Tesla skúša prelom v elektromobiloch. Zabije benzín a naftu?

Žeby prelom v elekromobiloch?

Tesla aktívne vyjednáva s veľkými čerpacími stanicami s cieľom priniesť pre zákazníkov výkonné nabíjačky Supercharger prakticky na každú stanicu. Projekt by mal začať v USA.

V súčasnosti sa najviac v súvislosti s elektromobilmi, okrem ich ceny, kritizuje slabšia dostupnosť nabíjacích staníc. Spoločnosť Tesla začala vyjednávať s čerpacími stanicami o možnostiach priniesť nabíjačky typu SuperCharger. To však nie je všetko. Zapojené majú byť aj hotely či reštaurácie. Mohlo by tak ísť o veľký prelom v oblasti elektromobilov. Na Slovensku sú už niektoré čerpacie stanice vybavené elektro – stanicami, avšak ani jedna nie je typu SuperCharger. Okrem toho nedávno jeden z poskytovateľov takejto služby oznámil spoplatnenie nabíjania.

Prvou spoločnosťou, ktorá by mala inštalovať nové nabíjacie stanice je Sheetz. Sheetz je menšia spoločnosť operujúca s pár sto (cca 437) reštauráciami a čerpacími stanicami v 6 krajinách USA.

Pripomíname, že Tesla pred pár mesiacmi oznámila, že plánuje rapídne navýšiť počet nabíjacích staníc. Zdá sa, že tento plán sa jej podarí splniť. Bude zaujímavé sledovať ako zareagujú veľké ropné spoločnosti. 

