Futuremark pridá plateným verziám 3DMark test API overhead...
26. marca vydá fínsky špecialista na benchmarky aktualizáciu pre 3DMark Advanced a Professional Edition. Pridá test porovnávajúci efektivitu (API overhead) medzi grafickými rozhraniami, DirectX 11 (single, multi thread), DirectX 12 a Mantle. Vďaka tomu sa stane 3DMark prvá verejne dostupná DirectX 12 aplikácia.
Samostatný test porovnáva, koľko príkazov na vykreslenie (draw calls) dokáže PC s jednotlivými APIs vykonať, kým neklesne FPS pod 30. Každý draw call spôsobuje určitú záťaž na CPU. Veľkosť záťaže závisí predovšetkým od API. Grafická API s nízkym overhead umožňuje viacej draw calls, vďaka čomu môže byť teoreticky viacej vyťažené GPU, čo zase umožní kvalitnejšiu grafiku.
Neefektívnosť DirectX 11 bol primárny dôvod pre AMD vyvinúť Mantle, ktorý pracuje oveľa efektívnejšie s dostupným CPU výkonom. Vďaka tomu dokáže výrazne vylepšiť výkon (FPS) v CPU limitovaných grafických aplikáciách. Za predpokladu, že podporujú API od AMD. Najväčší problém Mantle je teda nutnosť AMD grafickej karty. Konkurencia (nVidia, Intel a ďalšie firmy) nechcú podporovať API od AMD, napriek tomu, že je voľne dostupné.
test API overhead v 3DMark, zdroj obrázku Futuremark
Tu sa dostáva do hry najnovšia verzia DirectX od Microsoftu. DirectX 12 bude štandardné grafické API Windows, vďaka čomu ho budú chcieť všetci výrobcovia GPUs podporovať. Okrem nových grafických funkcií má výrazne zredukovať overhead. Prvé porovnania ukazujú, že je na jednej úrovni s Mantle. Podporované bude DirectX 12 pravdepodobne iba na Windows 10. Najnovšia verzia Technical Preview už obsahuje potrebné grafické ovládače od AMD a nVidia.
V budúcnosti má byť tiež pridaná podpora pre Vulkan API od Khronos Group. Tento nástupca OpenGL, stavia na Mantle a ponúka obdobne nízky overhead. Jeho špecifikácie budú finalizované počas roka.
Aktualizované 26.3. o oficiálne video k testu.
Zdroj: Futuremark
Kalo