Písanie správ s Google Glass je rovnako nebezpečné ako na smartfóne

 
To sú výsledky štúdie z University of Central Florida, ktorá sa zamerala na reakčnú dobu a rozptyľovanie počas jazdy pri používaní Google Glass a klasického smartfónu.

Mohlo by sa zdať, že používanie Google Glass počas jazdy je oveľa menej nebezpečné, ako používanie smartfónu. Okuliare nosíte pohodlne na hlave ako dioptrické a stále máte voľné obe ruky. Výsledky výskumu však neukazujú žiadny rozdiel pri písaní SMS s Google Glass alebo na tradičnom smartfóne.
 
Výskumníci z University of Central Florida simulovali jazdu autom pričom sledovali ako rýchlo zareagujú ľudia v teste a zabrzdia tak aby nenabúrali do auta pred nimi. Títo ľudia zároveň písali SMS pomocou Google Glass a potom na tradičnom smartfóne s Androidom. Výsledky hovoria jasne a poukazujú na to, že reakčný čas pri diktovaní správ okuliarom a ich písaním na smartfóne s Androidom je rovnaký.
 
 
Ide nepochybne o zaujímavý výsledok nakoľko mnoho ľudí zrejme predpokladalo, že diktovanie správ je oveľa pohodlnejšie a neruší šoféra počas jazdy, ktorý sa tak môže sústrediť iba na cestu. Šofér s Google Glass má displej rovno pred sebou a nemusí tak presúvať zrak na displej na smartfóne. Štúdia však tvrdí, že akákoľvek interakcia s displejom rozptyľuje šoféra pričom nezáleží na tom, akým smerom sa šofér pozerá. 
 
Šoféri s Google Glass preukázali v teste mierne odlišné správanie za volantom ako tí, ktorí používali smartfón. Šoféri s Google Glass mali sklon rýchlejšie sa spamätať zo situácií, keď už takmer nastala kolízia. Taktiež sa im darilo lepšie udržať priamy smer jazdy počas písania, či lepšie povedané diktovania SMS. Na druhej strane však mali tendenciu jazdiť bližšie k vozidlám pred nimi, čo im nechávalo kratšiu dobu na reagovanie.
 
Nejde o prvú štúdiu, ktorá poukazuje na nebezpečenstvo písania SMS počas jazdy s pomocou hlasového ovládania. Minulý rok výskumníci z University of Utah prehlásili, že hlasové ovládanie je jednou z najrozptyľujúcejších aktivít za volantom. Podobné závery priniesla aj štúdia od Texas A&M, ktorá prezradila, že hlasové ovládanie je tak rozptyľujúce ako samotné písanie a iba dáva šoférom pocit bezpečnosti.
 
Závery všetkých týchto štúdií môžu mať negatívny dopad na legalizovanie Google Glass za volantom. V súčasnosti sa snaží 8 štátov v USA zakázať jazdu s Google Glass alebo podobnými okuliarmi. Postupnom času ako však budú rámy pre tieto okuliare stále viac imidžové, bude ťažšie rozoznať či ide o Google Glass alebo len o dioptrické či slnečné okuliare. 
 
Zdroj: pcworld
 
 
Komentáre (1)
passco
na navigaciu preco nie ale nosiť to stále na sebe to vôbec
Pridať nový komentár
TOPlist