Zdroj: techspot

Komentáre (8)
Pjetro de
No kazdopadne by cena ropy mohla klesnut, ale bohuzial aj ked cena ropy rapidne klesne pod 20 $ za barel, na cene u nas sa to prejavi pramalo ako ked by stala napr. 120 $ za barel. Tajomstvo? U nas asi 1/2 ceny toho co dame na cerpake, su specialne dane z pohonnych hmot, a su tam aj dalsie poplatky. SUMA SUMARUM: samotna cena pohonnej hmoty je MENSINA z ceny. Takze aj keby bola ropa UPLNE ZADARMO, liter benzinu 95 by u nas stal minimalne 70-80 centov !!!! Staci sa pozriet na ceny ked stal barel 110 $ (na slovnafte/shellke 1,60-1,62 € liter aditivovaneho benzinu 95, leto 2012) a ked stal barel necelych 38-40 $ (na slovnafte/shellke 1,16-1,18 € liter aditivovaneho benzinu 95, jesen 2015). Husta siet nabijaciek elektromobily este nijako nerozsiri (aj ked by som si mohol nabijat vsade, doma pred cinziakom, v supermarkete, v meste na parkovisku, v praci .... proste vsade), aspon u nas by to ete nestacilo. To je len prva nutna podmienka, druhe nutne podmienky su: - cena auta porovnatelna s fosilákom a nie 3x vyssia v pripade "najlacnejsich" elektromobilov, bezny Slovak neda za auto s dojazdom 300-400 km 35000€ ked moze mat za tretinovu cenu 12000 € auto s trojnasobnym dojazdom takmer 1000 km (pomer cena/dojazd 9x-10x horsi) - cena jazdenia nebude signifikantne mensia ako u fosilákov, nie iba o 30-40% v porovnani s uspornym dieselom so spotrebou okolo 4 litre pri 100vke - doba nabijania na fast-charger staniciach tiez neni bohvieco, na cerpacke som 5 min a mam plnu nadrz na 1000 km, nabijanie totalne vybytej baterie trva fast-chargeru aj 3/4 hod...vymena baterii na pockanie prinasa dalsi problem
Lovap
Hm ... síce je pravda, že na Slovensku nie je ani jedna čerpacia stanica (klasická, na tekuté palivá) vybavená nabíjačkami SuperCharger, to však neznamená, že nabíjacia stanica SuperCharger nie je na Slovensku. Kupodivu je - v Sielnici, pri Zvolene.
jaco
Nabíjacie stanice tomu nepomôžu, v súčasnosti sa na tejto planéte nenachádza suchý ani gel.članok ktorý sa po ekonomickej stránke vyrovná klasickým palivám/benzín,nafta, plyn/ battérie sú veĺké,´tažké, drahé /cena menšieho auta/ a pomerne s krátkou životnosťou !! A ani ekologia nie je celkom "košer" tú el. energiu na pohon el.mobilov vyrábajú nebezpečné jadrové elektrárne ale stále aj tepelné znečisťujúce atmosféru, vodné už niet kam stavať a solárne sú málo účinné,možno to vyrieši raz vodík.Elektromobili budú mať budúcnosť ak raz bude stačiť zasunúť battériu vo vel´kosti tuškovej battérie v cene max.súčasnej olovenej s dojazdom aspon 1000km!!!V súčasnosti sa el.mob. používajú len ako VZV-vozík alebo na golf. ihriskách a neplette si s hybridmi tam to istí benzín/nafta, -elektrotechnik!
Lovap
No - myslím, že si dosť zaspal dobu. V súčasnosti sa el. mob. používajú aj ako normálne autá ... Dokonca ich niektorí majú ako jediné autá ...
Pjetro de
Myslim ze ty si zasa nepochopil podstatu toho co pisal: dnes nie je mozne (teda na Slovesnku iste) aby sa elektromoily hromadne rozsirili. Vyuzivanie elektromobilov je aj v absolutne najrozvinutejsich krajinach (Japonsko, Nemecko, GB) stale velky problem a este sa len zacinaju podnikat prve krociky k budovaniu placebo nahrady infrastruktury (jak napr. ten dobijaci jazdny pruh). To neni vec na trate uz o par desiatok km dlhsie jak po meste. Tych problemov je viacej, ale hlavne je, ze nielen vo vyspelych zapadnych krajinach, ale tym duplom milion-krat prizvukovane na Slovensku ABSOLUTNE NEEXISTUJE infrastruktura a ani legislativa na normalne pouzivanie eletromobilov. Totiz nie kazdy ma dom a garaz (kde si to bude nabijat cez noc 8-10 hod) a nie kazdy tuzi chodit so svojim elektromobilom vo voliere so 150 km vybehom !!!!!! (tam+naspat & rezerva), pretoze ked napr. dochadzam 70 km do roboty a 70 km spat, tak co umozni mi to nabijat kazdy druhy den v robote zamestnavatel? Pretoze po druhom dni je to total vybite. Nabije sa to vobec pri 16A isticoch za 8 hodin prac, doby ????? Ani neriesim otazku ze zamestnavatel legislativne aj technicky vyriesi otazku ze mu budem platit za spotrebovanu elektrinu pri nabijani elektromobilu. 1) muselo by to prejst na jedno nabitie aspon tych 1000-1100 km jak fosilák (samozrejme pri 100 km/h a minus 10 stupnov), lebo cez tyzden nebudem cakat 3/4 hod na rychlo-nabijacej stanici cestou domov jak blb, kym sa nabije 2) nabijanie na cestnej nabijacej stanici (po tych 1000-1100 km) z takmer 0% na 100% by malo byt MAXIMALNE 30 minut (teda pokial sa to nebude dat v kazdej podzemnej garazi nakupneho centra, tak staci aj 60-90 minut .. rodinny dom nemam, ze by som si to pichol do garaze a nabijal 10-12 hod celu noc a pred cinziakom by to slo dost blbo dnes a aj za 10 rokov), resp. riesiť to inak - vymena vybitej baterky za nabitu, lenze co ked moja novsia baterka ma 95% kapacity a vyfasujem nejaku s 80% kapacity? a hned mam dojazd o 100 km menej ... to by cloveka riaaaaadne nasralo. To by museli furt osadzovat nove baterie a pre povodné/opotrebované by si clovek prisiel neskor? Lebo davat inym moju opotrebovanu baterku by bola drzost najhruhsieho zrna.... 3) aj keby bol na sidliskach PRI KAZDOM parkovacom mieste nejaky slot na nabijanie (to je podla mna uplne sci-fi, nepredstavitelna hovadina kto a jak by to urobil, stalo by to asi kvadriliardu €), navyse plno parkovacich miest na sidliskach starsich jak 15-20 rokov je NEVYZNACENYCH a parkuje sa vseliako (kolmo, pozdlzne, polosikmo, tak-hentak) a vselikde -+ proste infrastruktura v mestach na to NEEXSISTUJE a kedze nemam barak s garazou, co si z balkona vyhodim 25 metrovy predlzovak? 4) aj keby bolo splnene 1, 2 a 3 eletricka rozvodna siet kazdeho statu by sa musela sakramentky zmenit, pretoze ten 3-4 kW odber pocas 10-12 hod celej noci v kazdej domacnosti a teda pre cca milion tych 4-kolesovych plechovych krabic, by "TROSKA" pozmenil dnesne statisticke modely ale elektricka rozvodna siet by hardverovo lahka. Vsetky modely pre udrziavanie rozvodnej siete budu v haji. Okrem toho ked do toho zacnu kecat obnovitelne zdroje (preto je ich zapajanie v takom malom mnozstve, pretoze su nepredvidatelne) tak siet moze byt tak nestabilna, ze ked si ludia vecer pustia skatule, lebo hrame hokej, tak elektricka siet padne 5) cena by mala byt taka, ze to bude o tolko drahsie od diesela, jak je diesel drahsi od benzinu, t.j. o caa 15-20%, nie o 300% jak NAJLACNEJSIE elektromibily beznejsich znaciek fcul
Lovap
Ty si zasa úplne nepochopil to na čo som reagoval, konkrétne toto: "V súčasnosti sa el.mob. používajú len ako VZV-vozík alebo na golf. ihriskách a neplette si s hybridmi tam to istí benzín/nafta, -elektrotechnik!" Píše vo svojom príspevku niekde niečo o Slovensku?? Tak čo potom táraš dve na tri? Používajú sa elektromobily (dokonca aj u nás)? Áno. Ešte niečo? Ostatné veci čo píšeš sú aj tak blbosti. Predstav si - aj dnes sú "fosiláky" s dojazdom podstatne menším ako tvojich 1000 - 1100 km - typicky benzíny. 2 a 3 sú irelevantné - ako vidíš aj bez toho sa elektromobily používajú a ich počet rastie ... 4 je taktiež blbosť - v Nórsku je už cca 100 000 elektromobilov a takmer všetky sú sústredené na ani nie tretine územia. A to pred 2010 ich tam bolo len pár ... Predstav si, e napriek tomu rapídnemu nárastu nie sú ŽIADNE správy o tom, že by elektrická sieť nestíhala ... Navyše, uvedom si konečne, že, tak ako hodne veľa podobných, sa na to pozeráš dosť blbo: stálôe melieš niečo o tom čo by sa muselo stať keby sa mali hromadne rozšíriť. Pritom ti vôbec ale vôbec nedochádza, že ani klasické automobily sa hromadne nerozšírili za pár rokov, ale trvalo to desaťročia.
Pjetro de
Sak nehovorim ze sa nemozu na Slovensku rozsirit, iba to bude trvat dekady.
avixe
cielom je hlavne presunut emisie a generovane teplo mimo husto zaludnenych casti sveta..
Pridať nový komentár
TOPlist