Podarilo sa! Vlak prekonal rýchlosť 600km/h

 
Po prvýkrát v histórii ľudstva prekonal vlak ohromnú rýchlosť 600km/h. Stalo sa tak v Japonsku.

Pred pár dňami sme vás informovali o testovacej jazde japonského rýchlovlaku, ktorý dosiahol rýchlosť 589km/h. Išlo o rekord, no už vtedy bolo viac-menej isté, že nezostane dlho v platnosti. Spoločnosť Central Japan Railway totiž očakávala, že už v utorok dosiahne ten istý maglev vlak rýchlosť 600km/h.
 
 
Stalo sa tak na experimentálnej trati v časti Yamanashi a rýchlovlak dosiahol rýchlosť až 603km/h. Ide tak o nový rekord, ktorý zostane v platnosti zrejme dlhšie nakoľko spoločnosť nemá v blízkej budúcnosti v pláne testovanie ešte rýchlejších vlakov.
 
 
Ako sme už predtým informovali, do prevádzky pre cestujúcich sa maglev vlaky dostanú až v roku 2027 a ich rýchlosť bude redukovaná na približne 500km/h. Aj to by však stačilo na to, aby ste sa prepravili z Košíc do Bratislavy za menej ako hodinu. Len vybudovanie trate medzi mestami Tokyo a Nagoya však bude stať asi 94 miliárd eur. Je to aj preto, že až 80% z trate povedie v tuneloch.
 
Zdroj: theverge
 
Komentáre (11)
durike
prirovnavat slovenske zeleznice s maglevom je trosku smiesne ked nevieme jednu dialnicu ba-ke dokoncit za 30 rokov, ale ako porovnanie vzdialenosti to postaci :)
Lyzicka
ale keby to tu bolo... predstav si, ze znacna cast cpckarov by byvala tam odkial prisli... nebol by problem s parkovanim, cesty by sa uvolnili, byty by zrazu stali polovicu...
+Duro
No predstav si, že by to tak nebolo! Zabúdaš na dosť podstatnú vec!!! Byty by stáli rovnako, lebo by ich polovica ani neexistovala, Cesty by boli upchaté, lebo mnohé ulice dodnes neboli štvorprúdové, pracovné miesta žiadne. Zabúdaš alebo len naivne si predstavuješ, že odsťahovaním sa cp by zostal status qou. Ľudia po odsťahovaní by predsa nezostali bez práce, jednoducho by si prácu, pracovné miesto zobrali domov. Za prácou prišli, lebo pracovať chcú a nemôžu za to, že tneto štát je urbanisticky urobený len do BA. Podľa tvojej predstavy by bola BA ideálnym mestom, ona je však veľkou práve preto, že je vytvorená z prisťahovaných. Práve preto tu máš nehorázne množstvo liniek MHD, nákupných centier, ako taký štadión a hlavne možnosť rýchle si nájsť prácu. Ak by nebol pohyb obyvateľstva, vývoj by BA ponechal menšou ako sú KE. to mi ver. Článok bol však o vlakoch. a na SVK trvá spojenie BA -KE, vzdialenosť 445 železničných km najrýchlejším vlakom 5:00hod aj po 22 rokoch samostatnej existencie štátu. Vyrátaj si priemernú rýchlosť! Koňmo dôjdeš skôr.
lojzo
94 miliard? SK verzia by stala 940 miliard, stavalo by sa to cca 200 rokov
Miro123
94 miliárd eur... aaaa... do by bol krááásny PPP projekt + rozvojové stimuly investorom a splátky zo štátneho rozpočtu na 100 rokov
keket Fico
do puče.
mino6
U nás by vybudovanie tých tunelov trvalo 250 rokov a stálo by 10 krát toľko ako v Japonsku...
Jan Sach
Dat to Sirokemu a je vybavene
Lubik
a ,že na čo sa tu hráme, či pôjde vlak 160 ,alebo 120 , škoda peňazí a ešte , koľko sa ich pritom stratí. T.j vyspelosť Európy. Veď pozvýme Japoncov spraviť, tunel,vedia to a bude to lacnejšie,nerozkradnú a hlavne rýchlo.
Lubik
kde je Európa ?
Martin_MT
Na nás sa Japonci nechytajú my máme iné tunely! :-D
Pridať nový komentár
TOPlist