakujem pekne za doplnenie tychto relevantych informacii ... ... takze je to jasne ... chyba bola na vodicovy kamionu, ktory nedal prednost no a zrejme so spoluucastou majitela tesly, kedze ten asi zaspal a nesledoval autopilota, resp. nedostatocne sa venoval soferovaniu, resp. neodhadol vaznost situacie ? ... spekulovat teraz mozeme dozajtra aj tak sa pravdu nedozvieme.
PC fans
Predstavme si situaciu: Na tachometry 140 pomerne "ostra zakruta" ale v norme.Je tesne pred burkou,a tu,uder blesku cca 50m od auta.El-magneticky impuls,obrovskej sily.Co sa asi prihodi? Pochybujem ze to niekto realne testoval.A podobnych situacii je nepreberna kopa.Ja si este pockam cca 10 rokov,az potom budem uvazavat o Autopilotovy.Cest a hlboka vdacnost ludom ktory to za nas otestuju.
m2fizy
No myslim si, ze by ti v podobnej situacii nepomohlo ani keby si to auto soferoval sam. Ano auto je sice "faradajova klietka" ale elektronika sa v nou pri udere poskodi/upecie tak ci tak (vid pripad nabijacky "pritavenej k tesle potom ako do nej udrel blesk na nabijacke v USA"). A rozdiel 140km vs 50km ... by taktiez nehral rolu keby ze sa rutis s nepojazdnim "neovladatelnim" autom do zakruty. PS: a aby som ti este odpovedal co sa prihodi ... no co ... auto bude proste projektil ... kedze urcite vsetko aj posilovac riadenia pripadne cele riadene obsluhuje elektronika a pochybujem ze by sa pri tom dokazali zablokovat kolesa ... a ak aj ano ... bolo by to viac zle ako dobre ... takze ... pokial by podobna situacia "nastala" ... myslim ze najlepsie riesenie by bolo "z auta vyskocit" ... pokial by sa dali otvorit dvere (ak niesu tie eletricke, pripadne by sa nezatavili k sasi auta) ... a dufat ze Vas nikto za Vami v 130km rychlosti neprejde.
avendersor
Ahoj, naopak ak by si šoferoval sam pomohlo by to určite a rozhzodne netreba vyskakovat z auta! Dvere by pripečene neboli, odpalenie elektroniky by sposobila indukcia a tá ti zapečenie zamky ku kasni určite nesposobí (večšinou su mechanické - dvere by si na večšine aut určite otvoril) Riedenie by išlo možno trošičku tuchšie ale bezproblemovo uriaditelne za pohybu (odpalilo by bud elektromotor/elektroniku ktory pomaha otačať volant priamo alebo elktromotor/elektroniku čerpadla na olej ktroy pomaha hydraulicky otačat volantom alebo by sa prestalo otačať servočerpadlo na motori pretože motor by tiež zdochol) Brzdy by šli ztuha ale opet sa da zabrzdit keďže su kvapalinovo mechanické (samozrejme nepojde posilovač preto pojdu ztuha a ABS alebo ine vyrovnávacie prvky by asi boli tiež v keli ale ubrzdil by si) Prosim Vás neskáčte z aut ked vedľa Vás udrie blesk :)
Pridať nový komentár
TOPlist